• elinb

Lista över priser på Nixa klänningar?

Jag är så kär i Nixas brudklänningar! De är stilrena, klassiska och enormt vackra...

Det är möjligt att det har startats någon liknande tråd förut här, men jag har inte hittat någon... Skulle gärna vilja få ihop en lista över priser på olika Nixa-modeller! Så om du har något pris att bidra med, dela gärna med dig!

// Elin

• Svar på tråden Lista över priser på Nixa klänningar?
  • Klangling

Visst är de fina!
    Jag tror inte att det finns någon speciell lista att gå efter. Jag har själv köpt en Nixa och vet bara att det skiljde 1000:- kronor mellan modellen med släp och den utan släp som jag valde mellan. Jag tror att det kan skilja en del mellan försäljningsställena, och det kan ju vara bra. Du kan ju alltid kontakta Nixa och får reda på vem som säljer Nixa i din närhet och därefter ringa och gämföra priserna.

En liten "hint"- min klänning nr 402, kostade 3400:-. Kolla in på hemsidan så kan du hitta den där.
    Lycka till!

• Jenkizen

Du måste nog kontakta närmaste återförsäljare.
    jag har själv köpt en nixa 348 och den gick på 5900:-

• mli_b

Jag hade 312, den kostade 3200:-

• tossing

Jag köpte en Nixa 384 i augusti 2004 för 5 990 kr hos Lilly Brud & Fest i Stockholm. De med släp verkar vara lite dyrare. Håller med om att det är otroligt vackra klänningar.

• elinb

Tack tjejer! Det är jättebra att få en liten hint om prisläget, även om det som sagt verkar skilja lite mellan olika återförsäljare. Man kan kanske konstatera att klänningar utan släp kostar mellan 2500 och 4000 kr ungefär och klänningar med släp hamnar mer runt 5000 - 7000 kr... Håller ni med om det?

Synd att min favorit, 334, hamnar i det övre intervallet om man går efter "släp/inte släp teorin" ovan....

Någon mer som har köpt en Nixa och som vill bidra med en prislapp? Det vore kanon!

// Elin

• gwenabee

Hej!
    Köpte en Nixa modell 849 idag. Den räknas ju som festklänning på Nixas hemsida, men alla Nixas modeller kan man ju få i brudtyg också. Jag betalat 2695:- köpt hos underbara Invors i Norrtälje! Hon har endast Nixaklänningar, så kolla med hennne!
    Hej hej
    Tessan

• Bebbsen05

Min Nixa, 360 kostar 6.590 kronor!

• lillsmurf

Min Nixa 401 kostar 7000 kr

• Mickes brud

Jag precis köpt min tvådelade Nixa modell 836, 714 kostade 3790:-

De utan släp är billigare.. såg priser runt 2500:- de med släp kostade några tusen mer

Svar på tråden Lista över priser på Nixa klänningar?