15 kilo till 29juni
finns det ngn som vill ga ner 15 kilo till juni med mig? jag vet inte riktigt hur jag ska klara det men jag maste!tips ideer? "success stories"? ngn som har klarat det innan?
finns det ngn som vill ga ner 15 kilo till juni med mig? jag vet inte riktigt hur jag ska klara det men jag maste!tips ideer? "success stories"? ngn som har klarat det innan?
BLIVANDE FRU J: jo, jag har försökt det med. är egentligen lite anti till gym, man vill ju hellre ha lite självlig vård samtidigt som kroppen tränas. men just nu känns det som om jag måste pina mig. det är helt sjukt - har sånt självförakt som jag aldrig nånsin haft förut. vill helst inte visa mig ute alls... sommaren känns hemsk när den nu kommer. det tråkiga är att jag inte kan fatta VARFÖR det blev såhär. svält, visst, men nu när jag äter regelbundet bra och tränar. visst kan man bli gaaaalen!?
Bride2B..
mrs. vad är det för diet du går på?
jag går på den så kallade Bantarsoppan/SAHLGRÖNSKAS SOPPA:
Sju dagars soppkur
Sjukhuset påstås lova att Du kommer att gå ned 4 -7 kg och ändå må gott. Du kan äta så mycket soppa som Du vill och ändå gå ned i vikt. Detta gör Du på grund av att sammansättningen medverkar till att Du förbränner kalorier fortare än vad Du tar in. Du kan följa denna diet så länge Du vill utan att må dåligt samtidigt kommer Du att rena Din matsmältningsorganism och hålla Dig friskare.
Dag 1 Ät alla sorters frukt (ej banan) + så mycket av SOPPAN som möjligt.
Dag 2 Ät alla sorters grönsaker (undvik sädesslag, ärtor och bönor) SOPPA naturligtvis.
Dag 3 Ät alla sorters frukter och grönsaker (ej potatis), SOPPA naturligtvis.
Dag 4 7 - 8 bananer, 5 - 8 glas lättmjölk, + SOPPA.
Dag 5 6 tomater, 280 - 340 g nötkött, endast 8 glas vatten, + SOPPA.
Dag 6 Ät så mycket nötkött och alla sorters grönsaker som Du vill + SOPPA.
Dag 7 Ät så mycket Du vill av ovan nämnda saker och drick så mycket Du vill av safter, juicer, te och kaffe samt av råris + SOPPA.
RECEPT, SAHLGRÖNSKAS SOPPA
6 stora lökar
1 medelstort vitkålshuvud
4 morötter
1 st stjälk selleri
2 gröna paprikor
2 burkar krossade tomater
2 burkar löksoppa (eller 1 påse)
3 st buljongtärningar
svartpeppar
(vitlök)
(Soja)
Gör så här:
Skär alla grönsakerna i bitar och täck med vatten.
Häll i resten av ingredienserna och koka i en timme
**'*****'*****
Jag tog bort i o för sig löksoppan, morötter, buljongen och hade i tomatjuice istället.
(jag har fått nog av morötter i soppor men på gröna dagar kan man äta dem)
sedan kan man ju äta :
*wokat/kokt....grönsakerna.
* mjölken kan tex göras m en banan t smothis...
* drick mycket vatten.
* fruktsallad
Jag har gått ner iallafall och jag äter ordentliga mål kan jag lova, som igår/förrgår nötfärs, okej pointen:
jag stekte färsen kanske 130gr sedan tog jag lite av den och hade i soppan, och det åt jag minst i 2delar.
sedan till middagen hade jag köpt hem "riktigt" nötkött och stekte det i härliga tärningar ena dagen m tomat (då åt jag mer soppa, så jag hade mer tomater i) och sen igår m stor sallad.
Idag ska vi ha råris i grönsakssallad, t middag och jag är sååå mätt nu har ätit soppan slut dvs en t lunch och en för en stund sedan, plus grönsaker o frukt.
jag kommer köra om den kanske igen om 1månad eller 2 om jag går uppåt :) Har inte blivit avskräckt.
