• elinb

Decemberbrudar 2005!

Hej!
    Jag och min sambo ska gifta oss på nyårsafton! Finns det fler här som ska gifta sig i december 2005?

Berätta om era bröllopsplaner, hur långt har ni kommit i planeringen? När, var och hur kommer er vigsel att äga rum?

Vi kanske kan följas åt i planeringen och dela med oss av våra olika idéer under året!

// Elin

• Svar på tråden Decemberbrudar 2005!
  • Julan

Vi skall gifta oss den 17:e december, inte i Stockholm dock (även om min blivande är därifrån) utan i Malmö, där vi bor nu. Vi gifter oss kyrkligt och har festen på restaurang. December valde vi för att det är så mysigt till jul. Min bästa kompis gifte sig på sommaren så jag tyckte det skulle vara kul att ha vinterbröllop denna gången. Dessutom är det enklare att få lokal och kyrka på vintern. Varför valde ni nyårafton/vinterbröllop?

• dala82

Hej!
    Jag är i och för sig ingen blivande brud ännu men det är på gång. Min blivande var väldigt på i höstas men då var jag lite osäker, "vi väntar". Men nu har jag hintat lite om att det skulle vara "jäääättemysigt med ett bröllop i december". Vi får väl se hur det blir.

Så mysigt med vinterbröllop! Har en ganska klar bild redan hur jag skulle vilja ha det. Massa ljus i kyrkan, ave maria, o helga natt, har varit inne på kyrkomusik . nu och lyssnat på låtar. Nyårsafton är ju på en lördag i år..

• Tessis

Hej!

Här är en till decemberbrud. Jag och min älskling ska gifta oss 10 dec i Stockholm. Vi valde december eftersom det var den månad vi träffade och förlovade oss i (2001 och 2004).

• Elin B

Vad roligt att höra att det finns fler som tycker att december är en perfekt månad för bröllop!

Vi valde december eftersom vi blev tillsammans den 11 december 1999 och för att vi tycker att nyårsafton är ett perfekt tillfälle att gifta sig. Att gå in i det nya året som man & hustru känns väldigt mysigt.

Vi kommer att gifta oss i Trosa stadskyrka och sedan fira det med middag för våra familjer på Bomans restaurant.

Varken jag eller min blivande är så lockade av en stor fest på vår bröllopsdag så vi firar kvällen lite lugnt med våra nära och kära. Däremot kommer vi att bjuda in alla våra vänner till vigseln i kyrkan och till en "fest i kärlekens tecken" som vi kommer att ha i februari. Efter att vi har varit på vår bröllopsresa...

Hittills har vi bokat kyrka, musik till vigseln, restaurang för middagen och hotell till bröllopsnatten. Sen har vi tittat lite på ringar och bestämt ungefär hurdana vi vill ha.

Hur går det för er med planeringen?
    Och dala82, har han friat än?

• dala82

Nä han har ju inte gjort det! Men det är på gång, det är jag nästan alldeles säker på. Vi har pratat lite om det och han skulle också vilja gifta sig i december. Han har nog fattat att jag också vill nu, så nu är det upp till honom. Jag fortsätter vänta med pirrande mage...

Ni som gifter er i december; hur kommer ni duka. Kommer ni ha något speciellt färgtema o.s.v.?

• Elin B

Vi kommer nog att duka med vitt och silver, eftersom min brudbukett antagligen kommer att bestå av vita rosor, vita fresior och lite grönt. Det är ju roligt om allt matchar, och jag tycker personligen att det är väldigt stiligt med vitt i kombination med silver.

Har sett en jättefin dukning på bröllopsguiden på nätet, som är just i vitt & silver. Något åt det hållet blir det nog. Om ni kollar in den dukningen jag menar så lägg märke till servettringarna som de har gjort av ett silverfärgat nätband, såååå snyggt!!

• Julan

Elin B
    Vi träffades också den 11 dec 99!

dala82

Först tänkta jag ha jultema på festen men kom fram till att jag tyckte det blev för bra. Har bestämt mig för rött, vitt, guld och lite grönt som team. Färgerna är ju ändå julens men jag dukar med rosenblad och murgröna. Rosenbladen tänkte jag lägga som hjärtan med 3 värmeljuhållare med jämna mellanrum på borden. Har testat och det så snyggt ut.

• Elin B

Julan,
    Vad lustigt att vi träffade våra blivande män på precis samma dag! Var träffades ni någonstans? Vi träffades i ett snöigt Katrineholm, av alla ställen...

Låter mysigt med lite julfärger i dukningen! Så hade vi nog också haft det om vi hade gift oss före jul. Nu när vi gifter oss på nyårsafton så känns ju jultema lite överspelat. Så det får bli vitt & silver istället!

En sak som jag verkligen hade velat ha om vi skulle ha gift oss före jul är placeringskort i form av pepparkakshjärtan med namnen i vit kristyr. Det vore fint tycker jag... Men som sagt, det blir inte så bra på nyårsafton.

• dala82

Elin B
    Jag är född i Kattrineholm.
    Jag hittade inte dukningen, vet att jag sett den där förut. Då fastnade jag också för den! Ja, va sött det skulle vara med pepparkakor istället för traditionella placeringskort!

Julan
    Precis de färger jag har tänkt om jag skulle gifta mig runt december. Vitt och silver är också jättefint och riktigt stiligt, men mörkrött, vitt och guld är mer mina färger.

Det skulle va så mysigt att gifta sig i december. Det blir mörkt ganska tidigt och man kan ha massa ljus i kyrkan istället för lampor. Jag har också en dröm att få komma med häst och släde till festen och ha facklor i själva släden. (Med risk för att lukta rök senare..)

Har ni redan bokat kyrka och festlokal?

• dala82

Kom på en sak till..
    Julan, vad fint det lät med rosenbladsidén!

Svar på tråden Decemberbrudar 2005!