• Tova -04

Hur spåra sidor på nätet?

Misstänker att min man kollar porr-sidor på nätet, men skulle vilja få det bekräftat innan jag gör någon stor affär av det.
    Hur kan man se vilka sidor någon varit inne på på datorn? När jag går in på hans login kan jag inte se vilka sidor han varit inne på. På mitt eget login sparas ju de senaste web-adresserna...
    Någon som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Hur spåra sidor på nätet?
  • Tean

Alla ni här som givit Tova-04 moralkakor vill jag bara citera Nyfiken gul för er, som jag hittade i en citattråd här på BT(tycker den passar väldigt bra här):
    Döm inte din broder förrän du vandrat två mil i hans mockasiner.

Förmodligen har Tova-04 sina randiga skäl till att be om hjälp att spåra ev. porrsidor. Det ska ni andra (läs bl.a MyLittlePony) bara skita i!! JAg blir så t r ö t t på hur andra ska ha åsikter om allting hit och dit. Jag säger bara som Clint Eastwood säger i en film: Opinions are like assholes -everybody´s got one

• vixen not a tramp

Tean
    You go girl!!!

Hoppas att du, Tova kommer in och kollar och ser att alla inte är emot dig!

• Ellte

Man kan visa att man bryr sig om på olika sätt...Att hålla medär inte alltid det mest kärleksfulla...

• Sweetpea

Att ens partner kollar porrsidor verkar vara en stor grej för många, och det har jag svårt att förstå. Jag bara undrar, av ren nyfikenhet, varför det anses så kränkande? Jag surfar på sidor med otvivelaktigt erotiskt innehåll ibland, och min pojkvän kanske gör detsamma, men det stör mig inte. Förklara gärna!

• Laguna

Swetpea:

Jag tror det är Väldigt olika för olika människor.

Kan vara så att man inte vill att sin kille ska göra det i smyg (bättre att "säga till"). För då är man mer öppen...

Sen kanske man blir lite svartsjuk oxå... Killen kollar andra tjejer och blir dessutom (antaglien) upphetsad... Kan tära lite på ens självförtroende.. ??!!

Bara några teorier jag har..

Men som sagt jag tror det är viktigast att man inte smusslar med det och inte ljuger. Då är det ok.

/Hanna

• vixen not a tramp

Oj, vad hände??

alltså, Ellte visst kan man bry sig om mer genom att inte bara hålla med, det är sant.

• K.C

SWEETPEA: tror det kan bero på en massa olika saker. Smyg och svartsjuka är nog ett par. Men du frågade vad som är förnedrande och det är en jäkla massa saker. Nu vill jag poängtera att det här inte gäller alla filmer/bilder med naket, utan den porren vi ser mest. Det finns såklart annan att få tag i, men den ingår inte i följande.
    1. man ska veta att tjejerna i många av de här filmerna har det skitdåligt. de får ställa upp på saker de egentligen inte vill och scener där man kan se på ansiktsuttryck att det gör ont klipps bort. branschen är smutsig och inget man borde stödja över huvud taget.
    2. tjejers sexualitet har av tradition inte så stor plats som männens - både inom porr och i samhället. i filmer visas oftast mannens behov och kvinnan är till för att upphetsa och få mannen dit man vill: sprut. Är det sex mellan kvinnor ska det alltid till en man för att avsluta jobbet.
    3. både tjejer och killar påverkas såklart av den här bilden av sex. killar lär sig av filmer och förväntar sig saker som inte är speciellt nära verkligheten eller vad tjejer vill vara med om. tjejer i sin tur, oftast med lite sämre självförtroende ställer upp på saker de inte vill för att kunna få bekräftelse.
    Analsex är ett exempel. När jag jobbade med uga tjejer hade flera av 7-8-klassarna inte haft sex, men de hade haft analsex. vad komemr det ifrån, liksom?
    Sjukt sjukt sjukt. Man kan tycka att filmer, bilder är oskyldigt, men amn MÅSTE se den stora bilden.

Jag tycker det är skrämmande att både tjejer och killar inte reagerar MER över detta.

• Meddelande borttaget
  • somnia

"Jag tycker det är skrämmande" att tjejer fortfarande idag fördömer andra tjejer för att de har exempelvis analsex och kallar det sjukt...

Svar på tråden Hur spåra sidor på nätet?