Loftahammar
Hej
Jag och min sambo skall gifta oss i Loftahammar i juli. Är det någon annan som gift sig där (eller någon annan) som kan ge oss lite tips om catering, boende och eventuella andra ideer!
Ser fram mot en härlig sommardag vid kusten!
Hej
Jag och min sambo skall gifta oss i Loftahammar i juli. Är det någon annan som gift sig där (eller någon annan) som kan ge oss lite tips om catering, boende och eventuella andra ideer!
Ser fram mot en härlig sommardag vid kusten!
Hej
Har pratat med Gunilla på Nunan i telefon nu. Hon hade två till bröllop i Västervik den 2 juli men om vi tog det innnan vigseln, vid 12.45, skulle hon hinna ta fotona i Loftahammar.Räknade med att det skulle ta 1h. Måste ringa henne igen och bestämma om vi vill ha henne. Inte så lätt att hitta någon annan. Dessutom kanske det kan vara en bra tid. Ska hon vara med er hela dagen?
Hej igen!
Vi var tvugna att avboka henne pga dubbelbokning. Synd att hon inte hade tid att fotografera i Källvik, det vore ju fint med bilder från Panget eller Månberget eller nåt sånt. Men hon tar ju verkligen fina bilder!
Ska ni duka med linneservetter? Vi tänkte göra det men frågan är var man får tag på det. Dukar har mamma men linneservetter till 95 pers har man ju inte direkt hemma i förråden
Måste ringa Patrik igen, han har fortfarande inte hört av sig med förslag på menyer. Man är ju lite spänd på vad han har för förslag!
Vi funderade och kom fram till att köra med Dunis servetter i linnekvalité, de känns som linne (nästan) men är utav papper. Det vore iofs trevligare med klassiska linneservetter, men vi gör det enkelt för oss i det fallet. Panget har väl linnedukar om ni vill slippa använda egna?
Har ni funderat på dukningen? Jag välkomnar alla tips. Det är ju inte det enklaste i.o.m Ostindia-porslinet...
Jag märker att det är lättare när man själv har idéer till menyn när man anlitat Patrik. ;) Det kanske är bra om ni kommer på en provisorisk meny på egen hand. Vi håller på att omarbeta vår meny stup i kvarten. Dock står vi fast vid skaldjursförrätt och lammfilé. Ett annat problem är ju vad man ska dricka till de respektive rätterna. *sliter sitt hår*
Ska fundera på önskelista nu. ;)
/ Maria
Hej
Bra tips om Dunis servetter, kanske härmar er där...
Jag har ringt två gånger till Patrik s nu får min sambo ringa o fråga om priser och menyförslag. Vi har också funderat på olika skaldjursförrätter. Huvudrätt och efterrätt har vi dock inte bestämt än.
Önskelista är inte det lättaste... har det mesta känns det som. o så ska man ju blanda dyrt och billigt.
Vad gäller dukningen så har vi inte kommit så längt än. Jag har gjort namnskyltshållare i saltdeg och sprayat med guldfärg. Blev faktiskt jättefint så det kan vara ett tips! Vårt tema är guld, blåklintsblått och vitt så tanken är att dukningen ska gå i de färgerna.
Ja, det passar ju med skaldjur när man sitter och ser ut över viken! Vi ska nog ha ngn sorts "skaldjurssymfoni" i glas på fot. Ser snyggt ut! Efterrätten vet vi inte riktigt än, först funderade vi på tiramisú, sen på klassiska jordgubbar och vaniljglass. Tveksamt att det finns svenska jordgubbar den 11/6 iofs...
Vad gäller önskelistan så har vi en utväg i form av presentkort på NK. De kan ju vara i alla möjliga valörer, och man hittar alltid ngt man behöver där. ;) Om man inte har en redig önskelista slutar det väl med att man får 65 brödrostar.
Fint färgtema! Det blir nog effektfullt med guld, blått och levande ljus på kvällen! Synd att man inte är på landet den 2:a, då hade jag kikat in på Panget. ;)
Nu äntligen har alla inbjudningar kommit fram (förhoppningsvis!). Nästan alla visste dock redan om bröllopet så det blev nog ingen överraskning för de flesta.
