• Silje21

Sluta äta godis och fikabröd-tråd!

Vi provar igen - detta är tråden där vi som vill sluta med söta och feta onyttigheter kan samlas och pappa varandra! Inget om glykemisk index eller bla bla bla, bara sluta äta synligt socker i maten. Godis, glass, fikabröd och andra onyttigheter klarar vi oss utan! Eller hur?

• Svar på tråden Sluta äta godis och fikabröd-tråd!
  • Silje21

Min svägerska har tipsat mig om tre saker idag - saltade pumpafrön, solrosfrön och torkade majskorn. MMMmmmmm så gott! Och inget socker, fast mycket salt. Jättebra att äta om suget blir stort efter något gott!

• evelina.

jao inget socker.. men en hel del kalorier och antagligen olja om man inte gör det själv. men klart bättre iaf :)

• Silje21

Ja, fast ska man sluta med allt som smakar godt utom fersk frukt kan livet bli ganska tråkigt :) Dessutom blir salta solrosfrön aldrig ätna i samma mängder som ex lösviktsgodis. Du måste äta väääldigt många solrosfrön för att ens komma upp i 300 kcal.....

• evelina.

6 matskedar för att vara exakt ;)

• Sweetchili

Idag har jag börjat ta chromic fuel, alltså krom-tabletter för att stoppa sötsuget, någon som har provat det och vet om det fungerar?

• Silje21

6 matskedar? Med skalet på? Näh du, jag tror du menar utan skal, och det är ju inte lika gott som de som är saltade/rostade med skal!!!

• evelina.

100g solrosfrön (med skal) = 608 kalorier

så är det.

• Silje21

fast man äter ju inte skalet :)

• Silje21

Och dessutom är 100 gram solrosfrön ganska mkt.. jag klarar då inte äta så mkt på en dag, då får man ju sår i munnen av allt salt! Men sk*t samma evelina, det är ju som tur är ingen som tvinger dig att äta dom :D

Hur går det för er andra då? Hur har det gått att inte äta socker på ett tag? Jag har varit ca två veckor utan sött, och det går jättebra. Känner mig verkligen nyttigare och snällare med min kropp!

kram!

• evelina.

Silje21: om man äter dom utan skal var det antagligen i den formen kalorimängden var angiven också. nä jag har väl aldrig sagt att man inte ska äta sånna. eller att jag inte vill det. jag sa bara hur många kalorier det var i. det är ju bara fakta.

Svar på tråden Sluta äta godis och fikabröd-tråd!