• elinb

Lista över priser på Nixa klänningar?

Jag är så kär i Nixas brudklänningar! De är stilrena, klassiska och enormt vackra...

Det är möjligt att det har startats någon liknande tråd förut här, men jag har inte hittat någon... Skulle gärna vilja få ihop en lista över priser på olika Nixa-modeller! Så om du har något pris att bidra med, dela gärna med dig!

// Elin

• Svar på tråden Lista över priser på Nixa klänningar?
  • Ebba82

Hej!
    Min Nixa, modell 828 betalade jag 2495:- för =)

• Maya K

Ingen som vet pris på Nixa 433??

• Amris

Modell 430 har jag köpt för 2995 kr. Längtar tills jag får hem den!!!!

• Brud 20 aug

Min favorit kjol 714 1590:- å top 838 3190:-

• 23.7-brud

Min 845 betalade jag 3680 kr för.
    Håller också med om att Nixas klänningar ser tråkigare och tyvärr fulare ut än vad de är i verkligheten! Jag fullkomligt älskar enkelheten i dem! De är Så otroligt fina

• Kyrkbybruden

jag har köpt Nixa nr 434 hos Ingvors i Norrtälje. Fick ge 6030 kr för den. Hade nästan bestämt mig för den när jag tittade på nätet. Och när jag sedan fick se den i verkligheten, så var den SÅ mycket finare. Då var det bara att slå till..

Väntar spänt på att den ska komma tillbaka från Kina, där den sys upp i min storlek, så jag kan få prova den sen.
    Ingvor är kanonbra och mycket trevlig. Min klänning har släp, men jag är inte så säker på att jag vill ha släp. Så då kommer hon att sy om klänningen helt som jag vill ha den när den kommer. Och det helt gratis !

• apelsina

- Kyrkbybruden: Varför sys den i kina? Jag trodde att nixa syddes i Sverige, men det kanske de inte gör?
    Jag fattar inte riktigt... Fanns den inte i din storlek?

• MianZ

Min 292 gav jag 3900kr för å då hade den varit uthyrd en gång innan:)

• Kyrkbybruden

apelsina:
    Ingvor sa att alla Nixa-klänningar sys upp i Kina. Men det kan ju hända att en del butiker beställer hem många modeller i olika storlekar, så de finns hemma redan.
    Ingvor har bara 1-2 olika storlekar på varje klänning, och dessutom hade hon inte alla modeller hemma heller. Därför uppsyningen i Kina.

• apelsina

Jahaa, då förstår jag det där med Kina!

Jag har också Nixa topp + kjol. hittade min klänning direkt, och den satt perfekt!
    Köpte Nixa 869 och 714 för totalt 3800:-
    Jättebra pris tycker jag

• malin81

Ingen som har en aning om vad en NIXA 327 kostar? Jag såg den begagnad här på köp och sälj på BT för ett tag sedan, men undrar vad den kostar i nypris (ca)? Jag tyckte att den var så himla fin!

• LlovesT

850, 845 och 753 kostar 2700kr här i Borås på Ringheims, ändringar inkl strykning kostar 500kr.

Svar på tråden Lista över priser på Nixa klänningar?