• perssonskan

Chokladpudding - ofint??

Båda jag och fästamannen älskar chokladpudding och grädde samt någon god, exotisk frukt... Tänkte ha det som efterrätt, upplagt lite finare (kankse i små formar el. ngt). Är ju både både billigt och lätt att göra själv!

Undrar dock om det är FÖR billigt? Kan det anses som inte tillräckligt festligt?

• Svar på tråden Chokladpudding - ofint??
  • perssonskan

Tack för alla roliga tips på hur man kan göra det "finare"! Ska göra flera olika testomgångar nästa helg och se vad som blir snyggast och godast! Kommer få ta en lååång tur i spåret sen om jag ska komma i klänningen...

Anna-Maja: vi har klädsel smoking så jag antar att det är lite finare, hans släkt kommer nog dö när vi serverar chokladpuuding men jag vill ta ner dem på jorden lite... :)

• yrvädret

åhh - chokladpudding som är så gott!!

Har ett förslag till dekoration i så fall!
    Smält ljus/mörk och vit blockchoklad och ringla smeten till hjärtan (eller annan figur) Blit jättefint att lägga ett vitt och ett brunt hjärta omlott på chokladpuddingen och grädden.
    Billigt också =)

• USA Lina

Önskar att jag kunde ha chokladpudding som efterrätt, men min man tål inte choklad...

• Ave Maria

kalla det för "Chokladmousse" eller Mousse au chocolate" och voilá genast har ni en dessert värdig en finare restaurang.

• betsy05

exakt! Kalla det för choclate pot, choklad mousse el likn.
    Lyxa till den med lite espressi i, eller Bailys/Conganac el likn. Blir mer lyxig och vuxnare i smaken.
    Det finns recept där man använder mörk choklad (70% kakao) och grädde, den blir supergod! Man kan göra den långt i förväg o förvara i kyl eller frys.
    Hallon är gott till!

• TingelingAnna

Kan man inte ha strössel i? (Eller det kanske smälter.) Jag hittade grönt strössel i form av granar samt gult i form av stjärnor så det borde väl finnas med hjärtan oxå tycker jag.

• bröllopsdags

Det tycker jag absolut att ni kan ha! Är det dessutom din favoritefterrätt så är det ju ännu bättre. Det är ju både gott och snyggt att dekorera med färsk frukt. Det som yrvädret sa. att dekorera med vita och mörka chokladhjärtan lät som en toppenidé!
    Men, jag tycker nog att ni ska kalla den för vad det är nämligen chokladpudding.
    Att kalla det för chokladmousse känns lite märkligt eftersom det är en helt annan efterrätt.

• HelleBelle

Om ni har choklad mousse istället för choklad pudding kanske ni kan trycka ut hjärtan med ett pepparkaks hjärta när det stelnat. Gör moussen i en braspanna med bakplåtspapper ta ur och tryck... dekorera. Det finns små rosa hjärtan att köpa på burk att dekorera med.

• mli_b

Suck. Är det ingen mer än jag som inte tycker om hjärtan? Det blir väl fint med vilken form som helst? Dekorera hellre med frukt än strösslehjärtan (Det är dessutom godare).

• Hjortrongull

Var hittar man strösselhjärtan?? (Förlåt TS om jag lånar din tråd för min fråga... )

Mmmm vad suuugen jag blev på chokladpudding....jam jam! Kör på det ni om det är det ni vill ha! Det är ERT bröllop!

Svar på tråden Chokladpudding - ofint??