• brud-05

2 juli -05 (ny tråd)

Hej alla! Det har varit tyst om oss 2 juli-brudar ett tag. Såg att tråden var stängd, så jag startar en ny.
    Hur går det planderande? Vi harnu fixat kyrka,lokal,fotograf, klänning.. Inbjudningarna är på gång.. Gästlistan så gott som klar..(blev 90 pers..ojojoj..)

• Svar på tråden 2 juli -05 (ny tråd)
  • annapanna1975

Vi har bestämt färgtema (blått) och tema (hav), bokat lokal till vigsel och fest, bokat präst, bestämt vigselprogrammet och psalmer och sånger, fixat catering och lite löst vad som ska ätas (buffé) samt hur mycket alkohol som ska serveras. Gjort en preliminär gästlista, fixat vem man ska osa till, beställt klänning.

• annapanna1975

Glömde: vi har bokat fotograf oxå...

• annapanna1975

Idag bestämde vi oss efter många om och men för hur vi ska fixa inbjudningskorten! Det blir ett tryckeri i Sjöbo som får fixa dem helt och hållet. (Om vi inte ändrar oss igen...)

Hur långt har ni andra kommit med inbjudningskorten? Och när tänkte ni skicka ut dem?

• brud-05

Vi gör inbjudningskorten själva. Har nu äntligen bestämt hur de ska se ut, och förra veckan var vi och köpte allt papper och kuvert.. Får väl starta tillverkningen snart. Vet inte riktigt när vi skickar dem.. I början av mars skulle jag tro. Man vill ju vara ute i god tid eftersom det är mitt i semsetern..

• annapanna1975

Vi hade bestämt hur inbjudningskorten skulle se ut, och bestämt tryckeri. Men så fick vi inbjudan till ett par kompisars bröllop, och när vi såg hur deras såg ut fick vi prestationsångest. Det såg SÅÅÅÅÅÅÅÅ genomarbetat ut...

• Snigel

Eftersom vårt bröllop inte kommer att vara så supertjusigt (vi är inte så tjusiga av oss), så kommer inte heller inbjudningarna att vara det. Vi kommer nog att ha vårt monogram på framsidan och inuti så klistrar vi själva inbjudan. Formatet blir typ "födelsedagskortsformat" om ni förstår hur jag menar... Praktisk info skickar vi nog med på ett separat papper som vi lägger inuti inbjudan eller för sig självt i kuvertet.

/Snigel

• Darling1

jag hoppar åxå in i denna tråden!! Gifter mig den 2 juli i slottskyrkan i Kalmar! Kyrkan är bokad men har inte kommit så mycket längre än så... vi hade nästan bestämt oss för att skjuta fram det men bestämde oss för att vi ville gifta oss det datumet vi bestämt från början! Så nu e min planering i gång igen! Nån mer än jag som gifter sig i Kalmar?

• 2/7-05

Hej

Som min signatur avslöjar så skall vi också gifta oss den 2/7-05.

Men vi har endast bokat kyrka och lokal, men vi spanar fortfarande lokal har endast bokat denna för säkerhetskull.
    Vi skall skicka inbjudningarna så fort vi bestämt oss för lokal, toastmaster och vem folk skall ringa för gåvoförslag.
    I och med att bröllopet är mitt i semestern så känns det viktigt att få ut inbjudningarna så fort som möjligt.

Det känns som om att det är dags att boka fotograf och bil.

Lycka till allihop.

• ivrig

Hej på er alla!
    Jag blev juli brud tillslut. Det var meningen att vi skulle gifta oss 18 juni, men lokalen var upptagen då, så vi fick ändra datum och då blev det 2 juli. Men nu så är det viktigaste ordnat lokal, kyrka ,catering har oxå köpt klänning, tiara, korsett och ett halsband på ebay. Väntar med spänning på klänningen, den skickades den 25/10 från Kina. Har börjat att fundera på inbjudningskorten vi ska göra de själva.När skickar ni ut inbjudningarna? Kram "ivrig"

• Polski

Hej, här blir det en till 2:a juli-brud. Den 2/7 är kyrkan bokad... har begärt pris på ett värdshus men de har bara bekräftat att det är ledigt än så länge.. sen har jag bokat ett band... mycket att tänka på! Vi bor inte i Sverige så det är lite trixigt, men det löser sig nog.

• brud-05

Nu har vi bestämt festlokal, äntligen. Känns skönt att ha det ordnat. Ska börja kolla catering och sånt nu.. Känner att julfixandet börjar komma nu, så bröllopet får ligga lite lågt ett tag..

Svar på tråden 2 juli -05 (ny tråd)