• Linn00

Julibrud i Österbotten

Hejsan!
    Finns det några andra brudar från Österbotten som ska gifta sig i juli-05? Det skulle vara roligt att höra hur långt ni har kommit i planeringen?? Jag har bokat det mesta som ska bokas, kyrkan, festlokalen, frisör, kosmetolog, fotograf mm. Men nog finns det ännu massor att stå i före den stora dagen.... Ska så småningom börja laga inbjudningskorten Har ni några ide`er var man kan finna fina skrivstilar??
    Vi ska ha vårt bröllop 30/7.
    Kramar till er allihop och Lycka till med er planering

• Svar på tråden Julibrud i Österbotten
  • Lilla My i Finland

Jag kan verkligen INTE rekommendera Boutique Beauty, för vi fick världens snorkigaste mottagande och noll betjäning då jag och min blivande var dit för några veckor sen... Trots att vi hade beställt tid! Ok, vi var lite sena, men trafiken på riksåttan kan man inte göra så mycket åt... Så jag kommer aldrig att sätta min fot där igen!

• Bröllopstokiig

Hej Lilla My? Du skrev att ni ska gifta er i Munsala kyrka. Ska ni månne också fotograferas av Katja Uitto? Jag kom att tänka på att Katja nämnde att hon ska fotografera ett annat brudpar som ska vigas i Munsala samma lördag som vi alltså 30/7. Kanske det är ni?

• pepperoni

Hej allesammans!
    Hur går det? Här går det bara bra, har bara 20 inbjudningskort till att göra klara.. Även mycket annat börjar vara klart, vill inte skriva för mycket ifall några bekanta till mig är inne och snokar och känner igen mig! :) Har bestämt vilken ut- och ingångsmarsch vi ska ha nu också, men solosången i kyrkan är ett litet frågetecken ännu. Skönt att börja ha det mesta under kontroll, det är ju faktist mindre än tre månader kvar..

• Linn00

Hej igen allesammans!
    Hur har ni det? Själv håller jag på att printa ut inbjudningskorten. Är nervös att skrivaren ska ge upp före det är klart! Ringde just till floristen och ska dit nån dag och beställa brudbuketten och andra blommor som vi ska ha.
    Har ej ännu diskuterat med kantorn om musiken i kyrkan Men jag tror att det får bli Mendelsson som ingångsmarsch. En väninna till mig har lova att sjunga i kyrkan Så det blir nog bra!! Annars tycker jag också att det mesta börjar vara under kontroll. Men visst får man räkna med att det är ett och annat som måste ordnas veckan innan...

• Lilla My i Finland

Linn00: Jo det är det! :) Vilket sammanträffande! Får bara hoppas att det är bra väder, så man får fina utebilder... Var ska ni ta foton? Jag har sett att hon fotat ett par på en brygga, som jag tror är i Gamla Hamn, som jag tycker ser mysigt ut... Annars blir det ev. Aspegrens trädgård eller nåt annat fint... Vilken tid ska ni fotas? Vi ska redan 12... Lite väl tidigt, men det blir säkert bra!

• Linn00

Hej Lilla My!
    Vi ska fotograferas kl. 13.30. Så vi är nog strax efter er... Jag har beställt både studiofoton och miljöbilder. Jag vet inte ännu var vi ska vara när vi tar miljöbilderna men det blir nog ev. Gamla Hamn. På hennes hemsida finns också en fin bild av ett brudpar som kysser varann och en liten brudnäbb som håller en blomsterkorg i handen. Varifrån ska den bilden vara tagen? Jag undrar om det är nånstans i Jeppis?

• Linn00

Hej igen Lilla My!
    Du som är från Jeppis Har du nån aning om var man kan hyra brudnäbbsklänningar? Finns det nån brudklänningsaffär i Jeppis?
    Jag minns att för länge sen så fanns en affär som hette Evette!

• Lilla My i Finland

Linn00 Det finns Vivi´s nära polisstationen. Hon har några brudnäbbsklänningar hon hyr ut, men hon syr hellre upp klänningar... För det är med barn och klänningar, så blir de ofta förstörda. Klänningarna alltså :) Vivi´s hyr ut kläder åt honom också. Vi ska hyra därifrån för vi fick så dåligt mottagande vid Boutique Beauty. Jag ska kolla hemsidan och se var det kan vara.. :)

• Lilla My i Finland

Fniss! Det är ju min kompis och hennes man! :) Det är taget i Aspegrens trädgård. Alla deras foton blev jättelyckade!

• Linn00

Är det sant? Det här börjar bli riktigt komiskt! Man får hoppas att våra bilder blir lika lyckade...
    Ringde till Mitta-Mekko i Kokkola idag. Dom hyr heller inte ut brudnäbbsklännigar. Dom sa också att de är dyra att köpa in och så blir de lätt förstörda när barn springer å leker. De har nog brudnäbbsklänningar vid Boutique Beauty, men då ska de hämtas dan före och föras tillbaka på måndagen efter bröllopet... Tycker att det blir så mycket onödigt körande för två klänningar! Det är våra egna barn som ska vara brudnäbbar, så de blir nog besvikna om de inte får vara. Har ni tänkt ha nå brudnäbbar?
    Ska ni annars på dansgalan i helgen? Vi ska nog fara dit å valsa lite... måste börja öva inför brudvalsen

Svar på tråden Julibrud i Österbotten