Håller på att skriva ihop en lista över alla som blivit bjudna, en lista på vem som hänger ihop med vem och någon mening om varje person. Svårt!
Har ni bestämt menyn än Miapiak? Vi har gett förslag till Patrik på meny men inte hört något efter det. Har bokat Nunan för fotograftering och Pia för håret. Det går framåt
Lycka till!
Lyckost! Vi har inte fått iväg våra inbjudningar, vi måste hitta en bild först. Bär med mig kameran överallt... Tror du att alla kommer att kunna komma? Får ni plats då? Vi har redan fått 4 nej.
Konstigt att Patrik inte hör av sig, jag mailade honm igår, och fick svar samma dag. Vi är inte helt säkra på menyn än.
Kul att ni också bokat pia! :) Jag ska ner i påskhelgen och ge henne förslag på frisyr.
Kommer ditt efternamn möjligtvis börja på Gr? Min mamma sprang in i din blivandes farbror på Lux. :) Världen är liten...
/ Maria
Hej
Jo det stämmer bra att jag kommer ändra efternamn till Gr.... Ojoj vad det känns konstigt. Kände din mamma John, eller hur kom det sig att de kom in på bröllop i Källvik? Liten värld!
Blev väldigt nöjd med inbjudningarna faktiskt. Köpte "blåklintsblått" papper och kuvert på Panduro och guldpapper som vi klippte till snyggt och limmade fast. Vi har ett sigill som vi har tänkt ha på alla trycksaker, C&C, och det stod med inuti inbjudan. Sigillet hade vi synligt på första sidan genom att skära hål i det blåa pappret med en skalpell. Fäste tillslut fast ett hjärta på kuvertet och lackade igen kuverten med en egengjort lackstämpel med sigillet(gjord på min blivandes jobb). Har oxå gjort en hemsida med all ytterligare info om bröllopet som inte fick plats i själva inbjudan.
Vi hoppas få plats. Blir nog runt 85 personer. Vet fem som inte kommer (de är i USA)annars verkar alla se fram mot bröllopet!!
Blir osäker på att vi har rätt adress till patrik. slutar den med se.findus.com?
/Blivande C Gr...
En släkting som känner John hade födelsedagsmiddag på Lux, och i festprogrammet stod att min mamma var "Loftahammarsvän" vilket ledde till att mamma och John började prata och då visade det sig att de båda hade barn/släkt som skulle gifta sig på panget i sommar.
Jag har förresten för mig att jag ledde hem din svärmors(?) hund hem till hennes hus för några år sen, han hade sprungit bort...
Oj, vad ambitiösa ni varit. Nu blir jag stressad. ;) Vi ska beställa alla kort och program från kortdesign.se fast ha en egen bild istället för deras.
Ja, adressen till Patrik stämmer. Ska ni inte ta och ringa till honom om han inte svarar på mail?
Pratade du om sminkning med Pia? Jag fick ingen direkt uppfattning om hon kunde sminka eller ej.
Har ni hittat 85 sängplatser? Vi kommer att ca 15-20 pers hos oss, 4 på Panget, 20 i Ekbergsvillan och ca 20 på Trillin. Det är ett riktigt pussel att planera boendet.
/Maria
Hej igen, som sagt världen är liten
Har pratat med Patrik två gånger i telefon, första gången i julas då han sa att han skulle maila över förslag på menyer sen igen för drygt en vecka sedan då han sa att han skulle svara på våra menyförslag och ge lite prisuppgifter i början av förra veckan. Han verkar dock väldigt trevlig så vi hoppas det blir bra trots en "viss" tveksamhet i svarandet...
Nej, jag missade att prata om sminkning med Pia. Får ta det vid tillfälle.
