• Linn00

Julibrud i Österbotten

Hejsan!
    Finns det några andra brudar från Österbotten som ska gifta sig i juli-05? Det skulle vara roligt att höra hur långt ni har kommit i planeringen?? Jag har bokat det mesta som ska bokas, kyrkan, festlokalen, frisör, kosmetolog, fotograf mm. Men nog finns det ännu massor att stå i före den stora dagen.... Ska så småningom börja laga inbjudningskorten Har ni några ide`er var man kan finna fina skrivstilar??
    Vi ska ha vårt bröllop 30/7.
    Kramar till er allihop och Lycka till med er planering

• Svar på tråden Julibrud i Österbotten
  • Lilla My i Finland

Hejsan! Jag ska också gifta mej 30.7 i Österbotten! Det mesta tror jag är klart... Maten är så gott som färdigplanerad, kyrkan och festplatsen bokad, kläderna klara, kosmetologen bokad... Ja, vad jag kommer på är det inte nåt jag har ogjort såhär långt. Hur är det med dej? Var ska du gifta dej?

• pepperoni

Vi har ju annars en annan tråd färdigt som jag tror har exakt samma namn som denna. :)

• 23.7-brud

Hallå där!

Här är en till! Vet inte riktigt vilken tråd man skall hålla sig till nu... men den andra har varit ganska död på sistonet så jag skriver hit

Huj! Här är inte allt lika klart som ni verkar ha det. Visst, offert för mat har vi, men har inte HELT bestämt oss. Solisterna är klara, men vi har inte bestämt vad de skall sjunga. Vem som spelar OM någon spelar på bröllopet är inte heller klart. Inbjudningskort är inte gjorda men vi vet hur jag skall göra dem. Däremot ät kyrkan,festplatsen, prästen, toastmastrar, tärnor, kläder och ring klara. Även provkamning och frissan till dagen D är bokad.

Vad skall ni ha till ingångs/utgångs/solistlåtar?

Nu MÅSTE jag slita mig och börja gå och förbereda mat. Skall ha gäster ikväll och skall bla. göra en fryst kanelcheescake med grapemarinerade jordgubbar Slurp!

*kommer tillbaks då jag hinner och om det är någon rörelse här*

• Lilla My i Finland

Hej hopp! Vi kommer att vara väldigt traditionella då det gäller ingångs/utgångsmusiken. Mendelson och Melartin. I kyrkan hoppas jag att min blivande mans kusin ställer upp och sjunger Amazing grace. Den sången betyder så mycket för mej...

• Maricken

Hej på er! Börjar bli många Finlandstrådar... skriver nån rad även om det är i juni som jag blir fru, närmare bestämt 24.6. Har just fått reda på vilken kantor vi kommer att ha, ska fundera på kyrkomusiken med honom. Vi vill ej ha helt traditionellt, men jag tror det går bra att få nåt annat med vår kantor - känner honom från tidigare och jag är glad att det blev just han. Börjar få lite panik (är väl ej rätta ordet men det blir det väl snart) med ringen. Har diskuterat ring med mina föräldrars gudson som är guldsmed, men han är så långsam och pratar så kryptiskt... skulle ha varit enklast att åka till nån butik och köpa... ska ringa honom efter påskhelgen och fråga hur det egentligen blir. Annars är allt annat under kontroll och det är väldigt skönt. Glad påsk på er!

• 23.7-brud

Hallå igen flickor och glad påsk!

Nu har jag stått framför spisen hela dagen fast vädret har varit stråååålande. Dessutom har vi eldat bastun så nu är det verkligen varmt här inne. 27.3 grader trots att inga batterier är på! PUST! Måste ta upp dörren en stund tror jag...

Vill någon ge synpunkter på min ring? Titta då in på denna sida. Det är ring T64, fast jag gör den eventuellt i lite mer gult guld så den går ton i ton med förlovningsringen. Provade även ring T74 och den är såå fin, men även snart dubbelt dyrare... Tyckte lite synd om min blivande om han skulle köpa den, så jag nöjer mig med 64:an.

www.sandberg.fi/sv/public/mallisto2.asp

Som sagt, skriv vad ni tycker och länka gärna till adresser på era egna ringar!!!

Akta er för påskharen! Man vet aldrig vad han egentligen är ute efter...

• Maricken

23.7-brud
    Vad otroligt fina ringar - precis vad jag kan tänka mig själv också! Skulle säkert också nöja mig med 64.an. Har min eventuella ring endast på foto på datorn så jag har ingen länk till den. Vet inte ens tillverkaren. Den är i gult guld med 7 diamanter (totalt 0,35ct w/p). Det var visserligen det dyraste alternativet och jag sa att det nog går bra med 5 diamanter, men blivande mannen ville att jag skulle ha den med fler... få se nu hur det blir. Skulle kanske hellre ha en med vitt guld i mitten med diamanterna i. Hur som helst var de jättefina dedär du tittade på! Får jag fråga vad de går på för pris?

• Linn00

Hej igen Flickor!
    Trevligt att så många svarat på vår Österbottentråd! Själv har jag haft fullt upp hela påskhelgen så jag har ej hunnit sitta vid datorn.
    Idag har vi skrivit det sista på gästlistan och nu ändrar vi den inte nå mera... Pust. Är det någon annan som tycker att det varit svårt att veta var man ska dra gränsen? Jag tycker att det varit jättejobbigt! Ska man bjuda alla kusiner även de som man knappt träffar så ofta eller?? I alla fall så har vi nu beslutat att vi bjuder alla våra kusiner så då blir ingen besviken!

Lilla My i Finland du undra var vi ska gifta oss? Det kommer att bli i Kronoby kyrka. Var ska du gifta dig?

23/7 bruden Vilken fin ring ni valt! Själv har jag tittat på en ring från Kultakeskus Kohinoor. Vi har ej beslutat oss ännu för det finns så många fina ringar...

Ha det så bra allihopa!

• Lilla My i Finland

LinnOO Vi gifter oss i Munsala kyrka, för min mamma var hemma från Munsala.. Själv är jag från Jeppis, med varken Pedersöre eller Jakobstads kyrka är särskilt lockande...

• Linn00

Hej igen Flickor?

Hur har ni det? Tiden bara rinner iväg och nu börjar jag nästan få panik! Ju närmare tiden går mot den stora dagen så blir det mera och mera att tänka på... Men visst ska det bli kul!!
    Var för några dagar tillbaka å prova brudklänningen. Det blev en klänning från Sarah Danielle Nr. 5116. Deras hemsida finns på www.sarah-danielle-bridalwear.com
    När man dubbelklickar på de små bilderna så förstoras de upp. Det syns inte på bilden hur den ser ut på baksidan, men brodyren som är på framsidan finns också därbak och så har den små täta knappar en bit ner på klänningen.
    Jag är nog riktigt nöjd med klänningen och det kändes riktigt bra att vara å prova. Ett ställe som jag varmt rekommenderar så är Boutique Beauty i Vasa. Otroligt bra kundservice och erfarenhet.
    Nej nu ska jag fara å se om det kommer nå bra på TV ikväll Sköt om er!

Svar på tråden Julibrud i Österbotten