• Isa-sessan

Syrianer hjälp mig hitta festkläder!!!!!

Hejsan

I början av maj ska jag på ett stort bröllop.

Det är ju känt att syrianer verkligen ser bröllop som en av livets viktigaste höjdpunkter, och de klär verkligen upp sig för detta tillfälle. Jag har flera gånger sett påkostade syrianska bröllop och alla gäster är så otroligt fint klädda!!!

Nu ber jag om hjälp till alla er syrianer, VART köper ni dessa superläckra festkläder?? Vilka butiker gäller? Snälla hjälp mig är ni snälla!

Både mamma och jag behöver kläder och vi vill verkligen ha något extra och chic! I höstas var vi på ett bröllop, vi letade kläder ÖVERALLT. Det blev verkligen ett tidskrävande projekt. Resultatet blev bra, men vi var långt ifrån så fina som ni syrainer brukar vara, så snälla hjälp oss.

Andra förutom syrianer får oxå väldigt gärna ge oss bra tips, om ni vet läckra kläder till bra priser. Och det ska verkligen vara festkläder! =)

Tack alla söta ni därute!

//Isa

• Svar på tråden Syrianer hjälp mig hitta festkläder!!!!!
  • E&I

Hej Isa-sessan
    Jag e syrian o bor i Borås. Jag har köpt klänningar från princessa i södertälje, när jag varit i Istanbul har jag passat på o köpt där och nu när Brides&Beauties har öppnat i Borås så harjag varit där o valt ut några klänningar.
    Min syster har köpt en klänning som e kommer en bit nedanför knäna för 2990kr o det är billigt tycker vi (i alla fall)...
    Lycka till

• Isa-sessan

Hej E&I:

Tack, tack! Nämen jag får helt enkelt kosta på mig en klänning för tretusen då da :)

Hoppas jag blir bjuden på fler bröllop så jag kan använda den igen. Ni syrianer använder säkert en klänning per bröllop, säkert rena "dödssynden" för en syrian och gå på två bröllop med samma klänning... ;)

Borås, är inte omöjligt för mig och ta mig till. Sommarhus i småland, så jag kan tänka mig åka för att hitta den rätta klänningen ;)

• Bride2B..

får jag fråga vad du har för storlek och hur lång är du?
    Jag har en jättefin vit klänning, enkel med en stor fjäril (snygg sådan) på bröstet, som jag vill sälja.. Jag kan säkert ta någon bild om du är intresserad och skicka den till din mail eller så....

• E&I

Ja det går säkert jättebra. Det är bra att du ringer innan och säger till vad det är för ngt du vill ha så att dem tar hem det till du kommer. (033-103921)
    Kommer säkert gå jättebra...

• Isa-sessan

isataimson@hotmail.com

Men är det inte oartigt och ha vitt på bröllop? det är väl bara bruden som får lysa vitt på bröllopet? :)

Jag ska alltså ringa innan jag besöker butiken i Borås...hm...jag som vill ha i inspiration... :)

• Bride2B..

nje, man ska ju inte stjäla uppmärksamheten från bruden men det tror jag itne du gör om du bär en helt enkel vit klänning....

• Isa-sessan

skicka bilden gärnsa så kan jag kika på den :)

• Bride2B..

hihi okej.. ska se vad jag kan göra :)

• Bride2B..

nu har du mail... :)

jag skickade på 1 svart klänning (från libanon) och den vita som jag pratade om...

• Isa-sessan

Bride2B:

tack ska du ha!! :) Tyvärr var det inte alls vad jag sökte...även om klänningarna i sig var fina.

Du ska själv gifta dig snart eller? Tog du bilderna ikväll eller? :) Hursomhelst verkar du jättesöt, så du blir nog en supersöt brud! :)

Svar på tråden Syrianer hjälp mig hitta festkläder!!!!!