• mao

April - snart är vi där...

inte hittat någon tråd för april och det känns ju dax för det, det är ju bara två månader kvar. Vi tar det himla lugnt inför bröllopet, kanske för lugnt då rätt mycket fix och trix kvarstår på att-göra-listan...

ja-tacken ramlar in nu iallafall och det är kul. vi blir ca 75. hur många är ni? någon mer som ska gifta sig och hoppas på snö? vi ska vara i sälen och är lite orolig för det är snöfattigare än vanligt

• Svar på tråden April - snart är vi där...
  • Cybermamman

maribell, lagar all mat själva? Hur många personer kan man ordna till själv? Imponerad.

• maribell

Vi blir 46 st på vårt bröllop. Svärmor och jag lagar maten tillsammans. Blir buffe med bla rostbiff med en marinad, fläskfile med marinad, rökt renkött, 2 sorters pajer, kyckling med dressing, hembakat bröd, potatisgratäng, frukt och grönt samt en enkel ostbricka. Svärmor är kokerska och vi har tillgång till ett bra och stort kök.. Hoppas bara maten blit god.. och buffen har vi en tjej som dukar fram sen, hon går på hotell- och restaurang-linjen...

Önska oss lycka till cybermamman..

• Cybermamman

Jaa det gör jag: Stort lycka till maribell!! Jag är säker på att det blir jättegott (riktigt mumsigt verkar det bli ) och trevligt och bra på alla sätt och vis.

• Sparrow

Vi ska också laga mat själva! Men vi har faktiskt bestämt att ta pot.gratäng, sallad, smör och bröd med catering. Vi blir 58 st och har begränsade möjligheter att värma upp mat i köket där vi ska vara så... Men det ska bli kul att göra mat till så många!
    Och idag har jag varit och bokat kallor på en blomsteraffär, och bannat att det inte var nu jag behövde dem... 5 st vita kallor för 69 spänn hade de!! Nåt specialerbjudande just nu, bara.

• en söndag i april

Cybermamman: bra tips, klistervalla får det bli! Kan det kanske funka på min köpiver också - idag har jag köpt underkläder för makalösa 1300 spänn! Fast så kommer man hit till BT och ser vad andra brudar spenderar o får känna sig lite normal i alla fall.
    Och provgå, japp, vi fick till och med provhålla i ringarna, fast det var våra förlovningsringar då. Och provpussas, för han visste inte då att vi hellre vill spara pussandet till utanför kyrkan. Men smack sa det så klämde kärestan dit en blöt puss!

• Cybermamman

en söndag i april: aldrig fel att öva, man blir bara bättre

• maribell

Hej hopp!!

8 dagar kvar till dagen D.. Har överlevt min andra möhippa, blev kidnappad igår.. Mitt i tvätten.. Dagen till ära fick jag vara påskkäring.. Hade himla kul och var full som ett ägg när jag kom hem... God mat och mycket dans innehöll den andra möhippan...

Glad påsk!!

• maribell

Nu är det inte många timmar kvar innan vårt bröllop!! Är nervös, men allt är klart.. Äntligen!!!

Lycka till alla ni som har er stora dag kvar!!

• Sparrow

Ooooh, lycka till maribell, det blir säkert alldeles alldeles UNDERBART!!
    *pirrig för din skull*

• maribell

Hej!!!

Är nygift och alldeles vansinnigt lycklig.. Vilken härlig dag vi hade.. Allt var perfekt.. Frisyren, make-upen, klänningen osv.. Maten var god och festen härlig.. Nyblivne mannen var så snygg i sin frockcoat..

Ett gott råd till er alla.. Tänk bara på er själva och NJUT av dagen.. Det gjorde vi..

Kramar från Maribell

• maribell

Hur gick det för er aprilbrudar?? Vore kul att "höra" om era bröllopsdagar..

Svar på tråden April - snart är vi där...