Novenberbrudar hur långt har ni kommit? Tråd 2
Eftersom vår gamla tråd nu kommer att "pensioneras" så fortsätter vi väll här...vi måste ju få höra hur det går för alla novemberbrudar.
Eftersom vår gamla tråd nu kommer att "pensioneras" så fortsätter vi väll här...vi måste ju få höra hur det går för alla novemberbrudar.
Grodprinsessan va hemst!! bamse kram!!! tänker på dej!! kram
***lördag 27/11***
Novemberbruden
strövelstorp
Krich
Älvdalsbrud
***tisdag 30/11***
zera
~~*** GIFTA ***~~
***fredag 5/11***
W2Bsoon kl:16:30
hemlisen
kaboooom
***lördag 13/11***
Maddiogora
snart fru söderholtz
Tota
***lördag 20/11***
Marléne73
Honungsburken
November04 kl:14.00
Grodprinsessan kl:16.00
oui
LostSoul
hoppas att ni som gifte er i lördags hade en underbar dag
zera - nu är det bara du kvar
japp, bara jag kvar och i morgon smäller det!!!
nu börjar nervositeten komma...
Grodprinsessan;
jag känner med dig!! vi kan nog inte förstå hur hemskt det måste vara, men en tröst är kanske att ni iaf fick dela den mest fantastiska dagen i ert liv!
STORA kramar!
Japp, så är det... Nu är man f.d. W2Bsoon och vi är därmed äntligen gifta (och just hemkomna från bröllopsresan för bara några timmar sedan).
Dagen går inte att beskriva. Det var det häftigaste vi har gjort. Absolut ingenting hade vi velat ändra på, allt gick precis som det skulle !!!
Här kommer berättelsen... Varning - den är låååååång.
Dagen innan gjorde jag & tärnan naglar, sedan dukade vi i lokalen och kom hem till henne (där jag skulle sova) vid 22-tiden. Satte oss och åt lite ost & kex, pratade och bara mös. Vid 24-tiden kröp vi i säng.
Klockan skulle ringa 8 nästa morgon, men redan kl. 7 vaknade jag. Pigg som en lärka. Tittade ut och såg att det var sol, då släppte en stor sten från hjärtat. Det var en del som hängde på vädret...
Efter att ha tagit ett kort bad (hade inte ro att ligga där) åt vi frukost. I samma veva kom frisörskan (Sandra). Hon började med mitt hår. När det var så gott som klart, fixade hon tärnan. Därefter lade hon sista handen vid mig och sminkade mig sedan. När jag var klar klädde jag mig. Slutresultatet fick mina tårar att komma (jag köpte en för liten klänning, men tappade 25 kg och den satt som gjuten - det betydde enormt mycket för mig). Sedan vankade jag av & an mellan kök & hall tills kl. var 13:30. Då kom först blommorna (Sophie´s businessflower - underbart vackra) och strax därefter kom fotografen och hämtade oss (han körde oss även denna dag - Jannis m.a.o.). Strax innan vi svängde in på parkeringen till den plats där vi skulle fotas kom tårarna igen... Såg nämligen min blivande på håll. Jösses, känslorna bara vällde upp. Allt blev så verkligt. När vi sedan steg ur bilen så stod de där, min blivande och hans bestman, och bara log. Fotograferingen gick kanon, var superskoj . När det var klart åkte jag, tärna och fotograf hem till tärnan igen (M2B & bestman hade ett par saker att fixa i lokalen). De åt smörgåstårta medan jag tog bort en lerfläck på klänningen - fick inte i mig någon mat i alla fall
. Kl. 16:10 åkte vi så mot kyrkan. Givetvis var det köer (fredag mitt i rusningen), men vi hann. Kom dit 16:25. När jag såg kyrkan kom tårarna igen. Det var så vackert... Min pappa hade tänt en allé av marschaller utanför (60 stycken). Vi hängde av oss i brudkammaren och sedan ställde jag mig brevid pappa i kyrkporten. Klockorna började ringa och jag sa: -Pappa, nu ringer de för mig. Sedan gick vi in till Trumpet Voluntary (på orgel & trumpet). Kyrkan lystes endast upp av stearinljus, så det var magiskt vackert därinne. Jag strålade ikapp med ljusen har jag hört i efterhand.
