• martins pingla

Gbg-brudar aug 2005

Hej hej!

Ville bara kolla om det är fler som gifter sig i Göteborgstrakten nästa år i augusti???

Jag vet att det finns fler trådar...men det verkar vara dåligt med brudar från Göteborg...

Jag ska gifta mig antingen 20 el 27 (lite beslutsångest). Har inte bokat nånting ännu...men allt e på G.
    Det blir ca 40 gäster och vi kommer ha festen lite norr om Gbg i Ale kommun...

Hoppas det finns fler än jag i/runt Göteborg som planerar som bäst nu...Hade varit kul att utbyta idéer och tipsa varandra lite om bra saker...

Kram på er!

• Svar på tråden Gbg-brudar aug 2005
  • Kosterbrud

Anna gbg:
    Jag skall iofs inte ha frisör i Göteborg, men jag har hört att Tor&Freja ska vara bra.

• gladhannapanna

Jag har frågat en nära vän som är utbildad maskör (teater, smink och peruk) som jag hoppas kan hjälpa mig. Hennes jobbschema är ju inte lagt än, och det är svårt att ta ledigt. =( Hoppas att hon kan påverka så att hon kan komma!!! Jag klipper mig hor Christine på salong Nova på södra vägen, de fixar även naglar där. Hon är jätteduktig och är mitt andrahands val om Anna inte kan.

• Millemo

Jag träffas gärna den 26:e - jag har tenta lördag den veckan och det kan vara skönt att göra något annat än bara ha näsan i böckerna.

Blir vi fler?

• TidigtUte

Hej!
    Här e en till som ska gifta sig i aug 05, den 20:e. Vi har bokat kyrka och bröllopsnatt och igår blev det även klart med catering och lokal. Klänning har jag dock inte hunnit kolla på ännu, ska ut i helgen o spana lite....

• gladhannapanna

TidigtUte:
    Vi har samma datum... På lördag ska jag till Skroten i Kinna och titta lite på tyger. Ska sy upp min klänning. Annars ligger jag ganska lågt för närvarande, är ju långt kvar. Fast min kompis tränar körning med sin häst för fullt för att kunna köra oss på den stora dagen!!!

• TidigtUte

Gladhannapanna:
    Gud va kul o åka häst o vagn!!!
    E väl inte heller så aktiv kring bröllopet jämförbart med andra, men ska till Sthlm första helgen i december och prova en klänning som jag sett!!

Var du med på bt träffen i lördags? Om du var så ber jag om ursäkt, jag hann inte prata med alla.

• Blivande Jacobsson

Jag letar febrilt efter det perfekta stället för festen/middagen. Får man fråga var ni andr har bokat ovh vilken typ av arr. ni har valt. Catering, laga själv, tre-rätters osv..?

• gladhannapanna

TidigtUte
    Jag var inte med i lördags. Ska försöka nästa gång istället!

• Bröllopstokiig

Hej!

Här ar en till som ska gifta sig i Gbg aug 05, den 6:e for att vara mer exakt. Vi har bokat kyrkan, men sa mycket mer har vi inte hunnit fixa annu pga att jag inte ar i Sverige just nu.

Jag sag har pa BT att en ny brollopstidning har kommit ut, jag far forsoka fa den skickad till mig.
    Jag langtar tills jag kan fa borja planera...

kram Patsa

• gladhannapanna

Blivande Jacobsson:

vi har bokat en festlokal genom min pappa som är med i Odd Fellow. Jättefin!!! Har tänkt ta in catering, men kommer nog att fixa en del själva. Vi har inte ebstämt oss när det gäller maten, men funderar på att ha förrätt, varmrätt och kanske glasstårta som bröllopstårta/efterrätt och ta kaffe och kaka senare under kvällen. Glasstårta från Lejonet och Björnen blir det i så fall! *mums* Alkoholen kommer vi att köpa i tyskland någon månad innan.

• Blivande Jacobsson

gladhannapanna,

Mamsen är med i Rebeckorna och karln hennes är med i Odd Fellow, innebär det att en ny lokal öppnar sig för oss nu? *hoppas, hoppas* Vart är det som ni ska vara? Odd fellow inne i stan är ju jättefint men där är det ju totalarrangemang som gäller. Har iof sig inte kollat via han som är med i Odd fellow...

• gladhannapanna

Pappa är med i en Odd Fellow utanför gbg. De har som regel att man får boka lokalen för egna barns bröllop (egna födelsedagar mm). Man kan välja om man vill ha egen catering eller anlita dem de har avtal med.

Lycka till!

Svar på tråden Gbg-brudar aug 2005