• Isa-sessan

Syrianer hjälp mig hitta festkläder!!!!!

Hejsan

I början av maj ska jag på ett stort bröllop.

Det är ju känt att syrianer verkligen ser bröllop som en av livets viktigaste höjdpunkter, och de klär verkligen upp sig för detta tillfälle. Jag har flera gånger sett påkostade syrianska bröllop och alla gäster är så otroligt fint klädda!!!

Nu ber jag om hjälp till alla er syrianer, VART köper ni dessa superläckra festkläder?? Vilka butiker gäller? Snälla hjälp mig är ni snälla!

Både mamma och jag behöver kläder och vi vill verkligen ha något extra och chic! I höstas var vi på ett bröllop, vi letade kläder ÖVERALLT. Det blev verkligen ett tidskrävande projekt. Resultatet blev bra, men vi var långt ifrån så fina som ni syrainer brukar vara, så snälla hjälp oss.

Andra förutom syrianer får oxå väldigt gärna ge oss bra tips, om ni vet läckra kläder till bra priser. Och det ska verkligen vara festkläder! =)

Tack alla söta ni därute!

//Isa

• Svar på tråden Syrianer hjälp mig hitta festkläder!!!!!
  • E&I

Det är inte alltid de har inne det man vill ha och eftersom du inte bor här kanske det e jobbigt att åka hit fler gånger. Så om du ringer innan så tar dem hem det du önskar... Så gjorde dem ialla fall när jag skulle prova brudklänningar. Men det funkade jättebra...

• Bride2B..

jo jag ska gifta mig, fast inte förrän i september nästa år... tjejen på bilderna var min lillasyster.. jag orkade inte byta om och hon kan inte hantera kameran :P (jo jag tog bilderna ikväll)

• Isa-sessan

E&I: jaha, de kanske gör så med vanliga festklänninar oxå då..tack för tipset! ska abslout kolla upp den butiken!

B2B: hahaha, go girl! tvinga lillsyrran å vara modell mitt i söndagskvällen. hahaha, härligt! Ja, men då har du en riktigt söt syster, å då är ni säkert lika, så du blir en jätte söt brud! :) Kul kul, vill oxå gifta mig!

• Bride2B..

hihi tack gummsan... får man fråga vad du heter? *nyfiken*

• Isa-sessan

B2B: alltså, nu kanske du tycker jag har fördomar. Men ni syrianer har ni många arrangerade bröllop? Var kursare med en syriansktjej, hon hade svensk pojkvän, men hennes familj fick inte veta något. Och till slut skulle hon bli tvungen och gifta sig med en syrian. Hennes släkt accepterar inte någon svensk sa hon.

Får ni själva välja så länge det är en syrian? Eller är föräldrarna med och väljer även bland syrianer? bara nyfiken! :)

• Isa-sessan

skriver nte här vem jag är för jag har annorunda namn, kan maila dig! :)

• Isa-sessan

själv har jag inte svenska föräldrar så jag har sett arrangerade bröllop från rätt så nära håll....

• Bride2B..

Isa-sessan.. jag får bestämma själv.. jag är en sådan person som inte bryr sig mycket om andras onda åsikter.. för mig o min M2B är det inget arrangagerat i alla fall.. men det händer väl tror jag.. min kusin var tvungen att gifta sig när hon var ung eftersom hon rännade runt i stan hela tiden m.m familjen fick inte bra rykten me andra ord!!
    Var du inte syrian själv?

• Bride2B..

glömde säga att du kan maila om namnet ;)

• Isa-sessan

Okej! Så intressant och veta tycker jag. Jag har ju persiskt ursprung, och jag får helt välja själv. Men även bland oss finns ju dom som föräldrar bestämmer åt...

Men din blivande har oxå syriansk ursprung va? Hade varit okej om han var svensk? Eller muslim?

• Isa-sessan

problematiken med våra kulturer är att folk bryr sig så mycket och snackar.

Egentligen tycker 99% att det är jobbigt och skulle helst vilja leva utan hela skvaller och ryktesvärlden, men det går inte och sudda bort det ut kulturen så det fortsätter till nästa generation osv...

har mailat dig! :)

• Isa-sessan

"ut ur" skulle det stått...

• Bride2B..

jag förstår vad du menar.. vad är så pinsamt med namnet?? jag tycker det är fint.. :) men det låter persiskt.. men fint!!1 :D

• Isa-sessan

nejnej, inte alls pinsamt, gillar mitt namnet, men vill vara "anonym" här bara :)

Tack! Du har oxå fint namn :)

• Bride2B..

jaha okej... men det är fint i varje fall ;) tack för komplimangen!!

• Forsfors

Tips: sök på party dress på google så får du upp många bra sidor med snygga klänningar(kolla speciellt in den första länken, de hade massor av snygga klänningar, fast de var ganska dyra)

• Isa-sessan

Tack Forfors! Ska göra det! :)

Svar på tråden Syrianer hjälp mig hitta festkläder!!!!!