Loftahammar
Hej
Jag och min sambo skall gifta oss i Loftahammar i juli. Är det någon annan som gift sig där (eller någon annan) som kan ge oss lite tips om catering, boende och eventuella andra ideer!
Ser fram mot en härlig sommardag vid kusten!
Hej
Jag och min sambo skall gifta oss i Loftahammar i juli. Är det någon annan som gift sig där (eller någon annan) som kan ge oss lite tips om catering, boende och eventuella andra ideer!
Ser fram mot en härlig sommardag vid kusten!
Jaa, precis Tommy heter han..
Vi har inte kommit så långt med planerandet.. Jag har varit och provat klänningar på de ställen som finns här i Linköping, Jag har fastnat lite för en tvådelad klänning utan axelband som är snygg, men jag har inte bestämt mig än. Har du hittat nån? Vi har börjat fundera på inbjudningskort, när kommer ni skicka ut inbjudan och när kommer ni ha OSA? Vi vill ha ett havs/skärgårdstema som går igen i det mesta. Vart ska ni gifta er nånstans?
Jag har, tillsammans med mina systrar (tärnor) och en av mina bästa kompisar hittat en klänning (samma favorit...)här i Sthlm. Det finns nästan för många fina att välja mellan... Har dock inte beställt den än men det är dags snart.
Tanken är att vi ska skicka ut inbjudningarna ganska tidigt, typ i slutet av feb eftersom det är semestertider. Vi ska ha tema blåklintsblått, vitt och guld. Låter fint med skärgårdstema! Gifter oss i kyrkan i Loftahammar.
Vad kostar det (cirka) att hyra festlokalen i Aleglo?
Erat färgtema låter jättefint, vi kanske härmar er där.. Priset för att hyra logen är 1000 kr, då får man tillgång till den hela helgen, han bokar inte in några andra fester eller så den helgen eller dagarna innan.
Hur har ni ordnat med transport för alla från Väderskär till Aleglo och från Aleglo o hem på natten? Vi vet inte riktigt hur vi ska få ihop det då alla kommer bo på så många olika ställen, vill gå hem olika tider och sen är vi troligtvis ganska många (ca 90). Vi hade velat åka båt med alla från Loftahammar till Källvik men det gick inte att få ihop pga turlistor mm för de större båtarna. Slutar nog med att vi och de som är med i "bröllopståget", tärnor osv, åker båt och blir uppmötta i Källvik av alla gäster. Måste bara få tag på någon lämplig båt (tips?).
/CW
Hur gör ni med fotograf? Har ni något tips om någon som ni har hört ska vara bra? Antar att det inte finns någon i Loftahammar utan att man får anlita någon från Lkpg eller Nkpg alt Västervik.
Om ni ska ha en fotograf från Västervik så rekommenderar jag fotoateljén "Nunan". Jag vet för jag har bott där i många år.
Tack för tipset! Jag ska nog ringa och kolla upp det.
Ska ni ha liveband eller DJ på festen? Jag har känslan av att det blir mer drag om det är ett liveband som drar igång dansen! Någon som har tips på bra band i Lkpg/Nkpg /Västevikstrakten?
Miapiak
Har du fått några menyförslag från Patrik? Jag funderer på att ringa honom igen och få förslag.
Blivande fru kulan
Ska ni ha catering?
Hej!
Nja, vi har bestämt vår meny själva. Han har endast kommenterat och tipsat oss. Ang. frågan om min mamma ovan; nej, hon är från Stockholm. ;) Ang. båtfärd; Man kan anlita Solidö båttaxi, det har vi gjort.