• Silje21

Sluta äta godis och fikabröd-tråd!

Vi provar igen - detta är tråden där vi som vill sluta med söta och feta onyttigheter kan samlas och pappa varandra! Inget om glykemisk index eller bla bla bla, bara sluta äta synligt socker i maten. Godis, glass, fikabröd och andra onyttigheter klarar vi oss utan! Eller hur?

• Svar på tråden Sluta äta godis och fikabröd-tråd!
  • myrkur

melie: jojo. men en hel del kalorier.. :P

• Katt

Jag kan tyvärr inte äta konstgjort socker alls. :( Min mage tål det inte alls. Jag försöker dock äta nötter (helst ej saltade) och mörk choklad (Minst 70%) när suget sätter in. Inte alltid det hjälper dock!
    Nötter försöker jag köpa jordnötter med skalet på. Det gör att man inte får i sig så mycket (för även om det är nyttigt fett så är det ändå fett!) och så har man något att pyssla med! Även Pistage nötter fungerar bra.
    Nu har någon på kontoret fått ett STORT påskägg fullt av godis och ställt det i köket så alla får ta. ARGH, vill ha men måste stå emot!

• evelina.

det stora problemet med dom flesta nötter man köper utan skal är väl inte saltet utan den vegetabiliska oljan..

• melie

KAtt; borde inte torkad frukt funka för dig? Jag käkar Parrots "soft fruits" aprikos-varianten. (en blandning mellan torkade och färska) De är hur goda och saftiga som helst!

• marpea

Katt

Du klarar det!!! Tänk på hur bra det kommer att kännas när du kan låta bli.

Säger jag o sitter o suktar efter min rumskompis dumlekolor....

• Katt

Torkad frukt är bra! Det ska jag ha i väskan när man får sug på väg någonstans. Hur lätt är det inte att slinka in på närmsta kiosk och köpa en choklad bit då?! Nej torkad frukt får det bli.
    marpea: tack för uppmuntran! Jag ska klara det och snart är det lunch. Köttfärsås med fullkorns pasta och sallad! Det är klart du kan stå emot dumlekolan, det är snart dax för lunch!

• Mischa

Hej!

Risk finns det även med torkad frukt.I alla fall för de som har....låt oss säga lite "känslig" mage .
    Försöker dricka örtte på kvällen, men det går ju inte ens att jämnföra med ngt gott

• evelina.

torkad frukt någon gång ibland iställer för choklad är såklart bättre. men vissa innehåller faktiskt nästan lika mycket kalorier som vanligt godis så nåra större mängder är inte att rekomendera..

• vintertid

Jag kan rekommendera sharon-frukter, skär i klyftor och ät, såååååå gott. Brukar kosta ca 3 kr st.

Sen så hjälper en banan himla bra när man är sugen med, givetvis, det är ju socker i med, men ändå bättre än godis.

Ett glas o'boy är också tillfredställande, beroende på vad man vill tillåta sig Det är ju bättre än en chokladkaka!

Svar på tråden Sluta äta godis och fikabröd-tråd!