Pappas nya fru=pain in the a**
Har säkert nämnt detta på ett antal ställen härinne innan, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra.
Mina föräldrar hade en "lycklig" skilsmässa för ca 5 år sen. Klart att man bli upprörd över att ens föräldrar skiljer sig men det var bra för dem båda. De sa båda två att de inte träffat någon annan, vilket jag nu vet är lögn då min pappa ca två månader efter mamma flyttat presenterade sin nya (som jag redan tidigare, innan skilsmässan, listat ut fanns) Det var en kvinna han jobbat med i 25 år, så hur länge det pågått vet jag ej!
Jag ville inte tänka något negativt om henne, min pappa var ju lycklig. Men... det gick inte lång tid innan jag insåg vilken trångsynt och korkad människa hon är. Hon ser ner på allt och alla, behandlar alla omkring sig som om de är 15 år. Till och med min farmor, farfar och resten av släkten ogillar henne.
Hon hade inga pengar och aldrig haft råd med tex. en bil, det köpte min pappa till henne inom en månad (vilken vi barn och hon skull dela på, jag har lånat den två gågner på 5 år). Hon ville inte bo i vårt hus (vilket jag kan förstå) så pappa köpte ett fint, dyrt hus vid havet- som de nu har helrenoverat och gjort om. Allt som han betalar, det enda hon gör är att gnälla och gnälla och gnälla (varav mycket på min pappa), tror aldrig jag har sett henne glad någonsin. De gifte sig sen delvis för att kunna sätta upp ett äktenskapsförord, vilket jag är in pappa evigt tacksam för.
Det har nu gått så långt att jag och min sambo och min bror inte vill träffa henne, vilket då går ut över pappa som vi vill träffa. Min bror vill nu berätta för pappa vad vi tycker om hans nya fru, vilket kan komma att förstöra vår kontakt med pappa. Det enda jag vill är att träffa min pappa ibland och då slippa ha gnälltanten där.
Vad hade ni gjort i min (vår) situation?