• Lalalisa

Min man våldtar mig

Jag bråkade ikväll med min man sedan två år tillbaka. Länge har jag känt en tyngd liggande över mina axlar, att det inte är som det ska mellan oss. Jag har länge försökt tala med honom men han har inte velat och kommit med undanflykter. Idag så bråkade vi iaf och sen så kom mycket ut... Jag förstår inte helt och hållet hur han ser på saker, jag förstår inte varför jag är så dålig i hans ögon om han nu älskar mig. Jag gör så gott jag kan och har uppfyllt mina plikter som fru och städat, lagat mat, tvättat... Jag har aldrig sagt något när han gått ut med sina vänner. Nästan aldrig bett om nåt men han klagade på mig: att jag inte var tillräckligt kärleksfull mot honom, att jag inte var tillräckligt snäll, att jag hade förändrats, att jag inte förtjänade hans kärlek. Jag känner ofta av att han vill kontrollera mig och det säger jag till honom men han nekar (givetvis). Jag har i evigheter försökt tala med honom men som sagt så har det inte gått. Han klarar inte av att snacka om nåt i mer än fem minuter förrän han vill sticka iväg. När jag säger att det inte är normalt att vi aldrig talar om nåt så kontrar han med att han aldrig hört talas om något par som talar så mycket som vi. Men sanningen är att det mesta vi talar om är bara vad som hänt under dagen och inget annat. Jag skulle önska att vi bara kunde tala om vad som helst utan att han ska säga att jag är tröttsam.

Han jobbar och går i skolan hela dagarna och på kvällarna träffar han ofta sina vänner. Han säger att jag inte har tillräckligt mycket att göra så därför vill jag tala med honom. Sanningen är den att jag har mycket med mina studier men jag tycker att vår relation är viktigast. Själv tycker jag verkligen att jag försöker och har gjort det länge. Men han hävdar att det är han som gör det och inte jag. Han sa också att: "om jag skulle ha gjort som jag tänkt så skulle jag ha skiljt mig ifrån dig". Efter det så säger jag att jag också haft funderingar på att vi ska gå skilda vägar. Han berättar också att han iaf verkligen älskar mig och inte vill att vi ska skiljas. Jag älskar honom också men tycks inte kunna göra honom nöjd.

Sedan sa han att vi skulle visa varandra hur mycket vi älskar varandra genom sex. Jag sa hela tiden nej och stretade emot, hade verkligen ingen lust att ha sex efter en sådan diskussion. Men han gjorde ändå vad han ville och njöt av det. Det är inte första gången han våldtagit mig men det är första gången på länge iaf. Jag frågar honom varför han gjorde så och han sa att det var för att han älskar mig. Jag frågar om det han sa innan, att han ville skiljas från mig, och han frågar mig varför jag fortfarande tänker på det. Sedan bråkar vi igen och jag har nu bäddat i soffan.

Det jag verkligen känner innerst inne är att jag älskar honom men att han inte är bra för mig. Och tydligen är inte jag tillräckligt bra för honom heller. Jag är rädd för att han ska lämna mig och skäms för det. Jag tycker inte att vårt förhållande är normalt eller nyttigt. Men jag kan inte tänka mig ett liv utan honom.

• Svar på tråden Min man våldtar mig
  • K.C

NAGUENA: Det glädjer mig verkligen att höra! Stor kram till dig.

• Divan

Är orolig som sjuttan för dig.... Hoppas att det går bra. Snälla, ta ditt pick och pack och gå. Och vad du än gör skaffa inga barn med den här mannen. Dom barnen förtjänar inte att få en sådan far.

Och till alla er andra som råkat ut för liknande, jag beundrar er. Jätte starkt av er!

• sweetgwendolyn

Detta ä rkriminellt och kallas grov kvinnofridskränkning. Anmäl honom. Lämna honom. det kommer aldrig att sluta väl. jag rekommenderar inte ens familjerådgivning som jag brukar. det här är en sjuk man som har så mycket att jobba med sig själv attd et aldrig kommer att funka. D R A!!!!!! innan det är försent! gör det snälla, du kommer må mycket bättre även om du älskar honom. jag hade det inte ens hälften så jävligt som du men drog och det är det BÄSTA jag har gjort. har nu en underbar make och en fantastisk dotetr och är MYCKET LYCKLIG!

• Nean

Hej Lalalisa,

Hoppas du är ännu starkare idag! Jag tror att du har modet, styrkan och faktiskt viljan att lämna honom, du måste bara hitta det inom dig. Idag är en perfekt dag att gå därifrån.

