• robbans flicka

Vi julibrudar, vart bor vi allihopa?? "nyfiken"

Jag ser att vi är ganska många brudar som ska gifta oss i juli 2005. Vore kul att veta vart alla bor i hur ni planerat era bröllop.

Ska ni ha kyrkovigsel eller borgerligvigsel o färgteman osv??

Själv bor jag i hälsingland o ska ha prästvigsel hemma i trädgården, funderar på att ha ett litet tema i samma färger som våra brud/brudgumskläder o ska endast sträcka sig till blommor o dekorationer,

Har inget krav på att gästerna ska ha nå speciella färger på sig.

• Svar på tråden Vi julibrudar, vart bor vi allihopa?? "nyfiken"
  • Polski

Hej, jag bor i Katowice Polen. Men kommer från Gästrikland så vi är nästan grannar .
    Vi ska gifta oss kyrkligt, har inte bestämt färgtema än. Fest och middag blir på ett värdshus.

• Nymphéa

Jag bor i sörmland och ska gifta mig i kyrkan. Färgtema blir mörkrött och vitt.
    Festen blir i tält utomhus. Jag hoppas på fiiiiint väder!

• Brud0507

Jag bor i Jönköping och ska gifta mig i kyrkan och ha middagen och festen efteråt på en Herrgård. Färgtema har vi inte funderat så mycket på, men vet att vi vill ha blodröda rosor i brudbuketten och därför blir det den färgen som får avgöra resten.

• Bebbsen05

Jag bor i Trollhättan och ska gifta mig den 30/7-05.
    Vi ska gifta oss i stadskyrkan!

• ^mia^

jag bor i halmstad och vi skall gifta oss i sperlingsholm kyrka (om det säjer ngt) den 30/7-05.

• Cazy

Jag bor i Skåne ska gifta mig i Kyrka 23/7.
    färgtemat är inte helt bestämt än.

• SisuT

Hejsan! Jag är alldeles ny här och ska ha dubbelbröllop tillsammans med min sambos syster.
    23/7 blir det, vi ringde o bokade kyrkan idag!
    Än så länge har vi inget alls planerat....

• white wedding

Hej,

jag bor i England och ska gifta mej med en engelsman hemma i Sverige - norr om Stockholm. Vi ska gifta oss i kyrkan och efterat ha fest med catering. Fargtema blir nog lila, men inte riktigt bestamt - har sa mycket att gora...Vi hoppas att manga av vara vanner fran England kommer (vilket det verkar som) for det blir ju ocksa kul att 'visa dem Sverige'.

• lundabrud

Jag bor i Lund jag... och ska gifta mig borgeligt. I stadshuset hoppas jag, fast de är kinkiga med att låna ut sin stora lokal (hur ska jag få in 80 gäster i det minililla vigselrummet, va?). Suck.

Färgtemat varierar från den ena dagen till den andra, men lila är med i alla fall. Och så blir det nog vitt och grönt. Typ...

• Tuvali

Vi ska gifta oss här i Hallstavik 16/7, 14 mil norr om Stockholm. Färgtemat är blått och vitt kanske med inslag av silver.

Svar på tråden Vi julibrudar, vart bor vi allihopa?? "nyfiken"