Vaxa mustach
Någon som har testat att vaxa överläppen hemma? Med vaxstips för ansiktet alltså.
Någon som har testat att vaxa överläppen hemma? Med vaxstips för ansiktet alltså.
Lita på att veet fixar bort håren... det e sånt jäkla klister på dom!! För som sagt så verkar det vara på fler än jag den tar bort hud och allt... hehe
Barnpuder brukar jag ha. Och överläppen är det som jag tycker gör ondast att vaxa! Be om hjälp och på med ngt lungnande och lite kylande efteråt som typ alovera gel. Då brukar det bli bra för mig i alla fall.
Funderat på om man kan använda sånt vax som de diskuterat i brasilian vax tråden som man smetar på, torkar lite och så pillar man upp kanten och tar bort. Ska tydligen vara för känsligare hudstälen (vilket ju ansiktet defenitivt är ).
Ser man på! Det verkar funka med puder, inte en hudslamsa följde med!
I den tråden där de tipsade om puder var det någon som använde potatismjöl istället, och det funkade det med...
okej, det får bli veet, men ska man bara pudra lite på överläppen, sätta på en remsa, låta sitte ett litet tag, kanske gnugga lite på den och sedan rycka bort?
Yewande:
Du pudrar. Lägger på remsan. Strycker i hårets riktning. Drar bort i ett ryck mot hårets riktning. Lägger snabbt handen på (för att lindra smärtan). Tar andra sidan av mustachen. Sen på med lite lindrande (ej någon parfymerad lotion!).
Så brukar jag göra.
Glöm inte bort att du inte ska dra rakt ut! Då kan du få med dig hudslamsor..
ska man ta ena halvan i taget?
Ska man dra så snabbt man kan?
Ja en halva i taget blir lättare och man får med mer hår. Ju fortare du drar desto mindre gör det ont. Smärtan kommer direkt och försvinenr direkt... För mig i alla fall
Jag slutade vaxa överläppen sedan en hudvårdsterapeut varnat mig för att man kan ge den ömtåliga huden runt läpparna såpass mycket "stryk" på det sättet att man blir väldigt rynkig runt munnen när man blir äldre. Bara så ni vet!