• culpepper

Hotell i stockholm för bröllopsnatt

Sitter och försöker hitta ett bra hotell i stockholm som har bröllopssvit med jacuzzi men som inte kostar över 2.500 kr.

Någon som har något förslag?
    Dagen efter ska vi ut till arlanda så hotellet för gärna ligga från city/norrort och ut mot arlanda...

Jag har sökt i över en vecka nu förgäves!

• Svar på tråden Hotell i stockholm för bröllopsnatt
  • sandkornet

Vi firade vår bröllopsnatt för snart ett år sedan på ett underbart hotellrum med Jacutzi och bastu på rummet. Det var sagolikt underbart!!! Rummet i sig var ganska anspråkslöst, men trevligt. Men att bada jacutzi och basta (med mera... ) var oslagbart. Vi ska tillbaka dit nu för att fira vår bröllopsdag

First Hotel Reisen, skeppsbron 12, Stockholm. Tel: 223260

Vi betalar nu 2398 kr inkl frukostbuffé!! Och väl värt varje krona!!

Lycka till allihop

• KKB

Royal Viking!

En juniorsuite (tror det heter så...) kostar cirka 2.400 och då får man:

+ champagne, choklad och bröllopspresent i rummet vid ankomst
    + sovrum med stor säng och "vardagsrum" med soffa och TV
    + frukost serverad till suiten
    + stort badkar med jacuzzifunktion
    + utcheckning så sent som kl 18

Och så är den nära flygbussarna.

Rekommenderas varmt

• visinge

Jag rekommenderar varmt Såstaholm och deras bröllopssvit " Sjunde himlen" för 1 900 kr. De har ett stort vackert badrum med badkar för 2 personer. Sovrummet ligger i ett av tornen, så man får gå upp på en platå för att komma upp i sängen. Sedan är det fönster längs med hela rummet och en stjärnhimmel i taket. Helt fantastiskt vackert.

• StinaGerman

Emilia, Det ligger vid Centralen, vid sidan av huvudingången! Reisen kan jag också rekommendera, det ligger vid vattnet på Skeppsbron, G:a Stan och är i äldre stil med "murade" korridorer, till skillnad fr Royal Viking (SAS-hotell tror jag) o Nordic. Men de är supernice alla 3!

• Chopper

Visinge - var ligger Såstaholm och har de nån hemsida?

Lät ju jättemysigt!

• culpepper

Royal viking junior suite kostar 2855 kr...
    borde ju finnas fler hotell med lägre priser, vi ska inte spendera speciellt mkt tid i rummet ändå eftersom vi åker tidigt dagen efter...
    sååå...fler tips! =)

• visinge

Chopper: Såstaholm ligger på Frestavägen i Täby Kyrkby, tar väl ca 30 min med bil från stan.

• Emilia

Ska be samob (som ska planera bröllopsnatten) kolla lite på Såstaholm, nära för våran del.

/Emilia

• Emilia

Det mesta verkar redan vara uppbokat. :( Snälla... mer bra tips? Gärna norr om Stocholm C.

/Emilia

• AndreaM

SAS Radisson i Frösundavik kanske? Där finns ju även Sturebadet Haga, med allt de kan erbjuda. Där vill i alla fall JAG spendera natten!

• Incan

dessa kommer jag att kontakta i alla fall

Strand Hotel
    www.strand.stockholm.radissonsas.com/

Victory Hotel
    www.trehotell.se/

Stallmästargården
    www.stallmastaregarden.se/

Hotel Diplomat
    www.diplomathotel.com/

Reisen
    www.firsthotels.se/

Berns Hotel
    www.grandhotel.se/flashintro.php

Clarion Hotel
    www.choice.no/html/page.jsp&langcode=SV&propcode=SE059

Hilton Slussen
    www.hilton.com/en/hi/hotels/index.jhtml;jsessionid=ICXGABXZY5ESQCSGBIVMVCQKIYFC3UUC

Nordic Light / Sea
    www.nordichotels.se/

Rica Gamla Stan
    www.rica.se/

Crystal Plaza
    www.crystalplazahotel.se/

Birger Jarl
    www.birgerjarl.se/

Lydmar
    www.lydmar.se/

Rival
    www.rival.se

• Emilia

Tack för tipsen!! Ska kolla upp några...

De flesta av ovanstående som haft ok prisnivå och legat rätt till har varit uppbokade tyvärr... Nu sist ringde vi Royal Park Hotel (SAS Radisson), de hade faktiskt en svit kvar för under 3000kr inkl champange, frukost på rummet m.m.

//Emilia

Svar på tråden Hotell i stockholm för bröllopsnatt