• perssonskan

Chokladpudding - ofint??

Båda jag och fästamannen älskar chokladpudding och grädde samt någon god, exotisk frukt... Tänkte ha det som efterrätt, upplagt lite finare (kankse i små formar el. ngt). Är ju både både billigt och lätt att göra själv!

Undrar dock om det är FÖR billigt? Kan det anses som inte tillräckligt festligt?

• Svar på tråden Chokladpudding - ofint??
  • Rystall

Chokladpudding är en utmärkt efterrätt till ett bröllop. Klart ni ska ha det!

• yamman

Är själv en stor älskare av just chokladpudding med grädde. Skulle uppskattats av mig. Tycker inte att allt måste vara så "krångligt" för att det är bröllop, att det är gott är huvudsaken!

• ika (fd höst05)

Man kan ju göra en lite lyxigare variant med mörkare choklad, så känns det inte så mycket barnkalas? Eller blanda i krossad mörk choklad i Ekströms-varianten? Om man bara pyntar som du sa, med nån exotisk frukt, blir det säkert utmärkt...

• Kiara

Ska själv ha det som alternativ till tårtan eftersom jag vet att en del (mestadels) barn inte gillar tårta.

Häll upp i portionsglas/skålar dekorera med t ex physalis.

• Pliten

Om NI vill ha chokladpudding är det klart ni ska ha chokladpudding!!! Som IKA sa; blanda i krossad choklad eller nåt, så ser det lite "lyxigare" ut om du vill det.

Själv är jag ett glassmonster av enorma mått, och att ha glass som efterrätt är en självklarhet för mig (och min "rödbetsman" inser att det inte är någon idé att protestera ). Visserligen blir det nog glassBUFFÈ med nån kaka + rån till, men GLASS måste det vara! Det är ju för tusan mitt bröllop

• Johanna = en lat kock

vill man lyxa till det lite så kan man ha en aning sprit i vuxenvarianterna

tex konjak, whisky( jo faktiskt!) kahlua eller ngt annat gott

• mli_b

punch är väldigt gott i chokladfromage (och gärna en skvätt kaffe), det funkar säkert i chokladpudding också.

• Vinterbrud2004

Tycker inte alls det verkar billigt!

Älskar chokladpudding coh tror det är något som både ung och gammal gillar

Ni kan ju göra det lite festligt och sött genom att spritsa grädden på i form av ett hjärta.
    Eller spritsa på lite grädde på varje portion och lägga ett choklad (eller gele)hjärta ovanpå

• Anna-Maja

Så länge det inte är sån man köper i pulverform och rör till själv så är det väl ok. Kanske inte min favoriträtt dock. Det beror ju på vilken finhetsnivå ni har i övrigt på ert bröllop.

• vintertid

Smält t.ex. vit choklad på, då känns det genast lyxigare. Chokladpudding är ju jättegott!!

Svar på tråden Chokladpudding - ofint??