Ev. tonårs graviditet ??
Har precis varit inne på dotterns rum för att hämta lite tvätt, intill tvättkorgen låg två ihopskrynklade kollegieblocksblad som jag först la upp på skrivbordet men sen fick jag bara en ingivelse att jag skulle läsa vad som stod....
Att hon sedan tre månader tillbaka har en pojkvän är vi väl medvetna om, även att intresset för s*x har ökat - hon har frågat hur gammal jag var första ggn osv. och jag har svarat så ärligt jag har kunnat ( vis av erfarenheten från min egen tonårstid då det var totalt omöjligt att diskutera just såna saker med mina föräldrar ).
För att göra det så kort som möjligt så hade hon ställt några frågor, vem som besvarat dom har jag ingen aning om men det hela gick ut på att dom haft s*x och det inte bara en gång och dessutom oskyddat så nu var hon orolig över att vara gravid men av lapparna att döma så vågar hon inte prata med mig om det...
Till saken hör att intill hennes säng låg ett par nummer av tidningen Frida där sidorna med frågespalten om sex var uppslagen och i samtliga tidningar fanns det frågor om graviditeter och drar jag mig till minnes så frågade hon för ett par dagar sedan när vi pratade om min nuvarande graviditet om dom första tecknena på att man är gravid.....
Helt klart så måste vi ha en mamma-dotter pratstund inget snack om den saken, men hur f*n ska jag ta upp det - jag har ju brutit mot regel nr ett: Att tjuvläsa hennes privata lappar! Att vi igår hade ett gräl om att hon inte får sova över hos pojkvännen ( som är 17 och bor i egen lägenhet ) gör ju inte saken lättare direkt.....
Är det lika bra att erkänna mitt "snokeri" eller ska jag bara ta upp ämnet helt appropå ??
Villrådig just nu.....