Vad gäller boende så är det lite komiskt att jag faktiskt har jobbat flera somrar på Trillin när jag var yngre men det är det enda stället vi haft problem med bokningar... Så vi har faktiskt inga bokningar på Trillin än. Däremot har vi bokat 8 stugor a fyra bäddar i Hallmare. Sen har vi Ekbergsvillan, 10 bäddar i Gr stugan men sen också 10 bäddar på Charlottenbergs B&B(=Stures bageri har 10 bäddar sen förra året). Saknas några bäddar än men de hoppas vi fixar sig genom att ringa Trillin igen. På tal om det måste jag fixa det imorgon då inbjudna kan börja ringa min kompis som har hand om rumsfördelningen... (får ta det mitt uppe i flytten, har åtta kompisar som kommer hit och hjälper oss att flytta imorgon. Ska på 30-årsfest nu så vi hoppas det går att ta sig upp imorgon bitti...)
/C
Ja, Patrik är verkligen jättetrevlig, så man blir lite förvånad när han inte hör av sig till er.
Trillin verkar inte ha den bästa kollen direkt, jag har bett dem skicka rumsindelning till oss 4 gånger utan resultat...Det är ju viktigt att veta hur många dubbelrum osv som finns, det har även att göra med att vi leasat en buss som ska köra gästerna som bor i Loftis. Och då måste man veta hur många som bor där.
Hoppas det gick bra med flytten!
På torsdag ska jag träffa sömmerskan på Sidencarlsson och köpa tyg, rita modell och ta mått. Spännande! :)
Igår fick vi dessutom bekräftelse på att en klassisk gitarrist och en sångerska kunde spela och sjunga under vigseln, så nu känns det som om de viktigaste sakerna är klara. *pust*
/ Maria
Hej!
Kännas som man jobbar dygnet runt för tillfället. Antingen på jobbet eller hemma i lägenheten. Det går framåt i lägenheten men det är mycket kvar. Tur att det är påsk så man kan lägga iallafall någon dag här i lägenheten i Sthlm.
Fick svar av Patrik idag!!! Han tyckte våra förslag lät mycket goda. Han skulle bara ta en funderar till så det fungerar att göra rätterna i Panget. Inte speciellt dyrt var det heller tycker jag!
Om jag kommer ihåg rätt så är det en stor lägenhet med fyra bäddar+ en enrummare med en 120 säng och två tvåbäddsrum högst upp i Trillin, sen tre dubbelrum på våning två (inkl stort allrum) och slutligen ett dubbelrum och ett fyrabäddsrum på bottenvåningen. Sen har de dessutom två storrum (ca sex bäddar i varje)+ ett dubbelrum i ett "uthus". Hoppas jag sagt rätt nu. (var ändå ganska många år sedan jag jobbade där...)
Låter spännande med klänningen, lycka till.
Ska ni också ha Helena som präst? Ringde och dubbelkollade att kantor ingick och det gjorde det, som tur var.
Ha det bra!
/Camilla
Perfekt! Vilken inside-info man fick ang. Trillin! Men ta det lugnt så att du inte blir utbränd i god tid till bröllopet. ;)
Vad ska ni har för maträtter? blir nyfiken...
Nej, vi ska ha kyrkoherden i Gamleby som vigselförrättare. Han verkade jättebra.
Kantorn heter Aron Nilsson. Vi ska också kontakta honom, i händelse av regn. Då måste vi ju klämma in lite orgel i kyrkan.
/ maria
Hallå!
Har bokat tio bäddar på Trillin nu. Ska ha ett trebäddsrum, enkelrummet och tre dubbelrum. Allt som alt har vi nu bokat ca 75 bäddar plus 10 bäddar i GRstugan så vi hoppas vi får plats
Vårt förslag är
Gravad laxrulle med löjrom och ruccolahack
Baconlindad oxfilé med pepparsås, rödvinskokta haricots verts, rödlöksmarmelad och ugnsstekt potatis med rosmarin.
Jordgubbssorbet med färska jordgubbar.
Får se vad han säger om att få till maträtterna i Panget!
Jajust det, ni skulle ha vigseln på Månberget va?
/Camilla
Hallå där, du brud 2juli! Menyn lät ju alldeles gudomlig, hoppas att det blir så.. En annan börjar få lite panik i stortårna..måste börja planera nu..