• Isa-sessan

Syrianer hjälp mig hitta festkläder!!!!!

Hejsan

I början av maj ska jag på ett stort bröllop.

Det är ju känt att syrianer verkligen ser bröllop som en av livets viktigaste höjdpunkter, och de klär verkligen upp sig för detta tillfälle. Jag har flera gånger sett påkostade syrianska bröllop och alla gäster är så otroligt fint klädda!!!

Nu ber jag om hjälp till alla er syrianer, VART köper ni dessa superläckra festkläder?? Vilka butiker gäller? Snälla hjälp mig är ni snälla!

Både mamma och jag behöver kläder och vi vill verkligen ha något extra och chic! I höstas var vi på ett bröllop, vi letade kläder ÖVERALLT. Det blev verkligen ett tidskrävande projekt. Resultatet blev bra, men vi var långt ifrån så fina som ni syrainer brukar vara, så snälla hjälp oss.

Andra förutom syrianer får oxå väldigt gärna ge oss bra tips, om ni vet läckra kläder till bra priser. Och det ska verkligen vara festkläder! =)

Tack alla söta ni därute!

//Isa

• Svar på tråden Syrianer hjälp mig hitta festkläder!!!!!
  • Isa-sessan

Bride2B: jo, jag vill ju köpa helst här i Stockholm. Inför bröllopet jag var på tidigare i år så var jag på NK, butiker,mm....men jag hittade inte det jag letade efter. Dessa syrianska bröllop jag talar om, verkar ha speciella butiker, för jag hittar aldrig deras fina kläder i butikerna. :)

Jag ska absolut tamig till "Princessa" och besöka hemsidorna omgående! Tack!! :)

• Omorfia

Inte heller syrian men vet vad du talar om...

I Stockholm finns Axara på Sergelgatan. De har en massa aftonklänningar i den stil du är ute efter.

Annars är Princessa i Södertälje dit du ska gå!

• Nikita14

JAg vet att många syrianer beställer när dom är i turkiet, det gör även min dotter, hon är gift med en syriansk kille..

• Isa-sessan

Ska kika in på Axara! Tack!!

Att många köper kläderna utomlands kan jag ju just tänka mig...

• Isa-sessan

kom gärna med fler förslag! :) :)

• miramir

Har en syriansk vän och hon köper det mest i Istanbul till sina fester.. otroligt vackra klädesplagg... Annars är södertälje det syrianska paradiset i klädesväg i sverige.

Lycka till!

• luh

kolla kanske tärnklänningar i bröllopsbutikerna i stan, tex på S:t Eriksplan eller Hornsgatan??!
    Ehrlings på Karlavägen tycker jag också ofta har snygga klänningar i fönstret...

• Marre_

Hallå där .. här har du en riktig syrian :P hehe, så du är på jakt efter klänningar? som många nämnt ovan så brukar dem flesta köpa klänningarna i utlandet.. men dem flesta som shoppar i sverige köper sina klänningar från Pincessa Södertälje, eller MK Mode, e inte så förtjust i mk's service men dem har klockrena klänningar.. men du bör veta att dem flesta syrianer brukar lägga ut tusen lappar för sina klänningar.. om du hittar en festklänning för ca 3500 då e den billig.. såå om du e villig o lägga ut så mycket pengar såå e det bara o sätta sig på pendeln o ner mot SuryoyCity hehe skojar (typ) :P

• Isa-sessan

vilket fantastisk forum detta är :) alla är så himla gulliga och hjälpsamma!! Länngtar tills jag själv ska gifta mig (inshalla) ;) , då ska jag tillbringa mycket tid här hos er "systrar" för att få de bästa råden :).

miramir, du menar Södertälje allmänt eller? Eller något speciellt ställe?

Luh, jag ska kolla upp dina tips! Tack!

Marre: oj oj oj, vilka summor. Blir man bjuden på 10 syrian bröllop så går man väl i konkurs. Shit, hur har ni råd med allt! :)

Som sagt så söker jag inte riktiga balklänningar. I somras såg jag en tjej på väg till ett syrianbröllop här på Östermalm. Hon var smal, söt och brun och perfekt sminkad. Så hade hon en klänning i ett skiftande tyg som gick i varma orange- och hallonfärger, som var axellös, toppen satt tajt och klänningen var tajt och slät hela vägen tilll midjan-höften någonstans, och sen så blev den puffig, den gick till strax nedanför hennes knä. Så det var en foderal klänning som blev "puffig", så en bit nedanför brösten så gick det ett svart band, ca 5 sm i bredd, runt kroppen och möttes i en platt liten rosett, nedanför brösten då. Till detta hade hon svarta skor och svart väska. Uppsatt håt. Det är väldigt svårt och förklara, men hon var alltså så j-ä läcker och kunde lika gärna kommit direkt från Oscarsgalan. Det var en Destinys Child-klänning!

Ja, och jag vill oxå vara så fin ;)

• Isa-sessan

alltså söker jag en kort klänning och inte någon långbalklänning...

Svar på tråden Syrianer hjälp mig hitta festkläder!!!!!