• Linn00

Julibrud i Österbotten

Hejsan!
    Finns det några andra brudar från Österbotten som ska gifta sig i juli-05? Det skulle vara roligt att höra hur långt ni har kommit i planeringen?? Jag har bokat det mesta som ska bokas, kyrkan, festlokalen, frisör, kosmetolog, fotograf mm. Men nog finns det ännu massor att stå i före den stora dagen.... Ska så småningom börja laga inbjudningskorten Har ni några ide`er var man kan finna fina skrivstilar??
    Vi ska ha vårt bröllop 30/7.
    Kramar till er allihop och Lycka till med er planering

• Svar på tråden Julibrud i Österbotten
  • 23.7-brud

Linn00:

Då jag var yngre och ojade mig för den dagen jag skall dansa brudvalsen så sa min moster, tänk: Ko Ka-cka Ko Ka-cka

*hoppas du förstod vad jag menade*

• Linn00

23/7 brud

Ja visst, ska försöka att tänka så...

• Lilla My i Finland

Jag beställde mina brudnäbbsklänningar från Ellos... Rosa och fina.. :) Köpte "äkta" pärlhalsband åt näbbarna från Tiimari för 1 euro styck... :) Den yngre frågade om hon får ha halsbandet varje dag, och det lovade jag, men först efter bröllopet!
    Dansgala blir det också, men först i arbetets tecken. Ska dit med en klient, sen blir det dans med min blivande man! :)

• Linn00

Hej på er Österbottenbrudar?
    Vilket ruggigt väder vi har, men det påskyndar nog våren! Hoppas bara att sommaren bjuder på härliga dagar och ej blir lika regnig som förra. Jag har min semester från 11.7 och fyra veckor framåt. Det blir 3 veckor ledigt före bröllopet och 1 vecka efter bröllopet. Har redan börjat fundera ut när dom månne kommer å kidnappar oss.... Det ända som vi vet är att möhippan och svensexan blir på samma kväll men förstås till olika ställen! Spännande ska det bli för man vet aldrig vad dom hittar på???

• Lilla My i Finland

Nåja, nu har jag fixat cateringen. :) Nu är det bara resten kvar! Jag borde börja pyssla med inbjudningskorten så de bara är att dela ut. Hur går det för er andra?

• Linn00

Hej på er!
    Hur har ni det? Jag själv passar på att njuta av det härliga vårvärdret, fast det finns tusen saker att ta itu med. Väntar nu bara att det ska torka opp lite bättre så man kan börja på med trädgården! Hur går det med bröllopsplanerna då?

Lilla My Vem sköter om er catering? Vi har en bekant till oss som är kock och hon har lova att ställa opp. Hon skulle höra av sig när hon lagt ihop 2 olika menyförslag, så då blir det bara att välja!
    Va tyckte du om dansgalan förresten? Mycket folk och varmt men annars bra!

• dubbelbröllop05

Hej allihop!

Är det någon av er som har bokat ett band/orkester till festen? Eller ska ni bara spela egen musik? Nyfiken...jag skulle gärna ha ett band som spelar live, men vet inte var jag ska börja luska...

• Lilla My i Finland

Linn00
    Det är Uffes Cafe och Mat, eller vad det nu heter i Purmo som sköter om maten. Mest prisvärda offert.

Dansgalan var helt ok. Mycket folk, men inte för mycket.

Känner mej sååå duktig, för jag har varit på jumpa idag! Har inte jumpat frivilligt på snart 10 år misstänker jag. Men det var riktigt kul! Motivationen hög eftersom gäddhäng inte är så snyggt i ärmlös klänning... :)

• 23.7-brud

Ni har väl inte missat att vi också har en annan Österbottentråd? Kika in och hälsa på oss där också!

• Lilla My i Finland

Hörni tjejer! Hur går det med planeringen? Själv har jag problem med gästlistan... Vet inte riktigt vem vi ska bjuda och vilka inte... Trodde jag hade gästlistan klar, men vid närmare eftertanke är det nog inte så...

Svar på tråden Julibrud i Österbotten