• Nyfiken gul , nu fru

Vilka tidningar är helt OKEJ att läsa?????

Spinner vidare på Slitz-tråden och gör frågan bakvänd..

Vilka tidningar är helt okej för BÅDE killar och tjejer att läsa???

MOTIVERA!!!

Och jag vill inte höra kommentarer om att det är påklätt som är skillnaden..

Jag vill bena ut en gång för alla VAD en del tjejer störs av i vissa tidningar... Det behöver INTE röra sig om porr utan även sjuka ideal i det stora hela...

Alltså!!

VILKEN tidning läser ni BÅDA TVÅ??

• Svar på tråden Vilka tidningar är helt OKEJ att läsa?????
  • EmmaPemma

Förstår inte varför vissa sätter likhetstecken mellan feminist och ovårdad.

Det finns många tjejer som arbetar för jämställdhet (en del kallar det för feminism), men ändå är intresserade/bryr sig om sitt utseende.
    Jag är emot könsdiskriminering och låter inte män trycka ned mig - men för den sakens skull låter jag inte bli att kamma mig, sminka mig, köpa kläder etc.

Jag tror inte att det finns många tjejer som anser att män skall ha högre lön, inte behöva ta ansvar för gemensamma barn osv. Men de flesta tjejer (och killar) månar mer eller mindre om sitt utseende.

• Apple Dumplin

Vilka tidningar är helt okej för BÅDE killar och tjejer att läsa???

Mitt svar: Alla! Jag tror att i många fall beror inte tidningsvalet på vilket kön man tillhör utan till intressen. Som visserligen antagligen är formad av vår sociala och kulturella uppfostran och kanske då kan anses vara mer kvinnlig eller mer manlig. Men som samhället ser ut så suddas ju kanterna ut med åren.

Nåja. Min man läser mest dataspelstidningar och golftidningar.
    Någon gång ibland bläddrar han i mina tidningar. Två gånger har jag fått honom att köpa Slitz ocg Café bara för att jag varit nyfiken på vad som verkligen står i de där omtalade tidningarna. Han va inte så förtjust i dem.
    Jag läser oftast hans tidningar också.

De här tidningarna brukar jag läsa. (Ja jag läser/bläddrar i måååånga tidningar):

Illustrerad vetenskap (Eller illusionerad vetenskap om ni föredrar det namnet )
    Cap&Design
    Elle Interiör
    Residence
    Lantliv
    Livingetc
    Äntligen hemma
    Plaza interiör
    Plaza
    Aftonbladet
    SvenskaDagbladet
    Harpers&Queen
    Homes&Gardens
    Fitness Magasine
    InStyle
    National Geografic
    Dagens Industri
    Sköna Hem
    Svensk golf
    Elle A là carte
    Elle
    Damernas Värld
    Larsson
    Amelia
    Hennes
    VeckoRevyn
    Cosmopolitan
    Förutom alla tidningar så läser jag en massa böcker också.

• Eleanor

Vare sig jag eller min man gillar typiska tjej/killtidningar. Jag säger inte att de inte är ok att läsa om man vill det. Jag gillar smink o mode, men att läsa tidningar om det känns överdrivet. Min man är väldigt intresserad av min kropp men inte nämnvärt andra kvinnors. Däremot gillar vi båda resemagasin o inredningstidningar, han gillar arkitektur o fototidningar o så är vi läser vi en massa böcker.

• Jennifer E

Monns och Jennifers tidning blir den bästa ni läst när den kommer ut på marknaden någon gång i den jättestora framtiden!

• vill så gärna gifta mej!

Amelia!
    The one and only!!

• Ansku

Vi prenumerar båda på tidningar som har med våra respektive hobbyn att göra + diverse bygg- och inredningstidningar. Vi brukade ett tag köpa en lite "porrigare" tidning som riktade sig till par och så läste vi den tillsammans. Den var helt bra faktiskt och jag gillade speciellt det att den riktade sig till båda könen.

• Santa Fe

Båda: DN
    Han: Ny teknik
    Jag: Amelia, svenska och utländska heminredningstidningar, Allt om mat.

• A-K78

ansku:
    får man fråga vilken partidning ni läste? Har letat men inte hittat någon vi gillat.

• mrs taylor

Jag och min man läser inte alls samma sorts tidningar.

Dels så kan han inte läsa på svenska och dels så är vi intresserade av helt olika saker.

Jag läser mest hundtidningar och ibland Amelia när andan faller på.

Han läser FHM som är ganska lik Slitz och även X-box magazine.

Jag struntar fullständigt i vilka tidningar han läser, tycker verkligen inte att det är min sak att bestämma det!

• zorn

Nu kommer jag och skriver det ingen i denna tråd skrivit.
    Se&hör,hänt extra!
    Jag gillar att läsa skvaller,det är inget jag sticker under stolen med! Det är utmärkt toalett lektyr!!

• Sofia 23/8-03

Prenumererar på DN, Amelia, Vi Föräldrar. Köper också Mama. Köper båda kvällstidningarna på söndagar och ibland på andra dagar. Köpte förut massor med bröllopstidningar före vi gifte oss, sen blev jag gravid och köpte massor med gravidtidningar, nu har vi barn och då blir det massor med tidningar om att ha barn!

Vid vissa tillfällen köper jag även dessa "förhatliga" skvallertidningar, tycker det är så kul att läsa om alla kändisar faktiskt!

Mannen läser inte speciellt mycket, ibland datatidningar och Illustrerad vetenskap.

Svar på tråden Vilka tidningar är helt OKEJ att läsa?????