• cosmoskatten

Har någon erfarenhet av Tyresö Slott?

Vi tänkte ha vår bröllopsfest på Tyresö Slottskrog i september och tänkte höra om någon har bra erfarenheter därifrån? Det ligger ju så fint till. Vi blir c:a 60 gäster.

• Svar på tråden Har någon erfarenhet av Tyresö Slott?
  • Skargardsbrud

Hej,
    kande att jag ville dela med mig av mina erfarenheter i den har traden. Har varit pa tva brollopsmiddagar/fester 1997 & 1998 pa Tyreso Slott och vad jag forstod pa de brudparen var de valdigt nojda med allt.

Infor vart brollop forra sommaren tog jag i god tid kontakt med Tyreso Slottskrog for ett mote men efter besoket tackade jag nej till dem pga deras bemotande gentemot mig som potentiell kund. Den ansvariga for brollopsbokningar kom aldrig till var avtalade tid (hon blev forhindrad) som jag forst bokat via internet (de svarade aldrig), aterbekraftat tva ganger per telefon, den som visade oss runt istallet lat oss ga runt sjalva och kunde inte svara pa sa mycket fragor, hon talade daremot tydligt om hur allt skulle vara enligt dom, och nar den ansvariga till sist ringde upp mig efter besoket for att hora om jag hade nagra fragor var hon otrevlig och nonchalant, da tackade jag nej.

Kanske ar de annorlunda nar de levererar sjalva brollpsarrangemanget, men jag tyckte inte om deras bemotande. De har ett unikt lage for det ar otroligt vackert darute, men med tanke pa hur mycket de tar betalt skulle de vinna pa att vara trevligare och mer samarbetsvilliga. Jag visste vad som var viktigt for oss pa vart brollop och jag ville ha en samarbetspartner, inte ett fardigt paket dar inget gick att diskutera eller andra. Att planera sitt brollop ska vara (och ar) jatteroligt, det ar trots allt (iallafall for oss) den basta dagen i ens liv.

Det kanske ar annorlunda i ar, hoppas det for er skull! Lycka till med planeringen och brollopsdagen, det ar sa roligt att gifta sig!!!

• madelyn

Ujuj, det lät inget vidare.. hoppas de från Tyresö Slott läser detta och tar åt sig av kritiken- kanske kan de ändra på sina framtida bemötanden?

• NorpanP

Vi skall ha vår fest på Tyresö Slott, det är nu bestämt. Har varit ganska tveksam när jag läst de inlägg som "Har koll" har skrivit, men efter besök på slottet bestämde vi oss. Vi fick ett trevligt bemötande av personal och rundvisning.

Tror att det blir jätte bra!

• madelyn

Norpan,

Vad kul att du blev så bra bemött! Lycka till med festen, hoppas att ni får en jättefin dag.

• Nickii

Jag har varit där på bröllop tre gånger och dessutom då jag bor i närheten så har jag ju varit där massa gånger och jag kan bara säga; icke att rekommendera!
    Maten är VIDRIG, sega, kalla slamsor till kött och smaklösa tillbehör. De kommer ut och serverar maten vid bordet på aluminiumfat a la skolmatsbespisning och på dem har det legat typ kokta grönsaker, ser inte klokt ut!
    Som sagt, maten är katastrof.
    Att det är så mycekt bokat där tror jag beror på miljön och läget. Det är en vacker lokal och slottsmiljön är ju magisk och det ligger bra till med kommunikationer, det finns vandrarhem intill osv. INTE kan det bero på servicen och maten i alla fall.
    Hon som "bossar" där är det otrevligaste människa jag mött i hela mitt liv.
    Jag gifte mig själv där på slottet och hon höll på att förstöra hela den dagen för oss, absolut inte tillmötesgående. En sån dag FÅR det inte bli fel eller sura miner från deras sida!!!
    Även då vi varit där privat och velat fika har vi blivit avsnästa att det minsann inte är något fik och det känns att om man inte kommer en söndagseftermiddag i smoking så är man inget värd.
    Jag kommer ALDRIG att rekommendera stället till någon och det beror inte erfarenheter ett antal gånger därifrån, inte bara en gång.
    Vi bestämde oss för att ha festen på Ulriksdals värdshus och slussade dit alla med bussar efter vigseln och vi som inte är några "rikemansfolk" (Ulriksdahl är ju ganska fint och flott) blev behandlade med största respekt och varenda liten detalj jag önskade, ordnade de fram utan at blinka eller att det kostade massa pengar. De såg till att dukar, ljus, blommor på borden etc. matchade in i minsta detalj och maten och servicen var underbar! Vi slappnade av hela dagen och hela kvällen, de hade sån fruktansvärd koll på läget och vi behövde inte fundera på någonting, precis som det skall vara!

