• Tova -04

Hur spåra sidor på nätet?

Misstänker att min man kollar porr-sidor på nätet, men skulle vilja få det bekräftat innan jag gör någon stor affär av det.
    Hur kan man se vilka sidor någon varit inne på på datorn? När jag går in på hans login kan jag inte se vilka sidor han varit inne på. På mitt eget login sparas ju de senaste web-adresserna...
    Någon som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Hur spåra sidor på nätet?
  • Tean

Nej, du har iofs rätt rent_bokstavligt_att det inte finns något samband mellan just orden snokande och öppenhet.

• Jennie med ie

Varför jag inte vill kalla snokande bakom ryggen för öppenhet? Jag tycker det säger sig självt, att göra något bakom ryggen på den andre är ett motsatsförhållande till att vara öppen med det.
    Jag kan däremot ha förståelse för om man gör det ibland, men som sagt inte kalla det för öppenhet.

• Tean

Okay, I get it! Jag ville bara veta, jag gillar att förstå vad andra menar.

• StinaS

Tean - måste bara kommentera du skrev "Varför ska en annan person få lura och bedra?" som en anledning till att snoka. Men om jag snokar så anser jag att jag också lurar och bedrar. Jag menar inte att jag tycker att alla måste tycka så, men jag tycker så. Att snoka är för mig att ljuga och att bedra. Helt klart.

Hade jag misstänkt min sambo för något hade jag gått till honom och sagt det. Tagit en diskussion. Jag hade inte gått och letat "bevis" som värsta rättegången. Om jag ens skulle känna att jag behöver bevis är det förmodligen inte något förhållande jag vill ha. Då skulle det ändå inte funka. Jag behöver inga bevis för att göra slut, inga saker att slänga i ansiktet på någon. Skulle jag börja känna att sambon är någon annan än jag tror så skulle jag förmodligen göra slut. Så beroende är jag inte av att ha ett förhållande. Men var och en får göra som den vill. Men jag måste få säga vad jag tycker, framförallt i ett debattforum. Och jag skulle inte neka min sambo att kolla i mina länkar om han bad om det, men jag vill att han skall be om det om han är intresserad. Däremot skulle han inte få läsa mina mail, mer om det nedan.

Och Caitlin - även cookies och temporary internetfiles ligger i egna kataloger om man har XP och varsitt login.

Någon undrar vad det gjorde OM man kollar varandras saker om man inte gjort något fel. Jag mailar mycket med kompisar, och de mail de skriver är till MIG. I så fall bör jag även fråga dem om det är OK att sambon läser. Jag mailar mycket med en kompis just nu t.ex. som har svåra personliga problem. Den enda vill anförtro sig åt just nu är mig. Jag vet att hon gillar min sambo, men jag vet också att om hon trodde att han fick läsa det hon skrev skulle hon inte skicka de här mailen. Det handlar inte alltid bara om en själv.

• Laguna

Tova-04 verkar inte läsa våra svar??!

/Hanna

• Tean

StinaS:
    nej, jag tycker inte att man ska snoka i tid och otid och har man nått till den punkten då man känner att man måste kolla upp vad den andra i ett förhållande håller på med är det ju väldigt sorgligt, men det kanske är enda utvägen?

• Tean

...så att man kan reda ut det hela. För jag tycker att oavsett vad man hittar eller inte ska man tala om vad man själv hållit på med och reda ut det hela. Varför litar den ena inte på den andra? Varför har vi svikit varandra?

• K.C

SOMNIA: vet inte om du pratade med mig, men jag antar att du gjorde det. Vet inte om du inte VILLE fatta det jag skrev eller om du bara vill trilskas, för jag har väl för fasen aldrig dömt nån som VILL ha analsex?!?!!! Jag skrev att jag reagerar när tjejer egentligen inte vill, men gör det för att de tror att det förväntas av dem. STor skillnad. Jag vill minnas att jag också skrev att alla får göra som de själva vill och med vem de vill bara ingen blir skadad. Där ingår även analsex.

• somnia

K.C:

Exakt såhär skrev du:

"killar lär sig av filmer och förväntar sig saker som inte är speciellt nära verkligheten eller vad tjejer vill vara med om. tjejer i sin tur, oftast med lite sämre självförtroende ställer upp på saker de inte vill för att kunna få bekräftelse.
    Analsex är ett exempel. När jag jobbade med uga tjejer hade flera av 7-8-klassarna inte haft sex, men de hade haft analsex. vad komemr det ifrån, liksom?
    Sjukt sjukt sjukt."

Jag uppfattade det som att du tycker att analsex är något man som tjej "ställer upp på" bara för att man har dåligt självförtroende och vill få bekräftelse och att du tyckte det var sjukt att tjejer har analsex.

Om jag missuppfattade dig ber jag så hemskt mycket om ursäkt, men det var så jag tolkade dig. Men vi kanske kan vara överens om att sex på bådas villkor = bra och sex på den ene villkor = dåligt? :)

Svar på tråden Hur spåra sidor på nätet?