• Sweetchili

Anonym brevskrivare!

Hjääälp!
    Fick ett brev på posten häromdagen från en anonym person som påstår att min kille är otrogen. I brevet namnges en kvinna med adress och telefonnr och en uppmaning att ringa henne. Den som skriver brevet påstår sig vara en "beundrare till mig" men det tror jag inte på. Intrycket jag får är att det är den påstådda älskarinnan själv som skrivit eller någon i hennes närhet. Jag visade genast min kille brevet och han vet vem kvinnan är. Hans slutsats var också att det på något sätt är hon som är källan till brevet. Han ringde henne igår och sa som det var, att jag fått ett brev där det står att de har ett förhållande. Hon nekade och sa att hon inte visste nåt om det och att det måste vara ett missförstånd. Han sa till mig att hon "inte lät förvånad" och troligen visste vad det handlade om. Jag tror honom när han säger att han är oskyldig, men inom mig väller rädsla och osäkerhet upp i alla fall, hur ska jag nånsin kunna veta? Trots att min inställning från början var att detta bara var ett test på vår tillit som vi kunde klara så har det redan slagit in en kil mellan oss. Vi är båda förtvivlade nu. Jag älskar honom och vet att han älskar mig, men ändå känns det som vi är på väg in i en kris. Bortsett från det, hur läskigt är det inte att en människa som vill oss illa gör intrång i vårt/mitt privatliv?? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Anonym brevskrivare!
  • Lillstrumpan

Bra att du jobbar på din fobi.

Det låter ju väldigt skumt alltihop. Du kan säkert lita på din blivande fästman.

• Lara Croft

Jag har också varit med om något liknande. Det tog sig ett helt annat uttryck dock. Det var min partners fd hustru som gjorde allt för att slå in en kil i vårt förhållande. Hon gjorde det helt öppet, men det som var gemensamt var att hon hela tiden kunde kontakta mig och att jag utvecklade både telefon och mejlfobi. Låt det inte gå för långt innan du ber någon om stöd att öppna posten! Min historia sträcker sig 7 år tillbaka itiden och pågick i ett par år men jag känner fortfarande obehag när telefonen ringer.

• Ei saa peitää

Låter som en kvinna som är besatt av din man och som vill förstöra för er till varje pris. Att få dig osäker på ert förhållande är nog precis vad hon vill. Finns många psykfall ute i samhället. Jag håller tummarna för er!

• Sweetchili

Hej Lara Croft, vad hemskt! Jag hoppas inte det här ska gå så långt, vad gjorde ni för att skydda ert förhållande?

• Sweetchili

Fick just ett mail från samma person som tidigare skickat brevet på posten, så här står det:
    det är jag som är din beundrare och vill dig väl. Det är sista gången jag hör av mig, jag lovar det. Det är inte kul att se dig så ledsen. Bli arg istället.Hoppas du har tagit reda på sanningen nu. Han är inte värd dig. Jag kan ge dig mer lycka. Hoppas du inte har vänt dig till honom först, det brukar vara ett misstag att göra det för då kan han övertala dig och lura dig, hitta på saker ock så.Ta reda på de andra kvinnorna.
    Vill ta dig i min famn ock trösta dig.
    Lovar att inte höra av mig mer, vill inte göra dig upprörd.
    Beundraren
    Några tips? Vet inte vad jag ska tro, vet inte om det är den där kvinnan sm jag trodde.

• Tant Pernilla

Huga! Det där känns ju riktigt obehagligt... Går det inte att spåra ip-adressen eller nåt sånt...?

På sättet som "beundraren" skriver låter det ju som om han/hon ska ha skickat mer än ett brev och ett mejl... och som om din kille skulle ha mer än en "extra" kvinna... Nä, fy... Prata med din kille igen och om du är på jobbet kan du kanske prata med någon dataansvarig som kan hjälpa dig kolla ip-numret eller nåt sånt.

Låt inte den här knäppisen knäcka dig!

• Sweetchili

Hej Tant Pernilla!
    Tack för hjälpen, ja, jag känner mig ganska skakig just nu. Jag ringde min kille direkt och han kommer och hämtar mig efter jobbet. Ska höra med nån som kan data om det går att spåra, är dock helt ensam på jobbet just nu, men jag kan ringa nån. Sitter och undrar vad som är bäst, ska jag ignorera mailet eller svara nånting?

• Lillstrumpan

Vad obehagligt. Jag tycker inte du ska svara. Kolla upp vilken dator det kommer ifrån. Om det händer något mer tycker jag du ska polisanmäla det. När det står "beundrare", känns det som det är någon sjuk människa. Vill inte skrämma upp dig på något sätt, men som sagt, det finns många knäppa människor därute.

• Secret

Hitta någon som är datakunnig , så att du får reda på ip adressen. Chansen finns att personen som skickar dessa mejl skriver från sin egen dator. Vad är det för programm du använder? Outlook?

Svar på tråden Anonym brevskrivare!