• Bröllop 2 juli

Loftahammar

Hej
    Jag och min sambo skall gifta oss i Loftahammar i juli. Är det någon annan som gift sig där (eller någon annan) som kan ge oss lite tips om catering, boende och eventuella andra ideer!
    Ser fram mot en härlig sommardag vid kusten!

• Svar på tråden Loftahammar
  • miapiak

Ang. foto: Vi har bestämt oss för att anlita Nunan i v-vik som fotograf. Hon, Gunilla, verkar både trevlig och väldigt duktig.

• Bröllop 2 juli

Miapiak
    Hur många gäster ska ni ha? Ska alla åka båt eller bara du och din blivande?

Får man fråga vad ni ska ha för mat? Vad går det på ungefär? Har inte hört mågot från Patrik än så jag måste nog ringa igen...

Ska ringa Nunan också. Visade sig att det var min kompis bror med fru som var med på några av hennes foton på websida

Ska gå och beställa bröllopsklänningen i veckan. Måste bara bestämma om jag ska ha bengul eller riktigt vit... svårt.

• miapiak

Vi ska ha ca 65 gäster. Dvs vi bjuder 65 och sen får man ju se vilka som kan komma...;)

Båtfärden blir efter middagen, då jag och min blivande åker båt till ett hotell för att spendera bröllopsnatten där.

Vi kommer nog att ha chèvresallad som förrätt, lammfilé med diverse annat som huvudrätt, och vaniljglass med jordgubbar som efterrätt. Vi vet inte riktigt hur mycket det kommer att gå på än, eftersom vi inte är säkra på menyn.

Pratade med Nunan igår. Allt är bokat och klart. Hon tar 1000 för att komma till Källvik och 1000 extra om det är efter kl. 16.00. Så totalt tar hon 4000:-.

Var precis och tittade på tyger på Siden Carlsson, vilken suverän service! Fick med mig fina prover hem... :)De rekommenderas om ni bor i stockholm.

• miapiak

Har du löst problemet med frissan? Tjejen som ska fixa mitt hår, Pia, är ju syster med Patrik. Undrar om de har någon annan släkting som kan sjunga på bröllopet. ;) Hur har ni fixat med musiken?

• Bröllop 2 juli

Hej!
    Det blir väl lätt så i ett så litet samhälle som Loftahammar att "alla känner alla". Bra att veta att de är syskon!

Jag har haft så fruktansvärt mycket att göra på jobbet ett tag plus att vi tillråga på allt håller på att flytta...Jobbar heltid både på jobbet och privat om man säger så därför har bröllopsbestyren legat på is ett tag.

Vi har massor släktingar samt kompisar som är jätteduktiga på att sjunga så det är inget problem i kyrkan. Däremot vet vi inte än vilka som ska spela på kvällen. Har gärna ett liveband men vi får se hur vi löser det...

Bor i Sthlm men ska köpa klänning är tanken. Ska beställa den i veckan (när jag nu hinner det...)

4000 var billigare än jag trodde! Måste ringa henne.

Ska ni ha något "tema" på festen?

• miapiak

Vad skönt att ni har sång-talanger att välja och vraka mellan. ;) Det har varit vårt enda frågetecken.

Vi har nog inget egentligt tema....det enda vi sagt är att vi som färgtema ska ha vitt, lime och ljusblått. Ljusblått eftersom pangets servis är lite ljusblå. ;)

Jag måste leta skor i veckan, vi ska ju gå från vårt hus till Månberget, så jag kan inte ha några höga klackar under vigseln. Dumt vore ju att drutta i sundet innan man hunnit säga ja. Så jag får leta efter ngn ballerina-typ-sko med gummisula.

Har du bestämt om du ska ha vit eller benvit klänning? Jag har hittat ett sidentyp som är jättevackert, svagt benvitt. Hade tänkt thai-siden först, men ändrade mig.

Nu ska jag springa till jobbet!

/ M

• Bröllop 2 juli

Jag beställde min klänning igår!! En Sincerity-klänning. En vit klänning blev det. Den såg bäst ut på! Hade syrran med som smakråd. Köpte den i Bröllopsbutiken vid StEriksplan.
    Låter mysigt att gifta sig på Månberget!

I helgen ska vi börja tita på vad vi ska skriva på inbjudningskortet. Extrainformation på internet har vi redam fixat. Svårt att veta om man fått med allt.

Vi ska ha blåklintsblå, vitt och guld som tema. Blir nog bra tror jag. Försökte ringa Pia och Nunan igår men det gick inte att få tag på någon av dem,tyvärr.

Måste oxå ut o leta skor och underkläder. Får ta det när vi fixat iordning nya lägenheten klart.

• miapiak

Åh! Visst är det skönt när man bestämt sig för klänningen? Var runt i stan och kikade idag, köpte ett par vansinniga skor, som tur var hejdade min fästman mig, samt att de var på öppet köp...det är ju lite svårt att hitta skor som ska kunna gå i terräng och på berg samt se bra ut...Kollade in på Kik, de har fantastiskt snygga saker där.

Vi har antagligen hittat kort, vi ska nog ha en egen bild på ett av korten på kortdesign.se. Frågan är bara hur man formulerar att man inte vill ha med småbarn. ;)

Försök att maila Nunan, hon har varit snabb med svar via mail.

Kul med ny lägenhet!! Då förstår jag att du har mycket att tänka på. :)

• Bröllop 2 juli

Bra tips om att maila Nunan.
    Jag funderra faktiskt på att gå och kolla i några vanliga skoaffärer först för att se om jag hittar några skor.

Så här har vi tänkt skriva på den hemsida som vi gjort som tillägg till pappersinbjudan;

Barn
    Ammande barn och barn under 1 år ör givetvis välkomna att följa med sina föräldrar.Övriga barn ser vi fram emot att träffa vid något annat tillfälle.

Ja vi flyttar till en 5:a så det är endel att pyssla med...plus att jag jobbat 55 h extra senaste tre veckorna så jag har fullt upp

Skönt att det är helg snart så vi hinner ta tag i inbjudningarna.
    /Camilla

• miapiak

Swans på Biblioteksgatan har rätt många fina skor. Där kan man även färga om skorna i rätt färg, så att de passar klänningen.

Har letat efter en väska till klänningen, men utan resultat, jag får nog kolla om sömmerskan kan slänga ihop en liten påse av tygresterna från klänningen...

Bra formulerat ang. barn! *kopiera*

Vad härligt att flytta till ngt så stort! Själva funderar vi på att skaffa ngt större i form av en 3:a. Man vet ju aldrig om det blir tillökning när man stadgat sig. ;)

Svar på tråden Loftahammar