Vaxa mustach
Någon som har testat att vaxa överläppen hemma? Med vaxstips för ansiktet alltså.
Någon som har testat att vaxa överläppen hemma? Med vaxstips för ansiktet alltså.
Jo jag brukar vaxa överläppen... Brukar då få typ nässelutslag där och ibland så tar remsan m lite hud oxå... Sen så flagnar jag ett tag framöver... Hahaha låter inte vidare bra men jag har hellre så än mustache... och jag orkar inte gå till salong och göra det när det går så snabbt hemma... jag menar, det finns ju consealer.. =))
Okej, fattar. håller med!
Men asså vad brukar du abvända för märke?
Veet eller?
Hur länge håller det?
Jo använder veet. Det håller väl några dagar innan det sakta börjar växa ut igen, ibland så plockar jag då bara bort'överflödet' m pincett.
Såg i nån annan tråd här att nån tipsade om att man kan pudra först där man ska vaxa, så följer inte huden med - har inte provat det själv än men ska göra det nästa gång, för jag har samma problem som baghera...
Aha! Då ska jag testa det innan nästan gång! Tack för tipset!! För det e ju som ett litet problem det där... =(
Jag pudrar alltid innan. Och det känns som om det tar tag bättre i håren också. Jag brukar vaxa armhålan också. O ibland så är det bara lite stubb men det syns o kanske måste ta bort det i alla fall så pudrar jag så går det bort även om man har jättekort. Men jag rekommenderar det verkligen...
Går det alltså att använda de här små remsorna för håret under armarna också? Jag trodde att remsorna var för små för det, eller så e det nog förmodligen jag som har för mkt hår där under... >:/ Isf så ska jag göra det NU!!! =)
Neeee haha men det finns väl lite större remsor eller?? För man mamma brukar göra hemmagjort vax som jag får av henne. Då brer jag över där jag vill vaxa och lägger en bit tyg på så blir det som du vill ha det...
Ursäkta en dum fråga..
Pudra med vadå? Babytalk eller brunpuder?
Jag brukar nämligen också få med huden.. AJ
Okej,
Jag har testat med ett märke som heter Andrea, men jag satte barar på remsan, gnuggade lite på den och ryckte av, inget hände... Jag blev bara kladdig.
Hur gör man egentligen? Fattar aldrig vad det står på bruksanvisningen...