• robbans flicka

Vi julibrudar, vart bor vi allihopa?? "nyfiken"

Jag ser att vi är ganska många brudar som ska gifta oss i juli 2005. Vore kul att veta vart alla bor i hur ni planerat era bröllop.

Ska ni ha kyrkovigsel eller borgerligvigsel o färgteman osv??

Själv bor jag i hälsingland o ska ha prästvigsel hemma i trädgården, funderar på att ha ett litet tema i samma färger som våra brud/brudgumskläder o ska endast sträcka sig till blommor o dekorationer,

Har inget krav på att gästerna ska ha nå speciella färger på sig.

• Svar på tråden Vi julibrudar, vart bor vi allihopa?? "nyfiken"
  • Elfina

Hej hej

Ska gifta oss 9.e juli. I Forsakar i Degeberga. En lång ravin med bokskog som växer upp som en lövkupol, längst in ett vattenfall. Men vi vigs av en präst lite innan vattenfallet kommer..
    Fest i Kristianstad.
    Tema är saga, men allt återspeglar oss. T ex är vi vegetarianer så allt är veg.
    fest hela långa natten.
    Dagen efter brunch i brudens föräldrars trädgård. Sen bär det av till Koh Pangan..
    Jag längtar...
    kram på er alla brudar

• Destiny00

Hej hopp !Vi ska gifta oss den 30/7 i Svartvikskyrka,Många som ska gifta sig då ser jag..!
    Vi bor i Sundsvall.Vi har inte planerat så länge.Vi kom på för 2 veckor.Så man börjar känna sig lite stressad du på allt som ska fixas.

De vi har klart är Kyrka,festlokal,kläder till oss,maten vet vi vad vi ska ha,mamma & svärmor ska göra den förrätt & varmrätt,Fotograf är klar,inbjudningskort & placeringskort gör vi själv..
    Färgtema har vi inte riktigt bestämt änn,men det blir nog vinröd & vitt,kanske lite i silver.
    Så det är mycket kvar man ska fixa..

• Anna555

white wedding, när var det ni skulle gifta er?

• julibruttan

Vi ska gifta oss kyrkligt på västkusten, vi har färg tema samt ett tema som är det element vi har gemensamt! (lite hemligt kanske)
    Inget krav på tärnans klädsel mer än att det inte ska skära sig mot blomfärgen.

• *Egina*

bor i Heby & ska gifta oss i Grekland 16:e juli i kyrka. ska ha fest/middag på restaurang..

• gwenabee

Jag ska också gifta mig i juli
    Vigseln blir i Norrtälje kyrka och festen ute på Gräddö!
    Det ska bli så roligt!!!
    Färgtemat är pärlemor och mörklila.
    Har nyss köpt klänningen, slöja och allt det andra. Igår köpte jag gästboken, ballonger osv. Vi bokade DJ:n häromdagen så nu är det mest att få ut de sista inbjudningarna och boka catering som vi har kvar!
    Hej på er!

• Snigel

Hej!
    Vi bor i Uppsala och ska gifta oss på annan ort den 2 juli, festen ska vi ha på restaurang. Färgtema är blått och creme, mamma syr klänningen, mannens kläder håller vi på och kikar på, syskon och vänner spelar och sjunger i kyrkan, den präst som har döpt och konfirmerat mig ska viga oss. Blommor ska vi plocka och binda själva, ringarna är beställda. Det mesta är faktiskt klart, utom trycksaker, men de ska vi göra själva också. Just det, vi ska ha buffémiddag.

