• Linn00

Julibrud i Österbotten

Hejsan!
    Finns det några andra brudar från Österbotten som ska gifta sig i juli-05? Det skulle vara roligt att höra hur långt ni har kommit i planeringen?? Jag har bokat det mesta som ska bokas, kyrkan, festlokalen, frisör, kosmetolog, fotograf mm. Men nog finns det ännu massor att stå i före den stora dagen.... Ska så småningom börja laga inbjudningskorten Har ni några ide`er var man kan finna fina skrivstilar??
    Vi ska ha vårt bröllop 30/7.
    Kramar till er allihop och Lycka till med er planering

• Svar på tråden Julibrud i Österbotten
  • Linn00

Samma här! Vi har också haft svårt var man ska sätta gränsen... Man vill ju inte att nån ska bli besviken för att dom ej blev bjudna! Nu har vi iallafall beslutat att vi bjuder alla våra kusiner, även de som bor längre bort och som man ej träffar så ofta. Så då hoppas vi att ingen känner sig bortglömd!! Stället där vi ska ha bröllopsfesten rymmer endast 150 pers. så det måste vi också ha i baktanken när vi gjorde upp gästlistan...

• Lilla My i Finland

Vi har inte bjudit alla kusiner, för släkten är ju värst... :) Men det är svårt med kompisar. Speciellt en av mina killkompisar. Jag har sagt åt honom att jag ska gifta mej, och då blev han nästan sur... Jag vet att han har haft känslor för mej, men det trodde jag han hade kommit över. Nåväl, vi har alltid haft kontakt sporadiskt, men sen han fick veta att jag ska gifta mej har han inte hört av sej. Såg honom på dansgalan, men då var han full och sa bara hej och fortsatte... Så, vad tycker ni? Ska jag bjuda honom eller inte. Jag tycker om honom som kompis, men är lite rädd för att det kan bli lite jobbigt... Suck...

• pepperoni

Kanske ta ett litet snack med honom och se var du har honom? Om det är så att han har starka känslor för dig, och kanske haft förhoppningar om att det skulle bli han och du som han inte kommit över, skulle jag inte råda dig till att bjuda honom. Det kan kanske bara bli jobbigt för alla parter. Trist iallafall att inte bjuda honom om han är en jättegod vän till dig.. Lite svårt sånt där..!

• Lilla My i Finland

Jag misstänker att han skämtar bort allt om jag försöker tala med honom om det, för han vill gärna vara lite tuff på ytan fastän han är världens snällaste egentligen. Vet inte alls hur jag ska göra. Han borde ju ha förstånd att inte komma ifall han vet att han inte klarar av det... Eller? Suck...

• Lilla My i Finland

Hallåå alla brudar!

Hur går det med era bröllopsplaner? Jag ska försöka få tag i prästen ikväll. :) Annars börjar det bli dags för inbjudningskortspyssel... :)

• Lilla My i Finland

Nu är inbjudningskorten så gott som klara! Ska skriva på kuverten ännu och då är det bara att vänta på att få köra omkring och dela ut dem!

Fick en inbjudan igår till ett bröllop 4.6! :) Ska bli kul att få vara på bröllop före det egna så man får se vad man ska komma ihåg! :)

• Linn00

Hejsan på er alla julibrudar!
    Det börjar bli en tid sen jag varit in på BT. Har haft fullt upp med arbete och barnskötsel.... Min blivande man är i Sverige för tillfället och jobbar så jag har haft fullt upp med att få vardagen att rulla här hemma.
    Lilla My - Vi tycks ha kommit lika långt när det gäller inbjudningskorten. Jag har också printat ut det sista idag så nu är det endast kuverten som ska skrivas.
    Men tänk att det redan är 1 maj! Om tre månader så är vi gifta... Helt otroligt vad tiden går!

• Lilla My i Finland

Det är nästan skrämmande hur snabbt tiden går! Men lite häftigt också! :)

• Linn00

Hej på er alla brudar!
    Hur har ni det? Själv väntar jag på att det ska bli fredag för då kommer min blivande man hem.:- Han har varit tre veckor i Sverige å jobbat så ni kan tänka er att det blir ganska saftig telefonräkning nästa gång.... men det är det värt! Nu när han kommer hem så är det mycket som ska ordnas, hindersprövning och så ska äntligen ringen köpas. Är ännu lite osäker på vilken jag ska välja?
    Har ni andra varit på hindersprövning? Är det då man ska bestämma vilket tillnamn man väljer eller blir det i ett senare skede?

• Lilla My i Finland

Ingen hindersprövning ännu... Tänkte ta det senare, då jag har semester. Pastorskansliet är ju öppet så korta stunder, och jag har ingen chans att smita från jobbet, så det blir först i juli vi fixar det.

Har inbjudningskorten i kuverten nu, och min blivande man sitter och klipper bilagan till inbjudningskortet, där vi har skrivit orsaken till varför vi vill ha pengar istället för presenter. :) Sen är det bara att vänta en månad och hoppas att inte så många går skilda vägar eller att vi blir osams med så jättemånga... Så man inte behöver börja ändra på inbjudningarna... Suck.. :)

• Lilla My i Finland

Hallå tjejer!

Har ni fullt upp med att njuta av vårsolen, eller planerar ni bröllop? Här är det någorlunda lugnt just nu. :)

Svar på tråden Julibrud i Österbotten