• Lalalisa

Min man våldtar mig

Jag bråkade ikväll med min man sedan två år tillbaka. Länge har jag känt en tyngd liggande över mina axlar, att det inte är som det ska mellan oss. Jag har länge försökt tala med honom men han har inte velat och kommit med undanflykter. Idag så bråkade vi iaf och sen så kom mycket ut... Jag förstår inte helt och hållet hur han ser på saker, jag förstår inte varför jag är så dålig i hans ögon om han nu älskar mig. Jag gör så gott jag kan och har uppfyllt mina plikter som fru och städat, lagat mat, tvättat... Jag har aldrig sagt något när han gått ut med sina vänner. Nästan aldrig bett om nåt men han klagade på mig: att jag inte var tillräckligt kärleksfull mot honom, att jag inte var tillräckligt snäll, att jag hade förändrats, att jag inte förtjänade hans kärlek. Jag känner ofta av att han vill kontrollera mig och det säger jag till honom men han nekar (givetvis). Jag har i evigheter försökt tala med honom men som sagt så har det inte gått. Han klarar inte av att snacka om nåt i mer än fem minuter förrän han vill sticka iväg. När jag säger att det inte är normalt att vi aldrig talar om nåt så kontrar han med att han aldrig hört talas om något par som talar så mycket som vi. Men sanningen är att det mesta vi talar om är bara vad som hänt under dagen och inget annat. Jag skulle önska att vi bara kunde tala om vad som helst utan att han ska säga att jag är tröttsam.

Han jobbar och går i skolan hela dagarna och på kvällarna träffar han ofta sina vänner. Han säger att jag inte har tillräckligt mycket att göra så därför vill jag tala med honom. Sanningen är den att jag har mycket med mina studier men jag tycker att vår relation är viktigast. Själv tycker jag verkligen att jag försöker och har gjort det länge. Men han hävdar att det är han som gör det och inte jag. Han sa också att: "om jag skulle ha gjort som jag tänkt så skulle jag ha skiljt mig ifrån dig". Efter det så säger jag att jag också haft funderingar på att vi ska gå skilda vägar. Han berättar också att han iaf verkligen älskar mig och inte vill att vi ska skiljas. Jag älskar honom också men tycks inte kunna göra honom nöjd.

Sedan sa han att vi skulle visa varandra hur mycket vi älskar varandra genom sex. Jag sa hela tiden nej och stretade emot, hade verkligen ingen lust att ha sex efter en sådan diskussion. Men han gjorde ändå vad han ville och njöt av det. Det är inte första gången han våldtagit mig men det är första gången på länge iaf. Jag frågar honom varför han gjorde så och han sa att det var för att han älskar mig. Jag frågar om det han sa innan, att han ville skiljas från mig, och han frågar mig varför jag fortfarande tänker på det. Sedan bråkar vi igen och jag har nu bäddat i soffan.

Det jag verkligen känner innerst inne är att jag älskar honom men att han inte är bra för mig. Och tydligen är inte jag tillräckligt bra för honom heller. Jag är rädd för att han ska lämna mig och skäms för det. Jag tycker inte att vårt förhållande är normalt eller nyttigt. Men jag kan inte tänka mig ett liv utan honom.

• Svar på tråden Min man våldtar mig
  • Bruja

Nean

Visst menar jag invandrare, inte invånare (min svenska är inte heller den bästa hela tiden) :D Och tack! När jag läste om Lalalisa och sin mamma tänkte jag faktist på "Ondskan", filmen, där mamman vet mycket väl vad som händer och endå är enklare för henne att förneka. Den situationen är tagen av verkligheten, och alla vi vet att den har bara två slut: äntingen ger man sig i vägg eller lider man tills man dör.

Så jag säger det igen: samla karfter och lämna honom! Hitta den stöd du behöver och förtjäner någon anna stans och gör ditt liv bättre!

Jättekram till alla

• Knata

Snälla för din egen skull LÄMNA HONOM!! Jag vet att det inte är lätt men snälla försök, be någon vän eller anhörig om hjälp ifall du inte vill vända dig till kvinnojouren eller sjukhus/polis. Det blir aldrig bättre utan tyvärr värre!!
    Kramar om o hoppas att du hittar styrkan!!

