• Nyfiken gul , nu fru

Vilka tidningar är helt OKEJ att läsa?????

Spinner vidare på Slitz-tråden och gör frågan bakvänd..

Vilka tidningar är helt okej för BÅDE killar och tjejer att läsa???

MOTIVERA!!!

Och jag vill inte höra kommentarer om att det är påklätt som är skillnaden..

Jag vill bena ut en gång för alla VAD en del tjejer störs av i vissa tidningar... Det behöver INTE röra sig om porr utan även sjuka ideal i det stora hela...

Alltså!!

VILKEN tidning läser ni BÅDA TVÅ??

• Svar på tråden Vilka tidningar är helt OKEJ att läsa?????
  • titioo

Nyfiken Gul. Förlåt, men vad menar du med: "Annars har vi stadig prenumeration på Allers, Hemmets Journal, Året runt och Allas.. Mest för att jag löser korsord... Men också för att slippa allt skvaller..."
    Vilket skvaller slipper du i Året runt och Allas? Har nämligen aldrig sett maken till skvallertidningar ;) (men bra korsord, det håller jag med om).

Inte så mycket s*xtips förstås... ifall det var dem du ville undvika

(inget illa ment)

• Nyfiken gul , nu fru

titoo...

Reportage om kändisar har jag inget emot men när man som Hänt extra, Damernas värld, Se och hör och gud vet vad fläker ut kändisarna som rena porr-reportagen.. NÄ NÄ NÄ::::::

Att det sen står tre rader i Allers att Prinsessan Madeleine fyller år och semestrar på Ibiza är sånt jag lätt kan bläddra förbi och ignorera eller tänka "vad trevligt, hoppas hon hade bra väder"...

Däremot finner jag det intressant om en kändis verkligen HAR något att berätta, tex slagits mot en dödlig sjukdom eller haft en jäklig barndom.. Sånt man kanske kan identifiera sig med och känna igen..

Men vill på inga villkor läsa om hurvida Victoria Silvstedt haft sex offentligt eller ej.... Vem bryr sig?????

• Cheri

Tjej tidningar ÄR patetiska och det är fel med mode och smink.

Kläder skall vara praktiska och flickor duger fint precis som de är!

Att vilja göra sig till för en kille är att motarbeta den feministiska rörelsen och främja den skeva skruvade bild tjejer har i samhället!!!

Äh... JAG läser det jag vill och om jag kan få tips på nå'n bra "ställning" som gör min kille tokig så är väl det toppen?

Min kille tycker bäst om att jag klär mig i "mysiga" kläder och är osminkad i veckan men likväl tycker han att det är jätte fint att jag vill klä upp mig i modekläder och sminka mig och göra mig fin nå'n gång i veckan när vi skall ut. Han tycker att det är toppen att jag fortfarande vill "göra mig till" för honom fast vi varit tillsammans så länge!!!

• CareBear

Jag tycker det är toppen att min
    fru sminkar sig , klär sig snyggt och
    "gör sig till" för mig varje dag även
    om vi varit ihop länge......

Att man "motarbetar den feministiska rörelsen och främja den skeva skruvade bild tjejer har i samhället" bara för att man bryr sig om hur man ser ut och inte
    vill se ut som ett troll i mjukisbrallor varje dag är ju löjligt......

• Jennifer E

Bra talat Cheri!

/OKEJbruden

• StinaS

Vi är usla på tidningar både sambon och jag. Computer Sweden kommer med fackavgiften så den läser vi väl i båda två ibland.

Ibland lyxar jag och köper glassiga magasin. Gillar känslan.

Men jag kan inte komma på att vi någonsin diskuterat tidningar ens. Han får köpa vilka tidningar han vill och jag också. Jag vet att han aldrig skulle köpa en porrtidning. Men om han nu ville det skulle han få göra det också. Det är hans liv.

Jag läser mängder av böcker och är inte så intresserad av tidningar tyvärr.

• titioo

Tycker inte att det finns nån riktigt bra "damtidning", eller vad man nu ska kalla't. Amelia, okej, veckorevyn och året runt känns bara som olika versioner av samma sak. Roligt att kika i ibland, men tråkigt i längden.

• marian

Cheri, det där var en av de värsta tolkningarna av den feministiska rörelsen jag har läst! Inte klär jag mig i jackor från Fjällräven och foträta skor eller ser mascara och läppstift som ett hån - fastän jag är feminist.

Som svar på trådstartarens frågor. Jag och min make läser i stort sett samma tidningar, och det brukar mest bli musiktidningar och andra kulturtidskrifter, svenska som utländska. I regel köper jag inte tjejtidningar för att jag tycker att det är oerhört lite innehåll för mycket pengar. Det är ju alltid lättare att säga vad som inte är okej att göra, och jag skulle vilja säga att vilka tidningar som helst är okej att läsa båda två.

Jag vet att maken får både Slitz och Café till redaktionen han jobbar på och att han bläddrar i dem ibland. Men trots att det är okej för mig intresserar de honom inte (han tycker att de är dåligt skrivna och har ointressant innehåll). Däremot vill jag inte ha dem här hemma.

• Missen2004

Jag måste bara säga att det finns faktiskt många tjejtidningar idag som har mer bilder på lättklädda tjejer (och killar) än många sk. "herrtidningar". Jag tycker det är synd att tjejtidningar också börjat hålla på såhär. Tycker att det är skrattretande att se lättklädda killar i t ex. Cosmo. Vad är syftet med dessa bilder? Jag skrattar högljudt åt dessa tillsammans med min kille

Lättklädda tjejer har ju alltid förekommit i tidningar och är väl inget som varken jag eller min kille höjer ögonbrynen för. Han har läst Slitz och Café när han var yngre, men han säger att det var en grej som vart lite "inne" just då bland tonårspojkar. Idag läser han hellre mina tjejtidningar tillsammans med mig

Svar på tråden Vilka tidningar är helt OKEJ att läsa?????