Ja och första 2dagarna drack jag kaffe och funlight.
mrs: har mycket har du gått ner? hur länge har du kört?
Jag har nu min sista dag och jag har "fuskat som jag skrev" gått ner lite över 3kg
Så imorgon ska det bli kul att se vad sista dagen ger för resultat igår trodde jag jag skulle ligga på massor utav plus idag för jag åt så mycket (130gr färs och sen kanske 150gr nötkött, plus alla grönsaker och soppa).
mrs och KC, jag är oxo pa den dieten...men för mig gar det ABSOLUT INTE bra..jag har fuskat varje dag...lol...men jag ska börja om fran början imorgon..jag har gjort den som receptet och tycker den e asgod! men jag blir aldrig mätt...jag kan äta flera tallrikar av soppa men ända vilja äta mer....hur har ni gjort?
Hej Mullig,
* Hur mycket vatten dricker du?
Jag drack enormt mycket Kallt vatten, ha en kanna 1.5l (jobbet el annat ha en flaska).
Jag har 1.5l kanna i kylen så är den alltid kall och dricker kanske uppemot 2l eller mer beror på dag t dag.
Kallt vatten är bättre för kroppen för då måste kroppen "jobba" lite dvs värma upp, jag läste i en tidning att på ett år om man dricker kallt vatten kan man göra en viktförlust på närmare 2.5kg.
* Hur mycket äter du av det extra???
Du kan pröva med att när du äter lägg ner skeden och sedan lyft den igen för nästa sked (låter knäppt men man tuggar och måltiden går saktare, dvs hjärnan uppfattar mättnads känsla bättre).
Varm-mat är viktigt så ha soppan riktigt varm.
Sitt inte framför datan eller tv:n, utan ät måltiden i lugn och ro.
Ta 1-2/port (stor tallrik) soppa kanske var 3:e timme, kom ihåg extra är ett måste det ska du inte fuska med!
Min soppkur är nu slut och jag är tillbax i mitt gamla jag
Nu ska jag börja äta efter tidningen slank eller sund & slank heter den nu för tiden, dom har 3-veckors matlista i varje tidning och är räknat 1200-1400kcal/dagen samt lägga in dem i pointsboken-vv.
En bra tidning intressant och en massa läsa och goda recept och kostar inte mer än, lite över 30 spänn.
Gick ner alla mina 17 x-tra graviditetskilon på fyra-fem månader! Helt suveränt!!!
Bytte ut frukosten mot GOD shake alla dagar och lunchen vissa, åt vanlig middag. Det gäller att vara målinriktad också, men för mig var det superlätt!
Min man gick ner åtta kilo han velat bli av med jätte länge på knappt tre månader!
Hallå, vad är powerwalk, har ff inte fått nån förklaring, kan nån snäll själ förklara för en som inte förstår?
Har en fråga till, om man gör en smoothie, kan man med den ersätta nåt av målen med mat eller passar en smoothie bättre som mellanmål bara?
*putt putt*
Hemulen, power walk är bara ett lite trendigare ord för att gå snabbt! Du ska alltså gå i riktigt raskt tempo så att du får upp flåset ordentligt, och gärna veva lite extra med armarna, så du arbetar med hela kroppen under promenaden.
Smoothie kan du egentligen både ha som mellanmål eller kanske ersätta ett mål med någon gång. Men det beror såklart på vad du har i smoothien, om man har mycket youghurt och flera frukter så blir det en del kalorier, men det kan ju passa bra som ett bastant mellanmål som komplement till en väldigt lätt lunch och middag.
Det viktiga är ju vad du äter under hela dagen, dvs hur många kalorier du får i dig totalt sett, och att du sprider kalorierna över hela dagen, dvs hoppa ej över något mål. Då försämras bara din förbränning.
Tack Kristina 75, då vet jag :)