• Bröllop 2 juli

Loftahammar

Hej
    Jag och min sambo skall gifta oss i Loftahammar i juli. Är det någon annan som gift sig där (eller någon annan) som kan ge oss lite tips om catering, boende och eventuella andra ideer!
    Ser fram mot en härlig sommardag vid kusten!

• Svar på tråden Loftahammar
  • röd

Hej, jag har spenderat mina senaste 30 somrar i Loftahammar jag ger gärna lite tips! Kolla på denna hemsida: Loftahammar.com där kanske du får svar på det mesta

• Bröllop 2 juli

Var i Loftahammar har du bott? Har själv varit i Källvik ganska mycket.
    Har du några tips på bra catering i Loftahammar?
    /C

• miapiak

Ska själv gifta mig i Källvik/Loftahammar den 11/6 i år. Har anlitat en suverän kock/samordnare vid namn Patrik S. Bo kan gäster göra på Trillin i Loftahammar, på Stures konditori i Loftahammar samt i Ekbergsvillan i Källvik.

• Bröllop 2 juli

Vad skoj! Vi har ordnat boende till ca hälften av de 90 gästerna, nmen bi hoppas det löser sig. Lite svårare i och med att det är mitt i sommaren...
    Hur kommer det sig att du/ni gifter er i Loftahammar? Ska ni också vara i Panget?
    Har ni fått några meny förslag från Patrik?
    Många frågor.. hoppas det är ok!

• miapiak

Hej igen!

Vi ska gifta oss utomhus i Källvik om det är bra väder, annars i Loftahammar k:a. ;)Att vi gör det beror på att min familj har haft hus i Källvik i ca 100 år. ;) Grundidéerna till menyn har vi själva kommit på, men har sedan utvecklat dem i samråd med Patrik. Jupp, vi ska ha middagen på Panget! Jag vet att det finns stugor att hyra på Tättö camping, tvärsöver sundet i Källvik. Sen har du ju Hallmare camping, några kilometer österut. Inte så kul med campingplatser kanske, men ändå.

/ M

• Bröllop 2 juli

Jag har pratat med Patrik två gånger i telefon men vi har ännu inte fått något menyförslag... börjar bli lite otålig då det ändå var i julas jag ringde första gången.Hur många gäster ska ni ha? Vi ska bjuda ca 95. "Hoppas" nästan på att inte alla kan för då kan det bli lite trångt i Panget. Hoppas på fint väder också!
    Har bokat boende i stugor i Hallmare, Stures, Ekbergsvillan och sen ska några bo på Trillin (och så självklart i stugan i Källvik).
    Är det möjligtvis så att din mamma kommer från Skänninge/Linköping?

• Blivande Fru Kulan

Åhh, vad roligt att läsa om några fler som ska gifta sig i Källvik/Loftahammar! Vi håller på att planera för fullt! Vi ska gifta oss på Väderskär den 23 juli, festen ska vi ha på logen i Aleglo. Panget var upptaget det datumet (tennisklubbens fest..), med det hade inte passat eftersom man bara kan hyra det 12-12. Vi ska duka och fixa maten själva och det hade vi aldrig hunnit. Jag är uppvuxen (på somrarna) i Loftahammar, min bror döptes på Väderskär, och nu har min sambos föräldrar hus i Källvik. Underbart!

• Bröllop 2 juli

Blivande Fru Kulan
    Har du varit i festlokalen i Aleglo? Vad kostade det att hyra den? Hur var den? Vi hade en fundering att hyra den för att ha "efterfesten" där.
    Själv jobbade jag i Loftahammar för typ hundra år sen sen har vi en fest med typ 30 kompisar varje år i Källvik i min sambos föräldrars stuga så vi har anknytning till Loftahammar båda två! Skoj!

• Blivande Fru Kulan

Hej Bröllop 2 juli!

Joo, lokalen i Aleglo är en loge som är utrustad med toaletter, dusch, kök, kommunalt vatten och avlopp. Det finns plats för jag tror det var 150 pers, den var godkänd för 300 tror jag.. Det finns både plats för middag och dans. Det brukar hållas bröllopsfester där, man kan nog få det väldigt fint och mysigt om man lägger ner lite tid på att dekorera, pynta och duka. Han som har hand om det (nu har jag fått hjärnsläpp och glömt hans namn) är jättebra att ha och göra med, hjälpsam och trevlig. Kommer jag ihåg det imorron kan jag ta med telefonnumret om du vill.

• Bröllop 2 juli

Jag tror han heter Tommy och jag tror vi har hans nummer, tack för erbjudandet dock!
    Har ni hittat klänningar osv än? Hur långt har ni kommit i planerandet?

Svar på tråden Loftahammar