• robbans flicka

Vi julibrudar, vart bor vi allihopa?? "nyfiken"

Jag ser att vi är ganska många brudar som ska gifta oss i juli 2005. Vore kul att veta vart alla bor i hur ni planerat era bröllop.

Ska ni ha kyrkovigsel eller borgerligvigsel o färgteman osv??

Själv bor jag i hälsingland o ska ha prästvigsel hemma i trädgården, funderar på att ha ett litet tema i samma färger som våra brud/brudgumskläder o ska endast sträcka sig till blommor o dekorationer,

Har inget krav på att gästerna ska ha nå speciella färger på sig.

• Svar på tråden Vi julibrudar, vart bor vi allihopa?? "nyfiken"
  • fyran4

Hej vi gifter oss den 16 Juli kl 14.00 i Malå kyrka.. Ett katolskt bröllop!
    Alltså bor jag i Norrland ca 10 mil innåt landet från Skellefteå.

Festen kommer att hållas i tält hos mina svärföräldrars tomt med vatten i närheten.. och ev en ren lite här och där..*ler*

Färgteman har jag ingen än Få se vad mina tärnor hittar för klänningar.. Ev lila..

• Anna555

och vi gifter oss 9 juli - om allt går som det ska :)

• Majlo

Hej!
    Vi bor på Gotland och ska gifta oss fredagen den 8 juli. Temat blir blåeld. Jag har just gett en sömmerska min klänningsidé och väntar med spänning...

• äppellunden

Tjena, Äpplet här.
    Bor i uppsala o ska gifta mej i kyrkligt här i stan.ca 70 gäster.
    Fest i bygdegård.
    Färgtema ljus rosa/lila och mörk ljung.
    Också bara dekoration o inbjudnigkort.

näbbklänningarna köpta, min klänning ska provas imorgon *längtar*.
    Toastmaster o madame klart ,en vän som spelar i kyrkan + solist.
    Samme man spelar på festen till sånger.
    Mina skor klara.
    florist bokad likaså tjej som ska göra bordsdekorationerna (floristelev), konditor, frisörska o sminkös likaså.
    Städ av lokalen dagen efter gör mina jobbarkompisar *underbara*

VAd vi inte har klart är ringar, catering, klar budget (...)o min sambos kläder, men det är lätt skulle ajg tro.
    o vem som ska ta hand om barnen efter middagen... alla nära o kära är ju där.

Ja ja.. det var "lite" om mej/oss.

/Äpplet

• Lilla Myran

Vi gifter oss 2 juli 2005 i Sundsvall.

*Färgtema - VÅR (blev tillsammans våren 1999)
    *Kläning - tyg är inköpt samt mönster, min mamma ska sy den.
    *Underkläder - köpte jättefina och romantiska på Lindex till väldigt bra pris.
    *Blommor - bestämt oss för gula rosor, murgröna och lite vitt.
    *M2B - kläder är köpta till ett vrakpris hos Nya klädtjänst. Det blev jättefint.
    *Frisyr - ska få låna löshår av en frisör och min mamma ska klä mig som brud.
    *Kyrkan - bokad.
    *Festlokal - bokad.
    *Fotograf - bokad.
    *Mat - det blir buffe och våra vänner ska hjälpa oss att tillaga den.
    *Ringen - ska göra om min mormors och gammelmormors vigselringar till min vigselring.
    *Papper - har köpt in allt papper till inbjudan, vigselprogram, plaseringskort, menyer och tackkort.
    *Servettter - har köpt in och ska trycka egna.
    *Tårta - beställd.
    *Skor - ska använda mina skor som jag hade till min studentbal.
    *Värdpar - min svåger och svägerska.
    *Toastmaster - min svåger.
    *Tärna - min bästa kompis.
    *Bestman - M2B bästa kompis.
    *Ringbärare - min svågers son.
    *Solist - min kompis.
    *DJ - tärnans lillebror.
    *Musik - gör egna cdskivor.
    *Bartender - tärnans andra lillebror.

Ja, kanske det var något mer, jag kommer inte ihåg. Det verkar mycket men på ett konstigt sätt börjar jag känna mig en aningens stressad. Hur är det med er andra, har ni fått några bröllopsnerver än?

