• elinb

Lista över priser på Nixa klänningar?

Jag är så kär i Nixas brudklänningar! De är stilrena, klassiska och enormt vackra...

Det är möjligt att det har startats någon liknande tråd förut här, men jag har inte hittat någon... Skulle gärna vilja få ihop en lista över priser på olika Nixa-modeller! Så om du har något pris att bidra med, dela gärna med dig!

// Elin

• Svar på tråden Lista över priser på Nixa klänningar?
  • Kattis72

Jag har köpt en nixa 390, den kostade 3800 kr. Enkel, billig och superfin!!! ;)

• Merci

Oj! min Nixaklänning kostade 7000. Kan det vara storstadspriser månne?

• magnusfästmö

Norrlandsbruden: Jag tror inte att kjolmodellen 714 är sjöjungfru. Jag provade nämligen en kjol 714 (Sirppa på Lillys brud och fest skrev upp numret - så jag antar att hon skrev rätt) och den var en "rak" modell, inte alls som den sjöjungfrumodell man ser på nixas hemsida iaf! Där verkar sjöjungfrukjolen heta 689. Kolla på sidan 2 under "bal- och festklänningar, den röda på nedre raden till vänster. Jag provade snarare en kjol som den näst högraste. Till den toppen 818 som visas med den röda kjolen. Så det blir rött bröllop för mig, det satt otroligt bra, och färgen passar mig bättre än vitt, och man kan använda det igen!! Typ som när vår kompis ska ha frackbröllop!!

• magnusfästmö

Det blev lite OT där - sorry!

• magnusfästmö

Förresten, toppen kostade 1790 och kjolen 1590. Jag ska beställa i nästa vecka.

• Fia76

Halloj! Min Nixa 828 kostade ca 2800kr.
    Jag köpte den på Svahns i Kungsbacka och jag är jättenöjd.
    /Fia76

• Lina_2

Jag ska ha Nixa topp 836, kostar 2685 kr och kjol 865, kostar 3000 kr.

• Blivande september brud

Mitt tips är att ringa runt och kolla, priserna kan skilja sig jättemycket.

Vet inte var du bor men i Borås finns en återförsäljare som har mycket bra priser...

• Maya K

Är det ngn som vet vad nixas klänning 433 kostar?? det är verkligen en klänning osm jag skulle vilja ha!!!

• Chicki

*Puffar ett pris för kläning nr 292*

Svar på tråden Lista över priser på Nixa klänningar?