hembiträde eller livskamrat
just nu är jag så förbannad. var nyss ner i tvättstugan och hämtade upp tvätten som sambon tog på sig att fixa. Berättade exakt vad jag ville ha tvättat, och nu när jag tar ner tvätten så visar det sig att han gjort precis som han brukar och bara tvättat sina egna kläder (om man räknar bort 5 par trosor som är mina och en handduk). så nu har jag varit tvungen att boka en ny tid tidigt i morgon bitti för att slippa gå naken resten av veckan...jag blir så arg för att jag tog upp det här med tvätt, diskning och städning senast för några dagar sen då jag var jättearg över att ha varit tvungen att diska och städa undan sånt som han lovat att göra...känns inte som att jag gör annat än diskar och städar snart, är inte pedant för 5 öre, men jag vill ändå ha det lite rent omkring mig och förväntar mig att vi ska dela på hushållsarbetet. det säger han också att vi ska men det blir aldrig så i praktiken, han städar och diskar men först efter att jag bett snällt om det i två dagar, sedan skällt om det i 2 dagar till och till slut exploderat och antingen gjort det själv för att jag inte står ut eller för att det ska komma folk eller tvingat honom att göra det för att jag hotat att lämna honom annars. Vi har bott ihop i två år, i början var det inget problem, men det senaste året har han börjat så här. . och det värsta är att det känns som att han inte lyssnar och bara skiter i vad jag säger och det gör mig så frustrerad och ledsen och tär på andra delar av förhållandet också...jag blir riirterad på honom och irrtationen leder till tråkiheter i form av gräl etc.
Hur gör ni andra?
säg inte att jag bara ska låta allt vara för det gör inte honom något, han skulle inte bry sig om hela hemmet grodde igen totalt, det skulle han inte se, det är jag som inte skulle stå ut.
Förlåt om jag öser ur mig av våra problem, men jag kände mig så ledsen nu efter tvättstugebesöket och behövde bara skriva av mig.