27/8 2005 - Hur långt har ni kommit?
Öppnar en tråd för oss som gifter oss den 27 augusti 2005. Hur långt har ni kommit i planeringen??
Öppnar en tråd för oss som gifter oss den 27 augusti 2005. Hur långt har ni kommit i planeringen??
vi har bokat präst, lokal, DJ, fotograf, blomdekoratör, tårta, frisör samt all övrig mat utom huvudrätten, transport, skickat ut inbjudningar, bokat hotell och vi gifter oss den 30/7-05 hihih va kul det ska bli!
rtw: Ojojoj, allting klart nästan? Har du hittat klänning ännu då?
hearts: Klänningen är ju en väldigt rolig del i alltihopa... Det är bara det där med att vara säker på att man väljer _rätt_. Håller själv på och funderar och velar fram och tillbaka angående olika detaljer på min blivande klänning. Vet du vad du vill ha för typ av klänning?
Vet inte riktigt vad jag passar i. Är liten och nätt till växten. Men jag vill inte ha någon tårtmodell(om du vet vad jag menar), det är inte riktigt jag. Tycker att det är snyggt med brodyr i röd/rosa på klänningen. Har hittat några sådana fina, men måste ju som sagt prova och se vad jag gillar.
Här kommer en till som ska gifta sig den 27 aug. Har väl inte kommit så där väldans långt i planeringen. bokat kyrka o lokal, gjort mina inbjudningskort, tittar runt lite på kläder och blommor. Känns väldigt bra. Passade föresten på nu innan alla hjärtans dag o köpa hjärtballonger och små hjärtkonfetti billigt.
vi har även bokat bröllopsresan som ska gå till turkiet 4 dagar senare
hearts: Det är fint med konstraster i klänningen. Funderar själv på att ha lite rosa pärlor på min klänning, men antagligen blir det ändå vita...
M-LH: Välkommen till tråden? Varifrån är du?
Vilken tid ska ni ha era vigslar? Jag tänker 15 eller kanske 16, lite svårt att veta hur lång tid allt tar.
hejsan hoppsan! man tackar för inbjudan. Jag kommer från Skövdetrakten. Vi tänkte för övrigt på att ha våran vigsel vid 14-15 tiden. Pratade först om att ha den lite senare men risken tror vi är att allt blir så fördröjt. Tänkte bara bjuda släkten på middagen och ha öppet hus senare på kvällen.
Hej hopp!
Vi ska gifta oss kl 15.00, vi tror att detta blir bra då vi har 4 mil mellan kyrkan och festen.
Vi har bokat
kyrka och präst
solist i kyrkan
fotograf
cateringfirma
plats för festen
klänning
köpt inbjudningskort att göra
köpt skor och underkläder till mig
börjat med festprogram och placeringskort etc.
någonting mer...*funderar*
hearts: Ja då tar det ju ett tag att transportera sig. Hur ska ni "frakta" gästerna? Eller ordnar de det själva kanske? Vi har bara 1 km emellan, känns bra.
brudaugusti: Du har ju kommit långt! Vad har du valt för klänning?