/Snigel

• white wedding

Anna 55 - Hej, jag har inte tittat pa den har traden pa lange sa darfor inte svarat forrans nu. Vi gifter oss 2 juli - hjalp mindre an 4 manader nu! Vi har skickat ut inbjudningarna nu och det ar redan en hel del gaster som har borjat att boka sina flyg och hotell sa jatteglad att det verkar som att manga kommer. Vi har nu bestamt oss for farger - lila, silver och vitt. Vi kommer att ha buffe - catering - sa att vara langvaga gaster kan smaka svensk mat utan att behova kanna att de maste ata av allt. Sa vi letar nu efter nagon som kan hjalpa till med det. Vi letar ocksa efter ett band som kan spela, men har inte bestamt oss. Frisor ar klar och vi har ett par vanner som ar duktiga fotografer som ska hjalpa till med fotografering. Sa vi har mycket kvar att fixa! Tyvarr sa studerar jag i ar ocksa och har en massa uppsatser att skriva nu men jag marker att jag konsentrerar mej mer pa brollopsplaner - det ar ju sa skoj. Anna 55 nar gifter du dej sjalv?

• Gullan julibrud

Jag bor utanför Göteborg. Har ännu bara hunnit med frieri (i lördags) och bokat kyrka 30/7. Ev kommer det blir ett utomhusbröllop. Vi ska bara ha en enklare mottagning efteråt

• kotten_79

Hejsan..
    Jag kommer från Hudiksvall och jag gifter mig den 30/7.. Tror bestämt att vi är en del med de datumet,

Det som jag är färdig med är

*Kyrka
    *festlokal
    *fotograf
    *Frisör
    *Sminkös
    *Naglar
    *Vigselring
    *KLänning, den ska sys
    *Brudbukett
    *Inbjudningar
    *Solosångerska i kyrkan
    *Trubadur till festen
    *Färgtema- champange, guld och vitt
    *Värdpar
    *tärnor
    *näbbar

Kommer säker på nåt mer

• Jenkizen

Bor i piteå ska gifta oss den 9 juli

* vårat färgtema är lila och vitt.
    * Inbjudningarna är klara men inte
    skickade än.
    * Underhållningen bokade jag idag
    * Lillasyser ska vara tärna köpte hennes
    klänning för två veckor sen
    * Hotellet är bokat
    * Cateringen fixad
    * ska fixa frissa till veckan
    * Bestämt vilken ring vi ska köpa

Det är väl det jag hunnit göra än så länge

• Lovisa.o

Vi ska gifta oss den 30 juli i Varnhems klosterkyrka, jättehärlig kyrka! Min sambo kommer därifrån och vi flyttar till Skara den 1 april.(han har redan flyttat ner p.g.a. jobb) Nu bor "vi" i Karlstad och jag kommer från början från Leksand.

Har gjort provinbjudningar och äntligen valt hur de ska se ut och de skickas ut i början på april. Färgtemat kommer att bli vitt, gammelrosa och ljustgrönt.

Känner att vi har massor att fixa men det börjar komma igång nu, är klar med klänning och gästlista. Har börjat kollat upp catering, frisör och liknande. Med det är svårt när man bara träffas på helgerna... men det är ju inte många veckor kvar så då ska det bli lättare att planera ihop.

• Darling1

jag bor nere i Malmö men gifter mig i min gamla hemstad Kalmar den 2 juli. Ska gifta oss i slottskyrkan som ligger inne på Kalmar slott, jag är även döpt där!

Håller på för fullt med inbjudningarna just nu!

Färgtema blir troligen vitt, beige och silver.. men det kanske ändras igen!

Klänning kommer inte jag att ha någon.. väljer vita linnebyxor och en vit tunika som klädsel istället, jag är ingen klänningsmänniska! Mina kläder är redan köpta. Min m2b har provat ut sitt men det är inte köpt.

Frisör ska jag be min brors sambos lillasyster att fixa... hon utbildar sig till frisör!

resten är inte klart ännu...

• Foleflickan

Vi gifter oss på gotland 30-7.
    Börjar få panik, alldeles för lite som är klart.
    Vet egentligen bara vart vigseln skall vara och när, samt präst.
    Festlokal och band är också klart men det är allt...

• Jockesflikka

hej hej gifter mig i juli bor i uppsala

• MissIkkaa

Hejsan!
    En till julibrud! Vi gifter oss den 30 juli. Vi bor i Småland med gifter oss i mina hemtrakter i gästrikland.

Har mycket kvar...

Svar på tråden Vi julibrudar, vart bor vi allihopa?? "nyfiken"