• Divan

Jag är helt tagen. Har nu suttit och läst alla svaren du har fått och det finns inte nån som ger dig ett råd som är fel.

Jag ber dig tänka riktigt över din situation. Din man sa att du förtjänade stryk för det här med maten. Men så säger man väl ändå inte. Och man våldför sig absolut inte på sin fru. Är du inte ens rädd för att vistas under samma tak som han?

Kontakta kvinno jouren omgående. Ge dig av hemifrån, imorgon så kanske han klår upp dig för att du inte har kokat kaffe till han. Han är inte ens värd att få chansen till att slå dig eller någonsin få våldta dig igen. Och bara det här med att du inte orkar gå till skolan utan bara vill lägga dig ner. Det är början på en deprission. Så om du inte tar tag i detta nu så är du snart ett nervvrak. Låt han inte få den äran.

Jag vet inte vad mer jag kan säga till dig. Dom flesta har sagt allt redan till dig. Men Gå din väg.

*kramar i mängder till dig*

• Sessie

Lalalisa: Jag är stolt över dig! Din reaktion med maten etc visar att du har styrkan!!! You have it in you girl!

Fortfarande kvarstår att du måste lämna honom... ta hjälp av kvinnojouren att ta det sista steget. Du förtjänar ett bättre liv, och det kan han aldrig ge dig!

• K.C

NEEEEJ! Jag får panik!!! Nis ka inte gå och prata med nån. Han har grymma problem och han komemr INTE bli bra så länge du finns vid hans sida. Det bevsiar att han inte behöver ändra sig. Förändringen MÅSTE han gå igenom själv.

Ursäkta men din mamma verkar inte fatta nånting. Om hon som mamma kna säga att du inte kan hitta nån bättre så förstår jag att du går runt och står ut med att ta skit - du är antagligen upplärd att inte tro på sig själv. SJÄLVKLART kan du hitta nån som inte dänger maten i väggen och skriker att din mat är äcklig. Jag blir så jävla förbannad när jag läser om honom - då MÅSTE gå. NU! Det komemr bara bli värre - han ger sig inte förrän han brutit ner dig och du har inget val om du vill överleva. Jag lovar dig att du kan hitta nån bättre - LOVAR.

Snälla ge dig av nu, Bli inte svag och tro på honom. han har förstört för sig sjävl...

• K.C

Usch jag är rädd att din kille kommer göra dig riktigt illa snart- Känns som en vulkan som snart bryter ut.. Jag vill att du lämnar honom direkt. Jag känner mig uppriktigt rädd för vad han kan ta sig till. Du känns ändå så stark och jag tror att det är därför han vill bryta ner dig. Snälla låt honom inte göra det!!!

Vad bor du?

• Rystall

Jag håller med K.C. Jag fruktar oxå för att nått hemskt kan komma att hända, så skynda dig därifrån. Försök inte att hitta nån kompromiss med honom för det kommer inte att gå, snarare tvärt om.

• K.C

att du bara funderar kring detta är ett dåligt tecken.. jag vet hur du känner för jag har också haft asdåligt självförtroende och stått ut med en jäkla massa skit, men att man inte bara drar tyder på att man är dum när det gäller en själv. Vet inte hur man blir det, men antagligen har man inte lärt sig att tro på sig själv..
    Gumman, du måste gå. Du vet, det enda man faktiskt har är sig själv och då måste man rå om sig. Du måste lära dig att prioritera dig nu och se att lycka inte är att ha NÅN utan någon som får en att må bra...

• Eppika

Jag tycker att det är DU som ska lämna honom och inte tvärtom!
    Han kommer nog inte att ändra sig, utan det blir säkert bara värre ju längre tiden går. Lämna honom nu innan han brytit ner dig totalt!

Många kramar

• fruRT

Lalalisa... Jag har inga ord... Jag grät faktiskt när jag läste den här tråden...

Jag inser att du har fattat det här nu - men du MÅSTE lämna honom...! Nu gäller det bara att du skall fatta det med hjärtat också, inte bara med hjärnan...

Kram.

Svar på tråden Min man våldtar mig