• Lindux

Psalmer utan för mkt anknytning till Gud

Hej på er! Om 4 veckor smäller det och vi ska träffa prästen inom kort. Jag är i behov av förslag på psalmer som inte är allt för relaterade till Gud och Jesus. Finns det några fina vårpsalmer el dyl? Enormt tacksam för alla förslag!
    Kram kram

• Svar på tråden Psalmer utan för mkt anknytning till Gud
  • Lindux

WhiteBride
    Ja, Jag tror det, 41 och 84.. Vi får ha ett litet "öråd" hemma och bestämma oss.. Är det förresten någon som ha noter till dessa ifall kantorn inte har det?
    Kram kram

• Tolin

Du kan nog vara lugn för att kantorn kan skaka fram noter till psalmerna i psalmboken.

• Helena V

Jag skulle nog t o m säga att kantorn knappast _behöver_ några noter till dessa psalmer, han/hon kan nog spela dem i sömnen om det behövs!

• Lindux

Jag pratade med henne (kanotrn) och hon sa att ev så fick vi ordna noter om hon inte hade det vi ville ha..

• Tolin

Är du säker på att hon menade psalmer och inte eventuell "övrig musik"?

• fader mats

byt kantor
    förlåt, men det var det värsta jag hört, att brudparet skall ordna noter till psalmerna åt en kantor
    jesus gråter...
    måste, säg måste, blivit något missförstånd!

• Lindux

fader mats, Kan man byta kantor hur som helst? Hon arbetar ju i kyrkan vi ska gifta oss i.

• Tolin

Bestäm psalmer och kolla sen med henne. Det är ju mycket möjligt att hon redan känner till dem. Det är ju onödigt att ta ut något i förskott om det aldrig blir något problem... :- )

Svar på tråden Psalmer utan för mkt anknytning till Gud