Väl framme vid "överlämnandet" gav jag min mamma en ros ur min bukett, sedan gick jag de sista stegen till altaret med min M2B. Vigseln var underbar, med mycket musik. Solosång (Av längtan till dig & Kärleken förde oss samman), trumpetsolo (Anthem) och utgångsmarschen var även den sjungen (Annie´s song). På vägen ut stannade jag och gav även min svärmor en ros ur buketten. Väl ute fick vi ett par minuter för oss själva innan det var dags att gå ut i risregnet.
Därefter tog vi några kort utanför kyrkan och åkte sedan runt en stund. Tillsist fick vi klartecken att alla var på plats, så vi åkte mot lokalen. De sista 100 metrarna blev vi eskorterade av en säckpipa med trumma som sakta gick framför bilen och spelade "Scottland the brave". Så cooooolt, vilken entré.
Med det drog festen igång, med allt vad det innebar. Jösses, det var länge sedan vi skrattade som då. Tårarna rann konstant, av både skratt och allvar. Underbart roligt var det. Vi kom inte iväg förrän strax före stängning (kl. 02:00).
Då åkte vi till hotellet, min man plockade ur alla 106 hårnålar och vi kröp ner i jacuzzin...
Där sov vi sedan i två nätter (ja, inte i jacuzzin såklart, utan på hotellet ), så på söndagen 7/11 drog vi till Thailand och kom hem idag. De första dagarna var det väldigt svårt att varva ner. Vi pratade mycket om det vi gått igenom. Men lugnet infann sig tillslut.
Nu har vi precis kollat igenom alla presenter igen. Så mycket fint!!
Vi känner oss så lyckligt lottade, vilka familjer och vänner vi har!!! Och framförallt är vi såååå nöjda med vårt val av bestman (tillika toastmaster) och tärna. De har verkligen gjort allt för att vår dag skulle bli bra. Och de lyckades tiofalt .
Ja, det var vår berättelse. Hoppas nu att ni alla får en lika underbar dag. Och glöm inte bort att le - det glömde inte vi (framför allt inte jag).
Bilder finns, men vi vill visa familjen först. Så jag återkommer efter helgen.
Hej så länge !
Kom på att jag i ivern att vilja skicka inlägget glömde ett par saker...
Vi överraskade alla med en annorlunda brudvals. Den började som den traditionella Wienerwalzen, men övergick efter 30 sekunder till Black Jack´s "Inatt, inatt". Vi hade gått på buggkurs utan någons vetskap (det hette att vi gick på spinning de kvällarna). Mycket roligt och uppskattat.
Sedan fick ju jag en överraskning åxå... Hade en dröm om ett fyrverkeri, men det kändes lite onödigt att "bränna upp" 10000kr... Men min man hade ordnat det ändå. Så mitt i natten hojta toastis att alla skulle ta på sig ytterkläderna och gå ut. Åsså kom det... Det var våra initialer med hjärtan och grejer, vattenfall och ännu mer hjärtan. Jag grät såklart floder Underbar är han - min man
Sedan måste jag tillägga en sak till... Jag trodde att jag skulle gråta som en tok under vigseln, men inte en droppe kom. Jag var lugn som en filbunke.
Så... hej igen
Här är en till som numer är gift!
Vi hade en supernice kväll! Tyvärr var vi båda dunderförkylda och febriga. Ena svågern tog med sig något influensaliknande från Thailand och givetvis fick vi den båda två lagom till bröllopet. Är fortfarande febrig och hostar som en tok. Får återkomma senare med detaljer och bilder.
//K numer Mrs C
sista bruden ut idag då...lycka till zera!!!
~~*** GIFTA ***~~
***fredag 5/11***
W2Bsoon kl:16:30
hemlisen
kaboooom
***lördag 13/11***
Maddiogora
snart fru söderholtz
Tota
***lördag 20/11***
Marléne73
Honungsburken
November04 kl:14.00
Grodprinsessan kl:16.00
oui
LostSoul
***lördag 27/11***
Novemberbruden
strövelstorp
Krich
Älvdalsbrud
***tisdag 30/11***
zera
1:a december...snart är det jul...första julen som man och hustru vad mysigt...