• Yewande

Vaxa mustach

Någon som har testat att vaxa överläppen hemma? Med vaxstips för ansiktet alltså.

• Svar på tråden Vaxa mustach
  • E&I

Ja jag har också hört det men vad annars kan man göra?? Om man rakar blir det grova hår som växer ut igen och jag vet inte hur det skulle bli med krämer...

Hur gör du nu då???

• chivaz

Jag använder krämen veet. Men det gäller att inte ha några små sår runt läpparna eller att låta den sitta på förlänge. Smärtfritt som passar mig.

• Betania

Jag rakar för tillfället men efter sommaren skall jag försöka med en relativt ny metod som inbegriper starkt ljus som bränner bort hårsäckarna eller nåt... Har läst om det och det rekommenderades. Man skall dock inte sola hyn på ett tag efter så jag gör det som sagt efter sommaren. Har för övrigt MYCKET hårväxt i ansiktet, inte bara mustasch!

• Yewande

okej, men det är väl rätt dyrt...
    kanske är värt det..

• Betania

Inte vansinnigt dyrt, tyckte jag. Typ 1000 kr för överläpp. Blir väl lite mer för mig eftersom jag är skäggiga damen...

• E&I

Vart kan man göra det någonstans???

• Fillifjompan

Själv kör jag med Silkepilen på överläppen. Vaxade förrut, men även fast jag var noga med rengöringen efteråt fick jag alltid "finnar". Det får jag inte med Silkepil. Man känner sig dock som en karl när man står där med apparaten i högsta hugg.

• Yewande

Okej, ska nog lasra bort på salong,,
    någon som har tips på något billigt och bra ställe i stockholm?

• miss luxor

Jag lyckas med jämna mellanrum dra bort delar av huden på överläppen när jag vaxar..(INTE SNYGGT, dessutom har det blivit ärr..)

Nu har jag efter tips från er, innan jag vaxar..lagt på lite olja och sedan pudrat, och se.. de funka skitbra!

Tack för tipsen!

• mañana

Provade att tråda överläppen för några veckor sedan. Var jätteenkelt.

• pickolina

Jag förstår inte att folk fortfarande tror att håret blir grövre om man rakar det?!! NEJ det blir det inte..!!! Tycker att den skrönan borde vara död med all information som går ut i tex tv.....

Håret blir pyttelite grövre, endast pga att håret inte är utsatt för slitage som det gamla håret varit. Dvs att håret blir tunnare och ljusare av sol/vind/vatten osv. Detta är så marginellt att man inte brukar märka det... Å det blir inte grövre och grövre för varje rakning. Håret förblir detsamma, det är enbart slitage som gör skillnaden på hur det upplevs.

• miss luxor

mañana
    Vad gjorde du, sa du?
    Tråda överläppen?

• Pink Lady

Jag bleker min istället, för de lite längre stråna klipper jag eller plockar en o en med pincett..verkar fruktansvärt smärtsamt o vaxa...bara ryser när jag tänker på det *huga*

Ni måste ha hög smärttröskel tjejer! :)

• mañana

Threading heter det på engelska.

Man binder ihop en sytråd (ca 30 cm) och snurrar ihop den på mitten ca 10 varv.
    Man får då två öglor.

Själva trådningen går till så att man sätter tummar och pekfingrar i sina öglor och låter spiralen löpa över läppen. Håret fastnar då och rycks upp.

Sök på google för bättre beskrivning.

• Girlygirl

Jag har threadat ansiktet i många år och det går snabbt, är relativt smärtfritt, gratis ( om man gör det själv ) och mycket säkrare än vax där man kan slita bort huden. Alla som bleker, rakar och vaxar borde verkligen lära sig den här metoden.

• miss luxor

NÄE..nu har jag rullat den där tråden över läppen masssssor av gånger, o de händer inget!?

Jag behöver en mer utförlig beskrivning, nån som vet, eller har något länktips?

• Girlygirl

Det tar ett tag innan man lär sig att göra det ordentligt, men sen när man väl vet hur man gör kan man ta bort de allra kortaste hårtstrån.

• miss luxor

hm..ok jag provar igen...
    tack

fattar dessvärre inte mer av saiterna..

Svar på tråden Vaxa mustach