• Silje21

Sluta äta godis och fikabröd-tråd!

Vi provar igen - detta är tråden där vi som vill sluta med söta och feta onyttigheter kan samlas och pappa varandra! Inget om glykemisk index eller bla bla bla, bara sluta äta synligt socker i maten. Godis, glass, fikabröd och andra onyttigheter klarar vi oss utan! Eller hur?

• Svar på tråden Sluta äta godis och fikabröd-tråd!
  • Vic

Hej !

Det här vill jag hänga med på, har försökt länge, men det är inte lätt

• Nettan68

Det är alltid likadant. Julen kommer man "dejtar" den där janssons frestelse, sedan så är det ett nytt år, alla löften man avlägger och tänker att man då äntligen ska komma igång och träna. Sedan så helt plötsligt är det vår och då undrar man om kläderna inte har krympt under vintern!!! Det måste vara så! :)
    Nu har jag äntligen detta år verkligen hittat något som hjälper! Först så har jag börjat med att kombinera aerobics med pilates. (Har ni inte testat pilates så gör det!) Detta tillsammans med att äta TrimSpa har gjort att jag redan nu känner mig piggare än på länge. Samtidigt så tror jag att sötsuget har blivit mindre. Kilona har verkligen inte hängt kvar så envist som de brukar. Numera klarar jag att köra förbi plockgodiset i affären, tidigare var det helt omöjligt. Så kom igen nu tjejer, Så stöttar vi varandra! Så kan vi alla få känna oss snygga sommaren 2005!

• Silje21

Hur går det för er nu när helgen har börjad? Jag har köpt sockerfritt godis, bara pyttelite för att inte få gasattacker :D Och det smakade bra, men inte sådär otroligt bra egentligen. Sockersuget har verkligen blivit mindre nu när jag varit godis fri i ett par veckor. Hoppas bara att det håller i sig nu, jag vet ju att helgen är svårare än vardagerna. Vi får peppa varandra, eller hur?

• Mischa

Japp...hittar er äntligen Jag är med

• Silje21

Oh my god - mindre än ett hekto smågodis utan socker utlöste ett riktigt krig i min mage... Stackars sambo, det är han som får lida i natt :D
    Då vet man det! Aldrig mera! Imorgon blir det sen middag och jordgubbar med light-vaniljvisp till, då borde helgsuget hållas i shack :)

• Miracle

Hur är det med Ditorelle? Det tycker jag smakar ganska ok. Hur ligger det till med kalorier i dom?

• melie

Varför inte köra lite nyttiga sötsaker. Torkade aprikoser och russin är mina favoriter.

• Miracle

Melie- det är inte heller det nuttigaste ska du veta Innehåller riktgt mycket socker...

• melie

Men förhållandevis. Järn som vi tjejer behöver innehåller de gott om. Mer nyttigheter än i skumtomtar iallafall. Och det är ju faktiskt "nyttigt" socker. Icke raffinerat...

Svar på tråden Sluta äta godis och fikabröd-tråd!