• culpepper

Hotell i stockholm för bröllopsnatt

Sitter och försöker hitta ett bra hotell i stockholm som har bröllopssvit med jacuzzi men som inte kostar över 2.500 kr.

Någon som har något förslag?
    Dagen efter ska vi ut till arlanda så hotellet för gärna ligga från city/norrort och ut mot arlanda...

Jag har sökt i över en vecka nu förgäves!

• Svar på tråden Hotell i stockholm för bröllopsnatt
  • Sessie

EhjärtaK = sant: Jag tror vi betalade ungefär tre tusen... men det fanns inte jacuzzi i vårt rum.. bara !vanligt" badkar.

• EhjärtaK = sant

Sessie:
    Okej, tack så mycket för hjälpen .

Bebbsen05:
    Okej, då kan jag informera dig om att du har tolkat mitt inlägg fel!
    Inlägget består av två meningar. I den första undrar jag vad du är missnöjd med (vi är säkerligen många härinne som är intresserade av åsikter om olika hotell). I den andra meningen frågar jag vad det kostar (för även om du inte tyckte att det var ett bra hotell så kan ju jag vara intresserad av att boka min hotellnatt där ). Jag uppfattade det som att du hade bott på Grand, och därför tyckte jag att det var naturligt att fråga dig vad en natt kostar. Jag har inte någonstans påstått att det är dyrt att bo på Grand (jag har ingen aning om vad det kostar!!!)

Men jag får ringa och fråga dem istället, så kan jag lägga ut svaret här om någon är intresserad av det .

• culpepper

ja tack lägg gärna ut svaret här!

• EhjärtaK = sant

Culpepper:
    jag har gjort en prisförfrågan så jag hoppas att snart få svar .

• Bebbsen05

EhjärtaK = sant
    Det lilla rummet med bakgården jag skrev om kostar ca 2200 per natt. Sviterna ligger på runt 25.000 (Den vi var i iaf..)

• Bebbsen05

Här finns en prislista på Grand Hotel

http://www.grandhotel.se/hotell/rumochsviter.php#

Jag tror dock att hotellet är en upplevelse att bo på. Det var VI som blev väldigt besvikna på det, då vi hade mycket högre förväntningar. Men bara för att det inte är något för just mig, så kanske det är drömstället för andra!

• T1NA

Mitt absoluta favorithotell är Hotell J i Nacka. Ni måste bo där!! Underbar miljö och grymt snygg inredning. Jättemysig lounge med öppen spis och en bar där man kan mysa med en egentillverkad drink. Lyxig frukost! Man kan med fördel äta middag på Restaurang J som ligger en bit bort också vid vattnet. Kan inte bli bättre! Rummet med jacuzzi kostar runt 3000:- har jag för mig! Ni kommer inte bli besvikna!

• EhjärtaK = sant

Jag har nu fått svar på min prisförfrågan från Grand Hôtel .

De hade två sviter som har bubbelbadkar (ingen riktig jacuzzi), och dessa sviter kostade 11 200 resp. 13 200 kr per natt.

Sedan hade de ett "Högtidspaket" som var avsett för bröllopsnatt och detta kostade 6 950 kr/natt, och då ingick frukost på rummet, morgonrockar, frukt/champagne.

Verkar vara svårt att få tag på hotell med bubbel/jacuzzi (känner inte riktigt att jag vill lägga ut 11 000 kronor för det).

• Scarlett7

Jag kan rekomendera Sigtuna stadshotell, vet däremot inte om dom har jaccuzi på rummet.....men hotellet tyckte både jag och min sambo var underbart! Du kan ju alltid ringa å kolla 08-592 50100, hemsida: www.sigtunastadshotell.se/huvudsida.htm

• Babo

Hej! är inte jacuzzi ganska överskattat? Mycket tystare med vanligt badkar...

Svar på tråden Hotell i stockholm för bröllopsnatt