Jag tycker alla i den här tråden skriver väldigt bra råd och tankar. Naguena skriver så att jag ryser. Låt hennes historia inspirera dig att ta dig ur din situation.

Snälla, vänta inte längre! Livet har så mycket mer att erbjuda!

Naguena,
    Jag är djupt imponerad av dig! Jag tror att du kan hjälpa Lalalisa på ett sätt som vi andra nog inte kan. Du (och ett par andra tjejer här också) har visat att ni är värda mer än den skit ni fick ta från dessa män och att det faktiskt går att bygga ett annat liv.

Stora kramar till dig Lalalisa! Jag är säker på att du kommer att fixa det!

• Nean

Det ska absolut inte vara en smiley i texten!

• raskan

lalalisa!!!
    Hur mår du???tänker på dig mycke!!hoppas att du fortsätter skriva.Kramzi millan

• ZazzaZandor

Det här är inte rätt! Du lever i ett destruktivt förhållande. Det finns en Kvinnofridslag som dni man bryter emot. Det vill säga det han gör är BROTTSLIGT.

OM du behöver stöd från kvinnor i en liknande situation så tycker jag att du ska söka stöd på www.fagelfenix.org

Där finns ett Forum, precis som här, där du kan söka stöd från kvinnor med stor erfarenhet.

Du är värd ett MYCKET bättre liv.

• brudimaj

Oj, men det här är ju fruktansvärt!

Jag tycker du redan tagit första steget och visat hur stark du är genom att vilja berätta och kanske kommer du till insikt att du inte behöver honom som din äkta man trots att du säger att du älskar honom!
    Har inte läst alla inlägg men jag råder dej, som många andra i tråden att lämna honom innan det är försent!
    Har ingen erfarenhet av olika kultirer på så nära håll, men av allt man läser idag!

Vår granne som råkat i olycka med en man från Irak.
    Man trodde att de hade det bra, han är trevlig och vi hjälper varandra att klippa gräset under sommaren, och pratar om småsaker då vi ses. Han reser i jobbet och oftast till sitt hemland. Nu har vi fått höra att hon vill lämna honom, han vägrar flytta ur hennes lägenhet där de bott ihop och hon har fått tagit lillflicka (5 år) och bor i en andrahandslägenhet. Hon bor i lägenheten vid oss, och tar hand om sonen (12 år) och dottern, när han är ute och reser. Men när han kommer hem igen flyttar flickan och hon tillbaka.
    Man blir så arg!! Jag är rädd att han kommer ta barnen med sej till sitt hemland och inte komma tillbaka, barnen är allt hon har. Hon har ingen annan släkt här då hon är från finland!

Du ska inte känna dej ledsen i ett äktenskap, man är två och ska dela glädje och sorg ihop! Den man älskar ska man respektera och inte, framför allt inte våldta!! Är det vad han kallar kärlek??

Gå innan det är försent!!
    OM du skulle ångra dej och han älskar dej fortfarande så får ni väl göra ett nytt försök då!

OM han älskar dej så ska han även tänka på att du mår bra, gör han det?

All lycka till dej, från mej.
    ........

• Moppe

Jag känner igen vissa delar från ett tidigare förhållande. Gå ifrån honom! Den första tiden kommer du att må dåligt men jag lovar att du kommer att må mycket bättre efter ett tag än vad du gör nu. Han håller på att "hjärntvätta" dig! Jag lät mitt ex trycka ner mig långt ner i stövelskaften innan jag till slut gav upp. Nu har jag en underbar blivande make som är totalt raka motsatsen till mitt ex. Fast tack vare mitt ex så viste jag precis vad jag inte ville ha igen.

• annapanna1975

Håller med föregående talare!! För 9 år sedan höll jag på att gifta mig med en kille som var fullständigt vansinnig. Han misshandlade mig psykiskt, höll koll på mig jämt, slog sönder inredningen, sköt efter mig med pistol när jag försökte lämna honom. Det tog 6 år innan jag gav en kille en chans igen. Min Feffe (som jag ska gifta mig med 1/7 nästa år) är helt underbar! Han stöttar mig till 100%, har aldrig höjt rösten mot mig, visar hur mycket kärlek och respekt som helst. Jag älskade den förre killen, men jag älskar Feffe på ett djupare sätt, för han går att lita på, vi har byggt upp istället för att bryta ner!

Du kan också få ett bättre liv! Och du är värd det!!

Svar på tråden Min man våldtar mig