• NYCsvensk

BT-Traff New York

Hejsan,

I traden utalndsbrudar sa borjade vi spana pa en traff har i New York.

Det enda vi har kommit fram till ar att det skall bli torsdagen den 28:e oktober runt 6-7.

Vem vill hanga pa, och har nagon forslag pa ett bra stalle dar vi kan traffas???

Hoppas att jag hor fran er!!!

• Svar på tråden BT-Traff New York
  • Sommar-04

Jag gar igenom mpdistrict pa min lunch pa mandag sa jag kan titta ut ett bra stalle och kolla namn och korsningsgator

kaboom - jag kom forst hit pa en praktikplats for 7 ar sedan. nu ar jag gift med en amerikan dessutom sa det blir nog har jag stannar. just nu bor vi inne i stan men hoppas val pa att flytta till nagon forort om en inte alltfor lang framtid!

• kaboooom

Mer mer mer!

jag vill höra mer om New York!
    Flåt att jag tjuvläser er tråd men NY Fascinerar mig så...
    Ska som sagt dit på bröllopsresa om 2 veckor, tips är välkomna!!!

Kbm

• Catty

Ok, Sommar, invantar rapport efter mandag da.
    Kaboom: Jag jobbar har sen en manad tillbaka for fn och stormtrivs!

• NYCsvensk

Ja sa bra alla. Vad kul!!

Kaboom, jag kom hit som AuPair for nio arsedan. Lite sadar lagom oorginellt, men det var tillrackligt for att jag skulle vilja stanna, sa nu ar jag har. Har gatt i skola, jobbar nu och har nyligen gift mig med en amerikan, kommer nog aldrig flytta tillbaka till Sverige. Tips ar jag skitkass pa. Mina favoritmuseum ar Ellis Island och Tenement Museum, men jag gillar lite historia och sa handlar bada de museumen om invandrare i New York, vilket jag ar. Annars sa njut av din tid har. Ha bekvama skor med dig och klader for alla vader. Det blir garna blasigt har under hosten och om det regnar sa regnar det!!

Har passat barn hela dagen, och har da atit arton kilo halloweengodis, (borjade med fest idag redan for de sma!!), sa jag kommer aldrig kunna somna nu!!!

New York brud, dra garna med lite vilsna svenskar fran kyrkan. The more the merrier!!!!

Gonatt!!

• New York brud

ja, sa var det mandag igen.

vantar pa besked om plats...

Johanna

• Sommar-04

Har antligen fatt lite lunch. Hur later Gaslight lounge, corner of 14th och 9th? Sydvastra hornan. Jag vet inte riktigt hur det ar med maten dar, men om ni vill ata kan vi ju alltid ga vidare. dar ar ett bra bra restauranger i krokarna.

• NYCsvensk

Gaslight Lounge later jattebra!! Bra lage med, latt att ta sig till tunnelbanor lite overallt!!

Klockan sju pa torsdag, da syns vi!!

• Sommar-04

Ett par bra restauranger skulle det ju vara. Jo, jag tankte det kunde vara ett ganska latt stalle. Annars kan det ju vara lite krangligt dar om man inte hittar.

• Catty

Ok, Gaslight lounge kl 19 pa torsdag.

• New York brud

Later bra. Bokar vi bord, eller dyker vi bara upp??

Svar på tråden BT-Traff New York