• brud-05

2 juli -05 (ny tråd)

Hej alla! Det har varit tyst om oss 2 juli-brudar ett tag. Såg att tråden var stängd, så jag startar en ny.
    Hur går det planderande? Vi harnu fixat kyrka,lokal,fotograf, klänning.. Inbjudningarna är på gång.. Gästlistan så gott som klar..(blev 90 pers..ojojoj..)

• Svar på tråden 2 juli -05 (ny tråd)
  • Snigel

Jodå, det går väl framåt. Vi var och pratade med guldsmeden förra helgen, vi har ett par gamla ringar som vi skulle vilja göra något med. Kyrka, lokal, klänning, skor, underkläder är klart. Gästlistan är ungefär klar (vi hamnar också på nästan 90 personer...) och vi har nästan bestämt vad vi ska äta. Det blir buffé, men det finns ju en del att välja på ändå! Inbjudningarna får vänta lite, till efter jul tror jag.

• brud-05

Snigel:Du har mycket fixat. Vi planerar alltså inte att skicka ut inbjudningarna,utan jag sitter hemma och pysslar med hur de ska se ut..
    Verkar som om många 2juli-brudar har gått i ide..

• Blåklinten

Nej då här e en till !!
    Har bestämt hur jag vill att klänningen ska se ut så nu letar jag efter tyg.

Har köpt handskar, skor, strumpeband och en underkjol som jag väntar på.
    Smink/ hår fixar min mtbs kusin
    Vi har bestämt vilka inbjudningskort vi vill ha jag har gjort 30 av ca 90 servettringar.

Håller nu på att leta lokal o catering.

• Snigel

Strumpeband... Hmm.... Kan man ha ett så'nt fast man har "riktiga" strumpor med strumpeband? Eller blir det knöligt? Man undrar när man inte är så erfaren på området...

• Mrs.A

Hej tjejer !!
    Nu är planeringen i full gång . Jag har beställt min klänning , som kommer den 17:e december ( jag längtar sååå ).Kyrka och lokal är bokade. Förra veckan bokade vi hotellet. Min frisör är bokad och jag har köpt löshår. Inbjudningskorten är köpta . Nästa vecka ska vi ta kontakt med catering firman och i början av nästa månad ska fästmannen i väg och pröva ut sina kläder . Det börjar bli lite pirrigt!!
    Hur gör ni med musiken under festen ? Vi ska nog ladda ner låtar på datan och ha på festen , men jag tycker det är så svårt att välja musik som passar alla ! Har ni några förslag ? Kram på er !

• Blåklinten

Mrs.A Vi ska försöka hitta något bra band som man kan ha tidigare på kvällen o spela nedladdade låtar senare...

• Varja

Halloj! Här är en till!
    Vi har bokat vigsel/fest-lokal med övernattning, bokat catering men inte bestämt maten ännu, mina kläder ska slutprovas i Kongsvinger i mellandagarna, hans kläder ska provas i Trelleborg efter nyår, min krona är beställd från Skimmer och kommer troligtvis vara färdiggjord vid påsk, brudbuketten är utsedd och jag har garderat mig med att preliminärboka en florist ifall min m2b fegar ur (jag har annars bett honom göra buketten ), vi har hittat en fotograf med jättebra priser som vi ska kolla upp... Annars är det stillestånd just nu... ja just det! Resan planerar vi fortfarande. Har inte bokat något där ännu.

• Varja

Ja just det! Musiken har vi ju kikat på! Vi har kollat upp en folkmusikgrupp som kanske ska spela en timme eller två och sedan blir det datorn resten av kvällen.
    Tärnor (2st) och marskalk är tillfrågade liksom toastmaster (min far).

• annapanna1975

Hejsan! Får jag hoppa in? Jag gifter mig iofs den 1 juli 2005...

• brud-05

annapanna: Du är välkommen!
    Igår bokade vi hotell för bröllopsnatten! Svit med jacuzzi! Lyxigt värre..
    Vi har också tänkt köra cd/dator med musik.

Svar på tråden 2 juli -05 (ny tråd)