• brud-05

2 juli -05 (ny tråd)

Hej alla! Det har varit tyst om oss 2 juli-brudar ett tag. Såg att tråden var stängd, så jag startar en ny.
    Hur går det planderande? Vi harnu fixat kyrka,lokal,fotograf, klänning.. Inbjudningarna är på gång.. Gästlistan så gott som klar..(blev 90 pers..ojojoj..)

• Svar på tråden 2 juli -05 (ny tråd)
  • Monchhichi

Hej alla 2-juli brudar,

jag har legat nere lite med planeringen, men nu när höstmörkret faller smyger det sig fram igen. I dag ska vi på en liten bröllopsmässa i Skara, det var mest lokala utställare där ifrån, man kan säkert få mycket tips och ideér. Annars har vi bara bokat kyrka och lokal. Vi har börjat fila på gästlistan lite mer och visst är det svårt när man måste välja bort någon!
    Vi har bestämt att vi inte skall bjuda några barn vilket jag är lite rädd för att det kommer att skapa irritation, är det fler som inte tänker bjuda med barn?

• Mattias blomma

Monchhichi

Ja, här är en till som har svårigheter med gästlistan. Jag vill inte ha med småbarn. Nästan alla i vår umgängeskrets har barn från 0-3år och jag VILL INTE ha med dom. Däremot har vi några 11-14 som jag vill ska vara närvarande. Jag är nästan säker på att det blir lite skitsnack bakom ryggen hur vi än gör men jag tror att vi ska skriva på inbjudningen att barn över 10år är även välkomna til festligheterna på kvällskvisten.

• PetraM

Här är en göteborgsbrud som går upp för altaret den 2 juli!

KLART:
    *Kyrka
    *Pastor
    *Kläder (ej näbb och tärnan tyvärr)
    *Gästlista
    *Catering
    *Inbjudningskort

EJ KLART:
    *Lokal (sket sig...*ler*)
    *Hår & make up
    *Underkläder
    *Bröllopsresa (destination klar,men...)
    *Resten som jag inte kommer på nu!

Kram på er alla

Mattias blomma
    jag gjorde ett inlägg till dig på en annan tråd! Kram

• brud-05

När vi skulle boka prästen som vi vill ha, svarade han att han inte kunde lova något förrän semsestrarna var lagda, vilket var i vår. Detta tycker jag låter lite konstigt.. Man vill ju gärna veta om han kan eller inte.. Hur var det för er?

• Snigel

brud-05:
    Det är samma sak för oss. Men det är väl egentligen inte så konstigt att semesterschemat inte är klart. Hos en del kyrkor kan man ju inte ens boka datum förrän vid årsskiftet. Vi utgår från att när "vår" präst väl ska planera in sin semster, så tänker han på att vi har frågat honom... Han är den präst som både döpte och konfirmerade mig, så det är lite speciellt med just honom, och det tror jag att han känner också.

/Snigel

• brud-05

Ja, jag förstår ju dom också.. Men man tycker att de kanske kan ha lite längre framförhållning. Men, men det ordnar sig ju, nån präst finns det ju alltid. "Vår" präst är också min konfirmationspräst, så man kan ju hoppas att han tänker på mig..

• ellma

Vi gifter oss också 2/7 2005 - i Ljungs kyrka (utanför Linköping)!

Vi har bokat kyrka, fotograf, lokal och cateringfirma. Har ett band på gång för kvällen, men inte helt bokat. Färgtemat är klart och jag tror jag vet hur alla tryclsaker ska se ut (ungefär). Jag har hittat drömklänningen, men inte bestämt mig för om jag har råd ;) Vi vet ungefär vad brudgum och bestman ska ha på sig (frockcoat) men har inte hyrt något ännu. Brudbuketten är utsedd, liksom florist, men ej bokad. Vi vet vilket hotell vi ska bo på men skulle boka först i januari. Även tårtan skulle beställas i januari, men den har vi inte bestämt utseende på. Menyn har vi inte heller spikat. En lagkompis ska sätta upp mitt hår och en kompis till henne sätter upp min tärnas hår. Gästlistan är i det närmaste klar, men vi har ett par par vi inte vet om vi ska bjuda eller ej ännu. Bröllopsresa ska vi börja kika på i veckan. Smycken är svårt...liksom skor...

• brud-05

Var planerar ni att åka på bröllopsresa?(om ni planerar att åka..) Vi funderar på aatt åka till Aruba. Verkar jättemysigt, men kostar dock en del..

• Blåklinten

vi skulle vilja åka till thailand, i så fall gör vi det på vinter efter bröllopet o tar en kortare resa direkt efter.

• Varja

Vi planerar för tre veckor på Bali och vi kommer nog åka strax efter bröllopet även om det är mitt i den underbara svenska sommaren...

Svar på tråden 2 juli -05 (ny tråd)