• madelyn

Hmm.. Tyresö Slott låter mindre och mindre lockande..

• cosmoskatten

Nikki:

Detta kanske är en dum fråga men...
    Du skriver först "Jag gifte mig själv där på slottet och hon höll på att förstöra hela den dagen för oss" och sedan skriver du "Vi bestämde oss för att ha festen på Ulriksdals värdshus och slussade dit alla med bussar efter vigseln". Har du gift dig två gånger och haft festen på tyresö slottskrog ena gången och på Ulriskdals värdshus den andra, eller vad menar du?

• cosmoskatten

Oj, stavade visst ditt namn fel Nickii. Sorry...

• Nickii

Cosmoskatten!
    Det blev kanske lite otydligt där, men vi gifte oss på slottet och efter vigseln åkte vi och hade festen på Ulriksdal.
    Jag har bara gift mig en gång!

• cosmoskatten

Nickii!
    På vilket sätt var "hon" inblandad i er vigsel och vad gjorde hon som höll på att förstöra hela eran dag? Tillsist, (kanske inte min busines men..) varför gifte ni er på Tyresöslott? Varför inte gifta sig på Ullriksdal när ni hade festen där? Jag är full av frågor

• Nickii

Cosmoskatten; hon ansvarar ju för allting vad gäller slottets lokaler etc. och var inte alls tillmötesgående och vi hade blivit lovade att ta med egen champagne att servera till våra närmaste bara, en speciell flaska, men helt plötsligt vägrade hon servera den och när hon till slut gav med sig tog hon hutlösa priser för att låta oss låna glas osv.
    Hon var otrevlig mot oss och våra närmaste (som närvarade vid vigseln) på vår bröllopsdag när vi anlände till slottet och vi kände oss bara i vägen. Då hade vi ändå betalat för att få vara där.
    Anledningen till att vi gifte oss i slottet var för att vi båda är födda och uppväxta och boende i Tyresö och vi ville gifta oss på en plats som kändes "vi" och med oro för ev. dåligt väder vågade vi inte vara ute i parken, därför passade slotet perfekt tyckte vi. Att vi sen hade varit med om dåliga bröllopsfester där gjorde att vi sökte andra vackra platser att ha middagen och festen på och det blev Ulriksdal.

• madelyn

Nickii,

Usch, det låter verkligen inte klokt! Synd eftersom kyrkan är helt underbar och man naturligt tänker att ha festen i Tyresö Slottskrog efteråt. Hoppas er dag var underbar ändå- trots den osamarbetsvilliga tanten!

• Vera L

Cozmoskatten: Jag tycker att du/ ni skall åka ut till slottet och bilda er en egen uppfattning. Marika, hos som har slottskrogen, är ganska speciell som person, men jag har alltid fått ett trevligt bemötande de gånger jag varit där. Min uppfattning av henne är att hon är perfektionist och har stor erfarenhet av att anordna stora fester. Det är tråkigt att en eller två personers dåliga inställning skall få så stort utrymme i detta forum. Följer du tråden så ser du ju att det finns fler som har bra erfarenheter än dåliga. De med dåliga erfarenheter har bara varit lite mer "högljuda"

• pinkhippo

Men Vera, är det inte just det vi är här för att göra, hjälpa våra medsystrar i den mån det går för att den för många viktigaste dagen i deras liv ska bli så lyckad som möjligt?

Jag tycker det är jättebra att de som har dåliga erfarenheter är enligt dig "högjudda" så att man får en chans att bli varnad innan

1 eller 2 misslyckade bröllop pga av det valda ställets personal/mat etc tycker jag är 1 eller 2 misslyckade bröllöp förmycket....

Tänk om det var ditt bröllop?

/M

• Nickii

Förtydligande:
    Jag har inte hört något av de bröllopsparen som haft fest på slottet, att de skulle vara missnöjda, men å andra sidan tror jag inte man säger det efteråt till gästerna "Tack för senast, men visst hade vi dålig mat på bröllopet, men det var kul ändå" typ.
    Men själva arrangemanget och så har jag inte hört någon klaga på, alltså från de paren som haft bröllopsfesten där, men som sagt, jag tror heller inte det är något man pratar högt om, när man talats vid sådär gästerna emellan har de tyckt samma som vi, men man säger ju knappast det högt.
    Jag skulle fortfarande aldrig ha min bröllopsfest där, men jag har ju heller ingen egen erfarenhet av att ha just festen där, har bara varit på fleralet som gäst.

Svar på tråden Har någon erfarenhet av Tyresö Slott?