Vi läser: National Geographic, Allt i hemmet, och något enstaka lösnummmer av typ Cosmopolitan och dylikt. Och väldigt mycket serier.
Jag frågade min man en gång varför han inte läser Café eller Slitz. Han tycker tydligen att "de är bara för mycket". Lite för grabbigt, lite för drägligt och fixerat. Han skulle väl få läsa dem för mig om han ville. Det bekymrar inte mig, jag vet ju vem han är.
Däremot fibban skulle nog få mig att tappa respekten lite grann. Men, men... Jag skulle nog inte förbjuda. Däremot skulle de ryka all världens väg den dagen vi får barn.
Alltså jag vet inte om jag blir halshuggen nu, men jag tror inte att jag hade valt en kílle med en sådan personlighet så att han hade varit intresserad av herrtidningar av skiftande valör. Jag är själv inte så fascinerad av typiska damtidningar, skulle aldrig prenumerera på en modetidning, eller något i stil med Solo eller Cosmopolitan, eller dylikt. Nån gång i kvartalet, men inte mer.
Jag föredrar att man fokuserar på intressen istället för könsdiskussioner och påfågelbeteende. Såsom jag tycker är fallet i tjej- respektive herrtidningar.
Ok, hoppas Ni förstår och inte missförstår....