• linto

Hejsan! Jag är ny här men tillhör julibrudarna 2005. Bröllopet blir den 2/7 i Bodens kyrka. Färgtema blir nog en blandning mellan mörk rosa och cerise. Sedan är det en hel del som återstår av planerandet, tex bröllopsmiddagen. Vi har inte bestämt maten ännu. Jag måste erkänna att bröllopsnerverna har hunnit kännas av lite grann redan.

• Mattias blomma

Hej hallå på er alla!!

Jag gifter mig den 30 juli 2005 i Älvsby kyrka i Norrbotten.

Mycket börjar falla på plats, men samtidigt känns det vissa ögonblick att man inte har koll på nåt alls! Längtaaar så fruktansvärt mycket just nu! Samtidigt vet jag att månaderna går fruktansvärt snabbt nu när det börjar ljusna och solen börjar värma..

Jag jobbar och pluggar samtidigt och därför rusar mina veckor frammåt som bara den. Samtidigt håller vi på att installera ett nytt dataprogram på jobbet som även det gör att man inte kommer vara så närvarande vad gäller vilken vecka man är i.... Så, snart står man där på kyrktrappan i sin klänning och är nervös...

• Elliegp

Nej! Tryckte fel knapp!!! Men i alla fall...

* Vi skall "gifta oss" 30/7 i Vätö kyrka, norr om Norrtälje i Roslagen. Jag kommer från Väddö som ligger strax intill. Vi är redan borgeligt gifta för 5 år sedan men hade inte råd och tid att fixa fest då. Vi skulle precis flytta till USA och hade fullt upp med att planera det. Nu har vi flyttat hem igen och tänker ha "kyrklig välsignelse" med fest och hela balunsen.
    * inbjudnigar och program gör vi själva på datorn
    * Festen hålls på Engelbrektstunet på Vätö.
    * Färgtema är gräddvitt och mörkrött.
    * tärnor är mina två syrror och marsalkar är min mans svåger och bonus brorsa. Brudnäbbar är min guddotter och vår gemensamma gudson/makens systerdotter.
    * min bror skall spela "Gymnopedie" på piano och en kompis skall spela "Så skimrande var aldrig havet" på elgitarr.
    * en fd. kollega skall sy min klänning och tärnklänningarna.
    * maken och marsalkar kommer troligen ha vanliga mörka kostymer med lika skjortor och slipsar.
    * min svägerska gör tårtan och maten skall vi hjälpas åt att förbereda.
    * Förrätt - kavringskaka med rökt sik och romsås
    Varmrätt - kälknöl med ugnsstekta rotsaker och potatis med tranbärssås.
    Efterrätt - vaniljpanacotta med hjortronsylt och havreflarn.
    * maken ingick avtal med bekanta när han var tonåring att de skulle servera på varandras bröllop - tack för det!
    * bröllopsnatten tillbringas nånstans i närheten - hemligt.
    * bröllopsresan går till ön Poros utanför Athen - vi har varit där förut och hade den mest avslappnade och den mest romantiska semester vi någonsin haft. Därför vill vi tillbaka dit!

Kul att läsa om andras planer!

• piak

Bor i Sollefteå och vi ska gifta oss den 2 juli i Sollefteå kyrka.
    *Har bokat en restaurang till festen och börjat kolla på menyn. Förrätt blir i alla fall citroner fyllda med skagenröra.
    *Färgtema blir ljust gult och vitt.
    *Inbjudningarna är på gång.
    *Fotograf är bokad.
    *Toastmaster eller rättare sagt toastmadame bli min bästa vän.
    *Lillasyster ska vara tärna, bestman är också tillfrågad.
    *Vi kommer att köra DJ på festen.
    *Kommer att ha ljusgula rosor samt vit kalla i brudbuketten.
    *Vet inget om bröllopsnatten eftersom goda vänner ska ordna med överaskning.
    *Har börjat ringa runt till olika frisörer för att höra mig för.
    *Ringbärare blir min bästa väns son.
    *Lillasyster ska ordna bordsdekorationer.
    Låter som om mycket var fixat men det är en hel del kvar....

Svar på tråden Vi julibrudar, vart bor vi allihopa?? "nyfiken"